בארגנטינה חגגו את השחרור: "מבצע חסר תקדים"

חזרתם הביתה של פרננדו מרמן ולואיס הר במבצע הירואי כיכבה בכותרות הראשיות של העיתונים הגדולים במדינה • הנשיא מיליי, שרק לפני כמה ימים סיים ביקור בישראל: "מודים לכוחות הביטחון הישראליים"

תא"ל דניאל הגרי בפנייה לחטופים אחרי המבצע ברפיח // דובר צה"ל

גם בתקשורת הארגנטינית חגגו הבוקר (שני) את המבצע ההירואי ברפיח, במסגרתו שוחררו שני החטופים הישראלים-ארגנטיניים, פרננדו מרמן ולואיס הר, והידיעה על חזרתם הביתה כיכבה בכותרות הראשיות של שני העיתונים הגדולים במדינה – "קלארין" ו"לה נסיון".

"שני חטופים ארגנטינאים שוחררו על ידי כוחות הביטחון של ישראל במבצע מפתיע" נכתב ב"קלארין", "מידע רשמי של הכוחות הישראליים מספר כי השניים במצב רפואי טוב".

"אחרי חודשיים, החטופים שוחררו", "לה נסיון" הבוקר, צילום: ללא

בעיתון "לה נסיון" כתבו "מבצע חסר תקדים" בכותרת הידיעה שבה מתוארים חלק מפרטי הפעולה הדרמטית שהחזירה הביתה שניים מהחטופים, אחרי 129 ימים בשבי.

"מבצע הירואי", "קלארין" הארגנטינאי הבוקר, צילום: ללא

גם החשבון הרשמי של נשיא ארגנטינה, חבייר מיליי, חגג את השחרור הדרמטי, כל זאת ימים ספורים אחרי ביקורו של הנשיא בארץ. "אנחנו מודים לכוחות הביטחון הישראליים ולשב"כ על שחרורם של שניים מהחטופים הארגנטינאים", נכתב בחשבונו של הנשיא.

מיליי, שהמריא מישראל לאיטליה, שם הוא נפגש בוותיקן עם האפיפיור, הוסיף כי "כבר במהלך הביקור שלי בישראל הדגשתי בפגישותיי עם הנשיא הרצוג ועם רה"מ נתניהו כי יש לשחרר את החטופים הארגנטינאים מעזה ולהחזיר הביתה את כל החטופים שבידי ארגון הטרור חמאס".

נזכיר כי במהלך הביקור בארץ, מיליי גם הודיע על ההחלטה ההיסטורית להעביר את שגרירות ארגנטינה מהרצליה לירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר