אנטישמיות בקנדה: בקבוק תבערה הושלך לעבר בית כנסת במונטריאול

על רקע שבועות של הסתה נגד הקהילה היהודית בעצרות שנאה ברחבי קנדה, תקרית אנטישמית מדאיגה התרחשה הבוקר בקהילת 'בית תקווה' בפרבר דולרד-דה אורמו • "קוראים לרשויות לחקור ולעצור את האחראים למעשה האלים הזה המכוון לקהילה שלנו", ביקש הנרי טופאס, מנהל אזור קוויבק של ארגון 'בני ברית קנדה'

דלתות הכניסה החרוכים חלקית של קהילת בית תקווה, מונטריאול . צילום: מתוך אתר האינטרנט של 'בני ברית קנדה'

ארגון זכויות האדם היהודי "בני ברית קנדה" מוטרדים מאוד לאחר שבקבוק תבערה הושלך הבוקר (שלישי) לעבר קהילת בית תקווה בפרבר דולרד-דה אורמו.
"היינו בהלם לגלות את השרידים של מה שנראה כמו קוקטייל תבערה שנזרק על דלת הכניסה", אמר הנרי טופאס, מנהל אזור קוויבק של בני ברית קנדה, המשמש גם כחזן בקהילת בית תקווה. "זה מקומם ומזעזע".

תומכי חמאס מתקוטטים עם תומכי הטליבאן בהפגנה בקנדה

המעשה האנטישמי המדאיג התרחש על רקע שבועות של הסתה נגד הקהילה היהודית בעצרות שנאה ברחבי הארץ בעקבות המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. יהודים, המהווים כאחוז אחד בלבד מאוכלוסיית המדינה, נותרו המיעוט הדתי הממוקד ביותר בקנדה, כאשר אנטישמיות מהווה 66.9% מכלל פשעי השנאה ב-2022.

לאחר שגילה את ניסיון ההצתה בבית תקווה, הנרי טופס פנה מיד למשטרת מונטריאול, ששלחה שוטרים למקום. "אנו מודים ל-SPVM (משטרת מונטריאול) ולרשת האבטחה הקהילתית (CSN) על כל העבודה שהם עושים כדי לשמור על הקהילה שלנו בטוחה בתקופה קשה זו", אמר טופאס.

שברים של מכשיר ההצתה, צילום: מתוך אתר האינטרנט של 'בני ברית קנדה'


"אנחנו נחרדים שחודש בדיוק ליום הזוועות שביצע חמאס, מישהו ניסה לשרוף את בית התפילה שלנו. אנו קוראים לרשויות לחקור ולעצור את האחראים למעשה האלים הזה המכוון לקהילה שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר