פרויקטור הקורונה האמריקני פורש

ד"ר אנתוני פאוצ'י, שייעץ הן לממשל טראמפ והן לממשל הנוכחי, יעזוב את תפקידו בדצמבר • מסר: "ממשיך לפרק הבא בקריירה שלי" • ביידן: "בטוח שהאמריקנים והעולם כולו יפיקו תועלת ממומחיותו"

חצי מאה בסקטור הציבורי. דר' אנתוני פאוצ'י., צילום: איי.פי

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מי שהיה פרויקטור הקורונה בארה"ב תחת הנשיא טראמפ והמשיך גם בממשל הנוכחי, מסיים את תפקידו כמנהל המכון האמריקני לאלרגיה ולמחלות זיהומיות.

"אני מכריז היום על פרישה מתפקידי מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות (NIAID) וראש מעבדת ה-NIAID לרגולציה חיסונית, כמו גם את תפקיד היועץ הרפואי הראשי של הנשיא ג'ו ביידן", הודיע פאוצ'י בהודעה רשמית הערב (שני), "אעזוב את התפקידים האלה בדצמבר השנה כדי להמשיך בפרק הבא בקריירה שלי".

פאוצ'י (81) עמד בראש ה-NIAID ב-38 שנים האחרונות ומילא שורה של תפקידים, בהם יועץ הנשיא למחלות זיהומיות בתקופה של מגיפת האיידס. "אף שאני ממשיך הלאה, איני פורש. לאחר יותר מ-50 שנות שירות ציבורי, אני מתכנן להמשיך לשלב הבא בקריירה שלי, ועדיין יש לי כל כך הרבה אנרגיה ותשוקה לתחום שלי", פירט הבכיר שיעבוד במגזר הפרטי.

פאוצ'י גם הודיע כי יחפוף את מחליפו במהלך החודשים הקרובים עד פרישתו הסופית מהתקפיד.

הנשיא ביידן הודה לפאוצ'י על תרומתו. "אני יודע שהאומה האמריקנית והעולם כולו ימשיכו להפיק תועלת מהמומחיות של ד"ר פאוצ'י בכל מה שהוא יעשה בהמשך. בין אם פגשת אותו אישית או לא, הוא נגע בכל האמריקנים", נפרד הנשיא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר