שורדי השואה נזקקים יותר: "הזדמנות להזכיר את חשיבותו של טיפול נגיש לאוכלוסיה מצטמקת"

מפרוץ המלחמה זינק מספר הפניות לעמותת "למענם", שמעניקה שירותי רפואה לשורדים, כמעט ב-90 אחוזים • בעמותה מתנדבים כאלף מומחים בתחומי הרפואה, שמלבד הפעלת ניידות טיפול, גם מעניקים שירותים ללא עלות, מסייעים בבירוקרטיה ותומכים רגשית • מוקד העמותה זמין לפניות שורדים במספר 3191

עלייה של 89% במספר הפניות של שורדי שואה לסיוע רפואי. צילום: GettyImages

בין אוקטובר לאפריל - עלייה של 89 אחוזים במספר הפניות של שורדי השואה בהשוואה לתקופה אשתקד: לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עמותת "למענם - רופאות ורופאים למען שורדי שואה" מפרסמת נתונים אודות הצרכים הרפואיים של שורדים בישראל.

שורדת השואה מלכה הרמן ונכדה, סרן מאור הרמן, ברגעי הפעלת הצפירה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה // דובר צה"ל

כמו כן מאז פרוץ המלחמה נרשמה עלייה במספר הבקשות של שורדים לביקורי בית של רופאים, חלה עלייה במספר הפונים המתגוררים באזור הדרום והתקבלו במהלך השנה האחרונה כ-600 פניות.

"פועלים למנוע סבל הנובע מהזנחה רפואית"

מנכ"ל עמותת "למענם", רז אביטן כץ, מסר: "יום השואה הוא ההזדמנות שלנו להזכיר לציבור בישראל את חשיבותם של טיפולים רפואיים נגישים ואיכותיים לאוכלוסיית שורדי השואה בישראל, המצטמצמת משנה לשנה".

ניידות טיפול מקצועיות של "למענם" המגיעות לבתי השורדים לצורך מתן טיפול, צילום: עמותת למענם- רופאות ורופאים למען שורדי שואה

"עמותת 'למענם' פועלת לאורך כל השנה, וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, על מנת למנוע מהשורדים סבל הנובע מהזנחה רפואית מפאת גילם ומצבם הפיזי או הנפשי. אנחנו כאן כדי להמשיך ולהנגיש רפואת מומחים על ידי המתנדבים של העמותה".

עמותת "למענם" הוקמה לפני ארבע שנים על ידי ד"ר תמרה קוליץ, יו"ר העמותה, כאשר התפרצות מגפת הקורונה עוררה צורך בשירותי רפואה להם שורדי השואה זקוקים בבתיהם.

מאז פרוץ המלחמה- עלייה של 89% במספר הפניות של שורדי שואה לסיוע רפואי, צילום: GettyImages

כיום, העמותה מפעילה מערך מתנדבים רחב המורכב מלמעלה מאלף רופאות ורופאים מומחים בתחומים שונים, המעניקים לשורדי השואה שירותי רפואה ללא עלות בבתיהם ובמרפאות מומחים.

כמו כן, מסייעת העמותה בקיצור תורים, הגשת מסמכים, מערך היסעים לצורך בדיקות ומתן ייעוץ רפואי טלפוני על ידי מוקדנים מקצועיים.

ניידות טיפול מקצועיות המגיעות לבתי השורדים לצורך מתן טיפול, צילום: עמותת למענם- רופאות ורופאים למען שורדי שואה

העמותה מפעילה גם שתי ניידות טיפול מקצועיות בתחומי עור, עיניים ואף-אוזן-גרון, המגיעות לבתי השורדים לצורך מתן טיפול.

מאז פרוץ המלחמה, ממשיכה העמותה להעניק את שירותיה לשורדים בכל רחבי הארץ, ובמקביל מעניקה סיוע רפואי למפונים מאזור הדרום והצפון, בבתי המלון וכן לחיילים בשטחי הכינוס.

מוקד העמותה זמין לפניות שורדים במספר 3191*

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר