פעם שלישית גלידה? למרות שהועבר לנהוג במתחמים סגורים בלבד מאז תקרית הכאוס ברכבת לפני כשבועיים, אותו הנהג היה מעורב שוב אמש (שלישי) בתקרית חריגה. הפעם המקרה התרחש במתחם סגור בחיפה, שבו 8 קרונות נסעו אחד אחרי השני - ובאחד מהם שני גלגלים ירדו מהמסילה. למעשה, הרכבת "ירדה מהפסים" והוחזרה למקומה על ידי עובדים שהוקפצו למקום.
כאוס התחבורה נמשך: סגירת רכבת ת״א השלום החלה // שיר בבאי
יש לציין כי אותו נהג נאסר מלנסוע במסלולים הרגילים מאשדוד לחיפה לאחר התקרית הקודמת, וכעת הוא פועל רק במתחמים סגורים. אולם שבועיים בלבד אחרי שגרם לפגיעה בכבלי החשמל העיליים ברכבת - שוב מעורבת טעות אנוש בתקרית שגרמה לרכבת משא עם מכולה לאבד אחיזה. הנושא עדיין נמצא בבדיקה של הגורמים המקצועיים.
ברכבת ישראל הגיבו: "מדובר על אירוע תפעולי הנבדק כעת, שהתרחש ככל הנראה בשל תקלת תשתית בשלוחת מטענים סגורה, המרוחקת מהרשת הרכבתית. לא היתה סכנה לעובדים". הם הוסיפו: "כתוצאה מהאירוע סטו מהמסילה שני גלגלי קרון המשא מתוך 8 הקיימים. לא נגרם נזק לתשתית. לטובת מניעת אירועים דומים פועלת הרכבת להתקנת מערכות ניהול תנועה מתקדמות במתחמי העבודה".
התקרית הנוכחית מגיעה כשבועיים אחרי שאותו נהג גרם לאחת התקריות החמורות ביותר בתולדות רכבת ישראל. ב-15 באוגוסט, רכבת משא תחת הנהגתו פגעה בכבלי החשמל בשני מוקדים עיקריים - באזור צומת גנות מדרום לתל אביב ובין חדרה לנתניה. הנזק התפרס על פני מאות מטרים ונחשב חמור, מה שהביא לשיבושי ענק בכל הרכבות באזור המרכז.
כתוצאה מהתקרית הקודמת בוטלה תנועת הרכבות בין בנימינה לנתניה ובין תחנת תל אביב ההגנה ללוד/נתב"ג למספר ימים. ברכבת הפעילו אז מערך היסעים מתוגבר ממספר תחנות מרכזיות כדי להקל על הנוסעים. עבודות השיקום נמשכו מספר ימים והביאו לכאוס תחבורתי נרחב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו