משרד התחבורה והשרה מרב מיכאלי משיקים בשעה זו (שני) באופן רשמי את רפורמת "דרך שווה". מדובר ברפורמה הגדולה ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ בשנים האחרונות.
שרת התחבורה מיכאלי הציגה הבוקר בבאר שבע את הרפורמה הגדולה שעורך משרדה בתחום תעריפי התחבורה הציבורית בישראל. מיכאלי הציגה את תוכניתה ואמרה כי "מעכשיו יש לנו דרך שווה, אני מאושרת לפגוש את האזרחים שמחליפים את הכרטיסים בתחבורה הציבורית. אנשים ישלמו עכשיו באופן פחות ושווה".
"כרטיס חדש חופשי-חודשי ל-40 קמ"ש יעלה 99 שקלים ולילדים ולגמלאים זה חצי מחיר, זה כביכול כרטיס פריפריה אבל זה 40 ק"מ בכל מקום".
"ההנהלה של משרד התחבורה דואגת לנהגים - העלינו להם את השכר, בנינו להם 70 חדרי מנוחה, יהיו שיפורים לנהגים כל הזמן".
הרפורמה מאחידה את מחירי התחבורה הציבורית בישראל, כך שבמקום 80 תעריפי נסיעה שונים לחלקים שונים בארץ ללא סדר הגיוני יחולקו התעריפים בצורה כזו שנסיעה באוטובוס בטווח של עד 15 ק"מ תעלה 5.5 שקלים ותאפשר מעבר בלתי מוגבל בין קווים בתוך 90 דקות.
אוטובוס אזורי בטווח של עד 40 ק"מ יעלה 12 שקלים ונסיעה בטווח של עד 120 ק"מ תעלה 16 שקלים. מעל 120 ק"מ תעלה הנסיעה 27 שקלים. ברכבת ישראל המחירים יהיו יקרים יותר אבל גם מבוססים על מרחק.
אחד השינויים הגדולים שמאפשרת רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית קשור למחירי - חופשי-יומי וחופשי-חודשי. אם עד כה היו מחירים שונים על פי אזורים הרי שכעת חופשי-חודשי-ארצי ללא מגבלה יעלה 225 שקלים בלבד וחופשי-חודשי-ארצי משולב רכבת ואוטובוס יעלה החל מ-255 שקלים זאת לטווח של עד 15 ק"מ ועד מחיר מקסימלי של 610 שקלים ללא כל מגבלת טווח בכל הארץ כולה.
