ח"כ סילמן לרה"מ בנט: "איני יכולה עוד, הגיעה העת להקים ממשלה ימנית"

חברת הכנסת מימינה הסבירה במכתב לבנט את הסיבות שהובילו אותה לפרוש מהקואליציה • "שותפינו לא היו מוכנים לפשרות", טענה ח"כ סילמן והסבירה: "ערכים מרכזיים בתפיסת עולמי אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית"

רה"מ בנט ויו"ר הקואליציה סילמן, צילום: אורן בן חקון

לאחר הודעת ח"כ עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה, הונחה על שולחנו של ראש הממשלה בנט מכתב הפרישה של חברת סיעתו. "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש", כתבה סילמן לבנט וקראה להקים ממשלה ימנית. 

"הצטרפתי לקואליציה הנוכחית מתוך רצון אמיתי לייצר אחדות וקירוב לבבות על בסיס הטוב המשותף המאחד אותנו כעם וכמדינה. סברתי באמת ובתמים שבדרך זו נצליח לממש את הערכים עימם יצאנו לדרך", כתבה ח"כ סילמן. 

"אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה בתפקידי כיו"ר הקואליציה וכיו"ר וועדת הבריאות בכנסת", ציינה סילמן. "כמה ניסיתי לשמר את הביחד, למצוא את המכנה המשותף ובדרך זו להביא לידי ביטוי את המשימות החשובות שעמדו לפתחנו".

המכתב של סילמן,

"חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל", טענה חברת הכנסת מימינה. 

"ערכים מרכזיים בתפיסת עולמי אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית. אני קשובה לקולות מהשטח ולמחאה הכנה של ציבור הבוחרים שזכינו בתמיכתו ונבחרנו בקולותיו וגם לכאבם של אלה שלא בחרו בנו אך שייכים למחנה הלאומי", הסבירה סילמן את החלטתה. 

"איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות. על רקע האמור, הריני להודיעך על הפסקת חברותי בקואליציה", קבעה ח"כ סילמן.  

"אני קוראת לך וליתר חבריי: צריך להודות על האמת, ניסינו. הגיעה העת לחשב מסלול מחדש. לנסות ולהקים ממשלה לאומית, יהודית, ציונית", חתמה סילמן. "בואו נשלב ידיים ונביא לידי ביטוי את הערכים שבשמם נבחרנו ומייצגים את הרוב בעם". 

ישי כהן מ"כיכר השבת" פרסם בטוויטר כי ניסוח המכתב נעשה על ידי לשכתו של בצלאל סמוטריץ'.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר