אחד המאבטחים שתקפו את בן גביר - תומך חמאס

מוחמד שוויקי, שהתעמת עם יו"ר עוצמה יהודית, שיבח בעבר מחבל פלשתיני: "צדיק שמקומו בגן עדן" • ח"כ בן גביר: "אולי יש מישהו שאפילו ישמח שאפגע"

מאבטחים איימו לתקוף את יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר

אחד משני המאבטחים הערבים שתקפו שלשום את ח"כ איתמר בן גביר הוא מוחמד שוויקי, שכתב בעבר פוסט ברשת חברתית ובו שיבח מחבל פלשתיני.

מדובר במחבל עלי שיוכי, שלפי אתר "הקול היהודי" הנו איש חמאס מכפר סילוואן שחוסל באוקטובר 2016 לאחר שהשליך בקבוק תבערה. תחת תמונת המחבל, כתב שוויקי: "אללה ירחם על רוחך, יקירי. זו הייתה משאלתך והיא התגשמה בעזרת אללה. את גן עדן ביקשת ואללה נתן לך".

"יקירי". המאבטח והפוסט, צילום: פייסבוק

בתוך כך, אמר אתמול ח"כ בן גביר ל"ישראל היום" כי "זה לא היה ריב על חניה, זה היה הרבה יותר מזה. החנינו במקום שלא התאים לבריונים שתקפו אותי. אחד מהם נשא נשק. היינו בחניון תת־קרקעי, די מבודד, ושני הבריונים הללו אמרו לי: 'נרצח אותך', 'נהרוג אותך', 'נפגע בך'. זה השלב שבו הוצאתי את הנשק. לא כיוונתי לעברם אף שיכולתי. כשהם ראו שיש נשק, הם נרתעו. אחר כך הם המשיכו לקלל. אבל מי ששתק כשאיימן עודה תקף אותי, שלא יתפלא שעכשיו תוקפים אותי שוב".

אולי שלפת מוקדם מדי?
"לא. באירוע עם עודה לא שלפתי אקדח. כשזרקו עלי אבנים לא שלפתי. אבל כאן היה אירוע שמהווה סכנה ברורה לחיים שלי, ובשביל זה יש אקדח. כשהגיעה המשטרה הם נמלטו. היא איתרה אותם, לא עצרה אותם. אבל אין שבוע שאני לא מקבל הודעות כמו 'נרצח אותך', 'נהרוג אותך', 'נהרוג את הילדים שלך'".

ח"כ בן גביר והאקדח בחניון, צילום: צילום מסך מסרטון התיעוד

אתמול נפגש בן גביר עם קצין הכנסת לבירור בעקבות התקרית, שבה שלף את אקדחו במהלך העימות עם המאבטחים. "סיפרתי לו מה קרה", סיפר בן גביר, "ושאלתי איך יכול להיות שאני מקבל מאות איומים, ולחברי כנסת שמקבלים רבע איום מצמידים שמירה עם גדודי מאבטחים. יכול להיות שיש מישהו שאפילו ישמח שאני אפגע".

לדבריו, "האחריות על האבטחה היא של המשטרה, לא של קצין הכנסת, ואני מקווה שזו לא סגירת חשבון של המפכ"ל מולי. האירוע הזה יכול היה להסתיים הרבה יותר חמור". בן גביר ציין כי ישלוף נשק "בכל מקרה שיסכנו את החיים שלי", אמר.

ח"כ בן גביר התייחס אתמול לאירוע גם במליאת הכנסת. "ברוך השם שהאירוע הסתיים כפי שהסתיים, רק בזכות זה שהוצאתי את הנשק והם נרתעו קצת", אמר, "אבל מי ששתק כשאיימן עודה תקף אותי, מי שמעכב חקירה של שלו במשך חודשים - שלא יתפלא שבסופו של יום תוקפים אותי בחניון חשוך בתל אביב.

"הייתי מצפה מאלה בקואליציה, ששמענו לא פעם כשח"כ סילמן דיברה על איומים על החיים שלה - שיבואו ויגנו, שיגידו די לאלימות, ובמקרה שלהם גם די לצביעות".

בהכנת הכתבה השתתפה דניאל רוט־אבנרי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר