שוהים בלתי חוקיים ניסו להסתנן לישראל מתחת למשאית. צילום: דוברות המשטרה

"מי שמסכן את ילדינו ישלם מחיר כבד": אושר בכנסת - עונשים כבדים למעסיקי ומסיעי שב״חים

ברקע ניסיונות הברחה לשטחי ישראל, עברה היום בכנסת בקריאה השלישית הצעת חוק הקובעת עונשים כלכליים חסרי תקדים על מסיעים, מעסיקים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים פלשתיניים • על פי החוק החדש, כל רכוש שימצא בחזקת המסיע ייחשב כשלו ויהיה ניתן לחילוט, ללא צורך הוכחה כי אכן מדובר ברכושו

ברקע הנסיונות בשבועות האחרונים להברחת שוהים בלתי חוקיים לשטחי ישראל, עברה היום (רביעי) בכנסת בקריאה השלישית הצעת החוק של יו״ר הקואליציה אופיר כץ וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי הקובעת עונשים כלכליים חסרי תקדים על מסיעים, מעסיקים ומלינים של שב״חים פלשתיניים.

תפיסת שוהים בלתי חוקיים מתחת למשאית // דוברות המשטרה

רק לפני כשבועיים נתפס במעבר עופר נהג שניסה להבריח שמונה שוהים בלתי חוקיים באמבולנס, בנוסף אתמול נתפס סמוך לקליקליה נהג משאית נוסף שניסה להבריח בדופן נסתרת תשעה שוהים בלתי חוקיים.

כיום, הענישה הכלכלית אינה מספקת, והעבירה לא ממוגרת. הצעת החוק קובעת החמרת ענישה דרמטית שמטרתה להרתיע את המסיעים, המעסיקים והמלינים מלסייע לשב״חים לחדור לישראל:
חילוט קבוע של כל רכוש השייך למסייע השב״חים אשר קשור לעבירה, שיכול להגיע למיליוני ומאות אלפי שקלים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, צילום: אורן בן חקון

בנוסף, חילוט בשווי רכוש - במידה והרכוש אינו שייך לעובר העבירה יחולט מהעבריין רכוש בשווי מלא ללא הגבלה - נכס, כסף בחשבון הבנק, מניות, מטבעות דיגיטליים, תכשיטים ועוד. בנוסף נקבע שלילת רישיון עסק או רשיון הסעות לתקופה של שנה.

על פי החוק החדש, כל רכוש שימצא בחזקת המסיע, המלין, או המעסיק ייחשב כשלו ויהיה ניתן לחילוט, ללא צורך של המדינה להוכיח לבית המשפט שזה אכן רכושו, נטל ההוכחה לגבי בעלות הרכוש יהיה על העבריין.

ח"כ יוליה מלינובסקי, צילום: אורן בן חקון

יו״ר הקואליציה אופיר כץ, מסר: "הגיע הזמן לשים סוף לטיילת השב״חים ברחובותינו. מי שמסכן את ילדינו בשביל כסף ישלם מחיר כבד כפליים. השב״חים הפלשתיניים הם פצצה מתקתקת, הם מבצעים במדינת ישראל פיגועי טרור, והמסייעים להם יוצאים ללא נזק. לא עוד".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי: "החוק ילמד לקח את אותם אנשים שעדיין מעדיפים את טובתם האישית מאשר את חיי אחיהם אזרחי ישראל. החוק ייתן כלים לרשויות האכיפה באמצעות חילוט של האמצעי בו נעשתה העבירה. שמים סוף לתופעת השב"חים מחזקים את ביטחון אזרחי ישראל!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו