סמוטריץ': "להיכנס לדרום לבנון אם חיזבאללה לא יעמוד באולטימטום"; ליברמן: "מי ייכנס? קודם תקדם גיוס לכולם ואז תדבר"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית קיים מסיבת עיתונאים ובה דרש מנתניהו: "להשלים מיידית את הפעולה לכל אורך ציר פילדלפי ולכבוש את רפיח במלואה" • השר הגיב לדברי גנץ מאמש: "גנץ צודק שהמלחמה אינה משיגה את יעדיה והדשדוש הזה נמצא באחריותו" • לדברי בכיר ביטחוני, שר האוצר נוהג בחוסר אחריות באמירותיו: "מוביל קן מסוכן. מה הצעד הבא? כיבוש עיראק?"

בצלאל סמוטריץ וחברי הציונות הדתית במסיבת עיתונאים בישוב בר יוחאי בגליל העליון. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

גם סמוטריץ' מנסה לתת את הטון: שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קיים היום (ראשון) את ישיבת סיעתו באזור הגליל, ובפתח הדברים נשא הצהרה לתקשורת. "כדי שתושבי הצפון יחזרו למציאות ביטחונית אחרת, המלחמה הזו חייבת להסתיים בהכרעה צבאית מוחלטת של חיזבאללה וברצועת ביטחון שצה"ל יישאר בה בדרום לבנון".

סמוטריץ' פנה לנתניהו: "אני פונה מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעבור מדשדוש להכרעה, מכניעה והתרפסות לניצחון, ומאשליות אוסלו למדיניות ביטחונית מפוכחת וארוכת טווח, שתביא לביטחון וניצחון לתושבי כל מדינת ישראל".

בצלאל סמוטריץ וחברי הציונות הדתית במסיבת עיתונאים בישוב בר יוחאי בגליל העליון, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בהצהרתו, הוא הציב יעדים לנתניהו באשר להמשך הלחימה: "החלטת קבינט על נוכחות קבועה של צה"ל בכל רצועת עזה ושליטה מלאה בשטח, השלמה מיידית של הפעולה לכל אורך ציר פילדלפי וכיבוש מלא של כלל העיר רפיח, הצבת אולטימטום פומבי לחיזבאללה להפסיק לחלוטין את הירי ונסיגה של כל כוחותיו עד מעבר לנהר הליטני".

"הדרך להחזרת התושבים לצפון כוללת מתקפה קטלנית על חיזבאללה"

השר התייחס ללחימה בגבול הצפון ואמר: "הדרך להחזיר את התושבים הביתה בצפון היא באמצעות הכרעה צבאית במתקפה קטלנית על חיזבאללה, התשתיות שלה והשמדת כוחה. זו הדרך היחידה להחזיר אותם הביתה. נגמר העידן שהתושבים יסמכו על ניירות והבטחות שאין מאחוריהן שום דבר ובסופו של דבר הן מתפוצצות לנו בפנים".

בצלאל סמוטריץ וחברי הציונות הדתית במסיבת עיתונאים בישוב בר יוחאי בגליל העליון, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

במהלך הצהרתו, השר סמוטריץ' הגיב לאולטימטום שהציב השר גנץ אמש, ותקף: "אתמול בני גנץ הציב אולטימטום לראש הממשלה ודיבר על תחושה של דשדוש במלחמה בעזה ובצפון. משמעות הדרישה של גנץ היא למעשה עצירת המלחמה, תבוסה לישראל והקמת מדינה פלשתינית בתכתיב אמריקאי שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".

מאשים את גנץ באחיזת עיניים ובשותפות בהחלטת הצעדים המופקרים

לדברי שר האוצר, המצב העגום אותו ציין גנץ הוא תולדה של מדיניות אליה שותף חבר קבינט המלחמה, השר גנץ. "גנץ צודק שהמלחמה מדשדשת ואינה משיגה את היעדים שהממשלה קבעה, והדשדוש הזה נמצא באחריותו שלך ושל חבריך לקבינט הקונספציה שפועלים כבר במשך חודשים לעצירת המלחמה, לויתורים מופקרים, לכניעה לחמאס, להקמת מדינה פלשתינית ולהסכם כניעה מול החיזבאללה", אמר.

בצלאל סמוטריץ וחברי הציונות הדתית במסיבת עיתונאים בישוב בר יוחאי בגליל העליון, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

לדבריו של סמוטריץ': "העטיפה היפה שמנסה בני גנץ למכור לתושבי הצפון על הסדר עם חיזבאללה הוא מקסם שווא שיתפוצץ לתושבי הצפון ולכולנו בפנים בדיוק כמו ב-7 באוקטובר. בלי הכרעה צבאית של חיזבאללה והשמדת יכולותיו, תושבי הצפון לא יוכלו לחזור הביתה ולשקם את חבל הארץ היפה והאהוב כל כך".

האולטימטום של גנץ להמשך האחדות

השר סיכם את נאומו: "צעדים אלו הם הדרך היחידה להבטיח ביטחון וניצחון לתושבי ישראל, להשיג את יעדי המלחמה ולהחזיר את כל החטופים הביתה. הדרך היחידה להבטחת הביטחון של תושבי ישראל היא השגת יעדי המלחמה שהם השמדת החמאס, הסרת האיום על תושבי הדרום ואזרחי ישראל, החזרת החטופים הביתה והחזרת תושבי הצפון לבתיהם. אדוני ראש הממשלה, הבחירה בידיים שלך!".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מתח ביקורת על האמירות והמדיניות המבצעית שנשא סמוטריץ', בשעה שרבים מקהל תומכיו של השר אינם משרתים בצה"ל.

הוא כתב בחשבון ה-X שלו: "לידיעת השר סמוטריץ׳, כבר לפני מספר חודשים ממשלת ישראל הייתה צריכה להיערך ליצירת רצועת ביטחון בדרום לבנון, השאלה הנשאלת כעת היא מי בדיוק הכוחות שיעשו זאת? המילואימניקים שמעל שבעה חודשים במילואים, או חיילי הסדיר שלא ראו בית כי אין סד״כ? קודם תקדם גיוס לכולם ואח״כ תדבר".

בכיר ביטחוני ביקר את חוסר אחריותו של השר סמוטריץ' בדבריו: "מוביל קן מסוכן. מה הצעד הבא? כיבוש עיראק?"

השרה לשעבר יפעת שאשא ביטון, הימין הממלכתי, בתגובה לכוונתו של סמוטריץ׳ להקים רצועת ביטחון בדרום לבנון: ״בנוסף לרצועת הביטחון שיצרה הממשלה בצפון ישראל ממשלה חלם שמנהלת מלחמה בהצהרות לתקשורת במקום בחדרי חדרים עם תכניות אמיתיות. ככה לא מנהלים מלחמה ובטח לא מנצחים אותה״.

גם יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הגיב: ״מאז 7 באוקטובר תושבי הצפון מצויים במציאות שאסור למדינת ישראל להשלים איתה. כפי ששמענו בישיבת הסיעה של הציונות הדתית מנציגי הישובים והמועצות בצפון - השאלה היא לא מתי חוזרים, אלא לאן חוזרים. על מדינת ישראל מוטלת החובה לא לאפשר רצועת ביטחון בתוך שטחה אלא לדאוג לרצועת ביטחון בתוך שטח לבנון ולהשמיד את היכולות של חיזבאללה לפגוע בתושבים שלנו. כל מי שמנסה למכור לנו איזושהי אשליה שהסכם יכול להביא את זה, צריך להפנות אותו לכל ההסכמים הקודמים כולל הערבויות הבינלאומיות שניתנו לנו בעבר. הדי הבומים כאן מוכיחים שההסכמים הללו לא שווים דבר״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר