"עלבון ללוחמים, לאנשי המילואים, להרוגים ולפצועים": לפיד נגד חוק הגיוס

יו"ר האופוזיציה הגיב בחריפות נגד חוק הגיוס שיעלה ביום שלישי ואמר: "הונאה גמורה" • לפיד תקף גם את שני הרמטכ"לים לשעבר והוסיף: "בני וגדי צריכים להטיל וטו על החוק הזה"

צילום: עידו רימון

על רקע העלאת גיל הפטור: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (ראשון) את הממשלה ואמר:  "מתווה הגיוס שהממשלה מתכוונת להעביר ביום שלישי הוא הונאה גמורה. חרדי אחד לא יתגייס במתווה הזה. אחד!" לפיד הוסיף: "זו תהיה פגיעה אדירה בכלכלה, פגיעה בביטחון, ואפליה מבישה בין דם לדם". 

על רקע נסיעתו של שר הביטחון גלנט לארה"ב, ולאחר שסירב להצעתו של ראש הממשלה נתניהו, הממשלה תעלה ביום שלישי את הצעת החוק להעלאת גיל הפטור לגיוס חרדים.

בהודעתו, לפיד לא חסך בביקורת גם מול חברי הקבינט, השרים גנץ ואיזנקוט: "בני וגדי צריכים להטיל וטו על החוק הזה", אמר: "אסור לתת לזה לקרות. מה שצריך זה גיוס מידי של צעירים חרדים. מי שלא יבוא לבקו"ם, לא יקבל מהמדינה קצבאות".

יאיר לפיד ובני גנץ, צילום: אורן בן חקון

לפיד לא חסך במסרים כלפי שרי הקבינט, והחריף את הטונים: "זה עלבון ללוחמים, לאנשי המילואים, להרוגים ולפצועים. לא יכול להיות שהחוק הזה יעבור למרות התנגדות שר הבטחון, ושני רמטכ"לים לשעבר". 

מה כוללת הטיוטה?, צילום: אורן בן חקון

כפי שפורסם ב"ישראל היום", טיוטת החלטת הממשלה כוללת: המשך דחיית גיוס חרדים עד יולי, העלאת גיל הפטור ל35,הקמת גדוד חרדי ומסלולים נוספים מותאמים בצה"ל ובשירות האזרחי, ללא יעדים מספריים ספציפיים לגיוס, תמריצים כלכליים שליליים וחיוביים לאכיפת העלאת גיוס החרדים ללא סנקציות פליליות.

הדרך לחוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר