בתמיכה של 86 חברי כנסת: יצחק קרויזר נבחר לנציג בוועדה לבחירת שופטים

מועמד האופוזיציה, ח"כ רון כץ, קיבל 12 קולות • חבר הכנסת עידן רול קיבל קול אחד • רגע לאחר בחירת הנציג לוועדה, לפיד איים: "אם לא תכונס בתוך שבועיים - נעתור לבג"ץ"

המועמד הנבחר, קרויזר, מצביע לנציגות בוועדה לבחירת שופטים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

על רקע המשך החקיקה, וההפגנות ברחבי הארץ: מליאת הכנסת התכנסה היום (רביעי) ובחרה בח"כ יצחק קרויזר להיות חבר נוסף בוועדה לבחירת שופטים. לאחר בחירתו איים יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אם הוועדה לא תכונס בתוך שבועיים - נעתור לבג"ץ".

כאמור, 86 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה הצביעו בעד השתתפותו של קרויזר בוועדה, כאשר המועמד מהאופוזיציה ח"כ רון כץ קיבל 12 קולות ואילו ח"כ עידן רול קיבל קול אחד.

רגע לאחר בחירת המועמד לוועדה, לפיד משגר איום, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

לפי ההסכמים הקואליציוניים, יצחק קרויזר היה המועמד לוועדה, אך גם משה סלומון מהציונות הדתית התמודד על מקום בה, כאשר רק בשעות הבוקר משך את מועמדותו. "אני מחויב באופן מלא להסכמים הקואליציוניים", אמר.

לאחר ההכרזה על הנציג החדש לוועדה, לפיד שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, שבו איים: "במידה והוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג״ץ".

לטענת לפיד אי כינוס הוועדה מהווה התעלמות מהאינטרס הציבורי ומקורה בשיקולים שאין בסמכות שר המשפטים לשקול. עוד הזכיר כי הוועדה לבחירת שופטים לא כונסה כבר יותר משנה, מאז 11.4.2022.

רה"מ נתניהו מצביע לנציג בוועדה לבחירת שופטים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
חברי הכנסת גנץ ואינזקוט בהצבעה על המועמד לוועדה לבחירת שופטים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, קרא לחברי הקואליציה המתונים לקחת אחריות אחרי תוצאות הבחירות, ואמר: "חייבים לחזור להידברות. השמיעו את קולכם - שימו את המדינה לפני המפלגה".

עוד אמר: "מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים הוא ראש ממשלה שהחליט לקרוע את מדינת ישראל. נתניהו מייצר פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארצות הברית. זה משחק באש על חשבון ביטחון אזרחי ישראל".

לאחר הבחירות לוועדה, קריאות לשוב להידברות. מפגינים בדרך השלום | נועם דבול

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר