"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
אלוף הפיקוד חתם: סופית - ישראלים רשאים לשהות בחומש
18 שנים אחרי - מותר לישראלים לשהות ביישוב שפונה במסגרת התנתקות • חתימת הצו מגיעה בעקבות ביטול חוק ההתנתקות בכנסת • השר סמוטריץ': "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים"
חומש. צילום: נעמה שטרן
פרסום ראשון

אלוף הפיקוד חתם: סופית - ישראלים רשאים לשהות בחומש

18 שנים אחרי - מותר לישראלים לשהות ביישוב שפונה במסגרת התנתקות • חתימת הצו מגיעה בעקבות ביטול חוק ההתנתקות בכנסת • השר סמוטריץ': "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים"

חנן גרינווד
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

בשבוע שעבר פורסם ב"ישראל היום"כי שר הביטחון יואב גלנט, הנחה את אלוף פיקוד מרכז לחתום על צו שיחיל ויישם את החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון שאושר בכנסת לפני חודשיים. כעת נודע ל"ישראל היום" כי אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס חתם על הצו שמאפשר לישראלים לעלות לחומש.

המשמעות של חתימת האלוף על הצו, כמפקד הצבאי על יהודה ושומרון, היא שכעת מותר לישראלים באופן רשמי לעלות בחזרה ליישוב שפונה לפני קרוב ל-18 שנה, וסופו של התהליך שהתחיל בביטול חוק ההתנתקות בכנסת. בתקופה האחרונה, מאז ביטול החוק, עמלים בפיקוד מרכז על גיבוש התוכניות שיאפשרו לישראלים לשהות בחומש באופן חוקי, וכעת הדבר קורם עור וגידים באופן רשמי.

מליאת הכנסת אישרה בחודש מרץ האחרון בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול תוכנית ההתנתקות, ברוב של 31 חברי כנסת שהצביעו בעד מול 18 שהתנגדו. במליאת הכנסת בירכו לאחר ההצבעה: "שהחיינו, קיימנו והגיענו לזמן הזה", בליווי מחיאות כפיים וקולות צהלה.

סמוטריץ' וגלנט, צילום: אורן בן חקון (ארכיון)

כעת, עם חתימתו של אלוף פיקוד מרכז, מותר באופן רשמי לישראלים לעלות ליישוב החרב ולשהות בו. עם זאת, עדיין ישנה שאלה באשר לעתיד הישיבה במקום, זאת מכיוון שבמקומה הנוכחי היא יושבת על קרקעות שמוגדרות כפרטיות, זאת מכיוון שלאחר ההתנתקות הרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון ביטל את צו התפיסה שאישר לישראלים לשהות עליהן.

למרות שהחתימה היא מאורע דרמטי בכל קנה מידה, חתימתו של האלוף על הצו אינה סוף פסוק ככל שמדובר בחומש. ל"ישראל היום" כי ככל הנראה בצה"ל לא יסירו את המחסומים מהכניסה ליישוב עד העתקת הישיבה, דבר שעלול לקחת זמן בשל תנאים פרוצדורליים שונים. אדמות מדינה כבר הוקצו לטובת הישיבה, אך העברתה לשם עדיין דורשת אישורים שטרם התקבלו. על פי התכנון תועתק הישיבה למיקום סמוך שמוגדר כאדמת סקר, ובכך תוסדר באופן מלא.

מדובר באבן דרך במסגרת המאבק להפיכת ההרס שביצעה ממשלת ישראל במסגרת תוכנית ההתנתקות ובמאבק שהחל לאחר מכן לחזור ליישובים שחרבו. שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' צייץ הערב: "הבטחנו להסדיר את המשך לימוד התורה בישיבה בחומש ואנחנו מקיימים. בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בכנסת חתם אלוף הפיקוד על צו מקביל לביטול איסור השהיה בחומש ועל צירוף הישוב לשטחה של מועצת שומרון לצורך תכנון מחודש של הישיבה. תודה לשר הביטחוןעל שיתוף הפעולה להסדרת הישיבה".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מסר: "זהו יום חג. יום חשוב בהיסטוריה של מדינת ישראל. יום שבו נעשה צדק היסטורי לאחת העוולות הגדולות שנעשו במדינה הזו לארץ ישראל ולאזרחים ישראלים.

"אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר הביטחון יואב גלנט ואת הממשלה הזו על המהלך האמיץ והחשוב הזה שעוד יירשם בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל, מהלך של מנהיגים שהעזו לשנות את המציאות ולתקן. פנינו לעתיד: להתיישבות, לבנייה ולהפרחת השממה שנכפתה עלינו".

עוד הוסיף דגן: "נשבעתי במהלך הגירוש שכל עוד נשמה באפי, אני אפעל כדי לחזור. מתוך הטראומה הזו אנחנו פעלנו ופועלים. יש לי חוב מוסרי להקים את היישובים האלו מחדש, אמרו בגירוש שהממלכה קיבלה החלטה, אז כעת הממלכה החליטה לתקן. עכשיו אנחנו עוברים לשלב הבא: להתחיל לתכנן את הקמת היישובים בצפון השומרון מחדש. חזרנו הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...