בן גביר מתכוון להקים את המשמר הלאומי תוך כמה חודשים בודדים

ל"ישראל היום" נודע כי אם הדבר לא ייצלח, השר יקים אותו בעצמו תחת המשרד לביטחון לאומי • "אנו עושים עבודת מטה יסודית ומכריעים בין כמה מודלים של ניהול המשמר"

בן גביר שבתאי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתכוון להציע למשטרה להקים את המשמר הלאומי תוך כמה חודשים בודדים ובמידה והדבר לא ייצלח - יקים אותו בעצמו תחת המשרד לביטחון לאומי - כך נודע היום (שלישי) ל"ישראל היום". 

בן גביר בהצהרה סמוך להר הבית: "לא נאפשר הסתה והתפרעויות" // צילום: יוני ריקנר

הדברים מגיעים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב להעביר את הרפורמה בהידברות. בנוסף, סוכם בין השניים כי כצעד להגברת המשילות, הקמת משמר לאומי תחת המשרד לביטחון לאומי תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה, זאת בנוסף להצעת המחליטים. 

הגיעו אמש להסכמות. רה"מ נתניהו, צילום: אורן בן חקון

בכיר במשרד לביטחון לאומי אמר אתמול כי הסיכום שנחתם שלשום בין בן גביר לראש הממשלה נועד לשריין שתי אופציות להקמת המשמר: תחת המשטרה או תחת המשרד לביטחון לאומי. הגורמים טענו כי הוקצה תקציב של מליארד ו-400 אלף להקמת המשמר הלאומי ותוספת של כ-1,000 שוטרים. 

"את המשמר הלאומי היה צריך להקים מזמן. זה גוף חשוב שהשר מדבר עליו מיום כניסתו לתפקיד. לכן מאחר והתקציב לשם כך הושג, אין יותר זמן לדיבורים ובירקרטיה. יש להקים את המשמר הלאומי במהירה", אמר גורם בכיר.

בן גביר כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זה מדהים כיצד אפילו בנושא מבורך כמו הקמת משמר לאומי, התקשורת מנסה למכור את זה לציבור כדבר רע ומנצלת את זה שוב כדי לתקוף אותי. אז בואו נעשה סדר בדברים: לא צבא פרטי ולא מיליציות. הקמת המשמר הלאומי מהווה יעד מרכזי עבורי במשרד לביטחון לאומי ואחת מההבטחות המרכזיות שלי - החזרת הביטחון האישי לאזרחי ישראל.

גורמים במשטרה הביעו התנגדות למהלך. המפכ"ל שבתאי, צילום: אורן בן חקון

"בימים אלה אנו עושים עבודת מטה יסודית במשרד לביטחון לאומי ומכריעים בין כמה מודלים של ניהול המשמר הלאומי. מדובר בפרויקט ציוני מהמעלה הראשונה, וצעד נוסף לחיזוק הביטחון והמשילות במדינה. אם מישהו מהאופוזיציה היה מקדם את המשמר הוא היה מקבל היום את פרס ישראל. אבל באשר אלי הכללים שונים. הם ימשיכו לבקר ולתקוף אותי, ואני אמשיך לפעול בנחישות למען אזרחי ישראל".

נזכיר כי גורמים במשטרה הביעו התנגדות נחרצת להקמת משמר לאומי שייפעל בכפיפות ישירה לשר. קצין משטרה בכיר אמר: "לא יקום ולא יהיה, למדינת ישראל יש משטרה אחת ומפכ"ל אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר