"למען ביטחוננו": גלנט קרא לעצור את החקיקה

אחרי שביטל את הצהרתו בחמישי, שר הביטחון קרא לעצור את החקיקה המשפטית בטענה שהיא יוצרת שסע בחברה הישראלית שמוביל לסכנה • "מודאג מן הקולות שבשטח" • שר החקלאות אבי דיכטר יצא הערב בהודעה דומה

שר הביטחון יואב גלנט, צילום: ללא

לאחר שביטל את הצהרתו ביום חמישי ובצל מחאת המילואימניקים, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (שבת) הצהרה לתקשורת ובה קרא לעצור את הרפורמה המשפטית.

יש לציין כי גלנט ושאר הקוראים לעצירת החקיקה לא אמרו כי יצביעו נגד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, במידה והוא בכל זאת יעלה להצבעה השבוע כפי שתוכנן. אולם, בקואליציה לא לוקחים בחשבון את אצבעותיהם של גלנט ואדלשטיין בתמיכה בחוק, וגם האצבע של ביטן בסימן שאלה.

הקואליציה לא צריכה רוב של 61 כדי להעביר את החוק בכנסת, אך הם רוצים להעביר אותו לפחות ב61 בשביל מבחן בג"ץ שצפוי לדון בעתירות נגד החוק. אם הוא יאושר בפחות מרוב של 61 בכנסת, תגבר הסכנה כלפי פסילתו בטענה כי חוק יסוד שכזה לא יכול להיות מאושר ברוב רגיל, ובקואליציה לא רוצים לקחת את הסיכון.

"השסע חדר לצה"ל": השר גלנט קרא לעצירת החקיקה של הרפורמה // תקשורת שר הביטחון

הצהרת גלנט

הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט: "ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים אני עוסק בה יומם וליל. בשליחות מדינת ישראל, במדי צה"ל, סיכנתי את חיי עשרות פעמים. וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם כל מחיר.

"מתוקף תפקידי כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר כאן: האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. איראן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית צבאית, הטרור הפלסטיני גובר, והזירה הצפונית מתעצמת ורוחשת. בימים אלו, יותר מתמיד, אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים. בשבועות האחרונים נפל דבר – אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים, ובחדרי התדריכים. אני שומע את הקולות העולים מהשטח, ואני מודאג.

"האירועים המתרחשים בחברה הישראלית, אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל - מכל עבר, עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה, בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל, אני אומר בצורה הברורה ביותר – השסע ההולך ונפער בחברה, חודר אל תוך צה״ל ואל גופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי.

"אסור לנו לפגוע באחדות העם. אסור שיהיה ספק בליבן של האימהות השולחות מחר את בניהן ובנותיהן לצה״ל. ניצחונו של אחד הצדדים, באולמות הכנסת או ברחובות הערים, הוא הפסדה המובהק של מדינת ישראל. בימים ובשבועות האחרונים, בשיחות ובדיונים מאחורי הקלעים, הצגתי את תמונת המצב הביטחונית, ביקשתי, נימקתי והבהרתי - בעת הזו, חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר.

"אבל עכשיו, אני אומר זאת בקולי, באופן פומבי - למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו: צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, וצריך לעצור את ההפגנות והמחאות – ולהושיט יד להידברות. צריך לעצור מיידית כל גילוי של סרבנות המכרסם בכוחו של צה״ל, ופוגע במערכת הביטחון".

קרא גם הוא לעצור את החקיקה. שר החלקאות אבי דיכטר (ארכיון), צילום: דודי ועקנין

תמונת מצב בליכוד

מוקדם יותר הערב, שר החקלאות אבי דיכטר קרא לראש הממשלה ולראשי הליכוד לעצור את חקיקת הרפורמה עד לאחר יום העצמאות. לדבריו של דיכטר, "מדובר בנזק שאי אפשר יהיה לתקן".

לאחר הצהרת גלנט, תמונת המצב בליכוד בכל הנוגע לדחיית החקיקה נראה כך: יואב גלנט, אליהו דלל, דוד ביטן, יולי אדלשטיין ואבי דיכטר כולם מעוניין בדחיית החקיקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר