נגיסה בתאגיד ופגיעה בערוצים הגדולים: קרעי הציג את התוכנית שלו לשוק התקשורת

תוכנית שר התקשורת שנחשפה ב"ישראל היום" היא לצמצם את פעילות התאגיד, להפחית רגולציה על הערוצים המסחריים ולהעביר כספים לערוצים התומכים בממשלה • בארגוני העיתונאים אומרים: "מדובר במהלך שמטרתו לפגוע אנושות בחופש העיתונות, חופש הביטוי וחופש המחשבה"

מתוך עמוד הפייסבוק של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי

שר התקשורת שלמה קרעי מציג את מה שהוא מכנה כ"רפורמה" בשוק התקשורת, חלק מפרטיה נחשפו ב"ישראל היום" ועוררו סערה ציבורית.

התוכנית מתפרסמת בצל מחאה ציבורית נרחבת סביב הרצון של קרעי לסגור את תאגיד השידור. מדובר ברפורמה מקיפה שאותה הונחה המשרד להכין סמוך למועד כניסתו של קרעי לתפקידו.

בתוכנית: צמצום תאגיד השידור,

במסגרת התוכנית אותה הציג קרעי: תופסק ההתערבות במודל העסקי, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים. מה שיקדם לטענתו שוק חופשי ותחרותי שיביא לפתיחת ערוצי תוכן חדשים, להוזלת מחירי תכנים ייעודיים כדוגמת הספורט ולדמי מנוי שווים לכל נפש. בנוסף, יבוטל הצורך ברישיון לשידור חדשות. יקודם תקציב ייעודי "לעידוד התחרות והמגוון בתחום החדשות והאקטואליה", תקציב שכנראה מיועד לערוצים התומכים והמקורבים לממשלה.

תבוטל הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. פינוי תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות.

עוד בתוכנית, הקלה על בעלויות צולבות ועל היכולת להקים קבוצות תקשורת לשחקנים בעלי נתח שוק קטן, במקביל להגבלה משמעותית של כוחם המונופוליסטי של החזקים, תוכנית שמטרתה לפגוע בערוצי התקשורת המסחריים הגדולים שמותחים ביקורת על הממשלה.

מתכוון לפגוע בכוח של הרשתות החברתיות, לא ברור עד כמה יצליח, צילום: AFP

החלת חובת הפקות מקור על כלל השחקנים, כולל שחקנים בינלאומיים. לא ברורה ההתכנות של הצעד הזה בהתחשב בעוצמה של נטפליקס ודיסני .

פיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים, "וישקף נתוני רייטינג אמינים לרווחת הציבור ותעשיית הפרסום".

באשר לרשתות החברתיות הם יחויבו בהנמקת חסימות ומחיקות ברשתות החברתיות בישראל, ומתן סמכות לבתי המשפט בישראל לדון בפגיעה בזכויות משתמשים ברשתות החברתיות. יש חציין כי מדינות חזקות משמעותית מישראל כדוגמת אוסטרליה וארה"ב ניסו לנקוט בצעד זה אך נכשלו מול עוצמת השוק של השחקניות כדוגמת פייסבוק וטוויטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר