מפגינים לא אפשרו לגוטליב להסיע את בתה האוטיסטית: "תמצאי מישהו אחר"

לאחר שהמוחים לא אפשרו לחברת הכנסת לצאת מביתה, הגיבה לתקרית בדמעות • "לא פוגעים בפרטיות בשם המחאה, זה היה עלול להיגמר רע" • גם לפיד גינה: "זו אינה דרכה של המחאה, שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק"

יאיר לפיד וטלי גוטליב, צילום: אורן בן חקון

עימות חריג נרשם הבוקר (שני) בין מפגינים נגד הרפורמה המשפטית לח"כ טלי גוטליב (הליכוד) מחוץ לביתה בגבעת שמואל. המפגינים חסמו את היציאה מביתה של הח"כית כחלק מפעולות המחאה שתוכננו להיום.

הח"כית ניגשה אליהם וביקשה שיאפשרו לה לצאת מביתה על מנת להסיע את בתה, שהיא אוטיסטית בתפקוד נמוך, למסגרת החינוכית שלה. אחד מהמפגינים ענה לה: "תמצאי מישהו שייקח אותה למסגרת כי את נשארת היום בבית".

לפי סעיף 27 א'

בקבותת הוואטסאפ של הליכוד רשמה גוטליב: "חייבת בהול מספר של משמר הכנסת. בפתח הדלת שלי מלא מפגינים. יש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת".

גוטליב שהגיעה מאוחר יותר לדיון בוועדת החוקה הגיבה על הדברים בסערת רגשות: "חיות טרף, חיות אדם. לא פוגעים בפרטיות בשם המחאה. אנרכיסטים מופרעים. אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות, זה היה עלול להיגמר רע. קוראת לשירותי הביטחון לאסוף מידע כי זה הפתיע היום את כולם".

ערוץ הכנסת

ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) הגיבה: "אם את רוצה למגר אלימות זה צריך להיות מכל הכיוונים. עלייך לחזור בך מהאשמות חיות ביחס לטרור זה התחיל את ההסתה. כשאת קוראת למניעת הסתה קודם כל תדברי על עצמך".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש תע"ל) ענה: "זו הצגה של הקוזאק הנגזל. משך שנים הימין מסית ומתפרע כלפי כל מי שלא מסכים איתו, מהאשמת נשיאת העליון בפיגוע דרך האשמתנו בבגידה ושנאת ישראל. אז קצת טלו קורה מבין עיניכם. בינתיים יודעים מאיזה צד נרצח מישהו ובגלל הסתה של מי ולא הפוך.

"אם אתם באמת רוצים שיח מכבד תסתכלו על הדבשת שלכם. מה שהיה פה אתמול במתקפה הפרועה האלימה הבריונית של יו"ר הוועדה על המשנה ליועמ"שית זה דבר שהוועדה ככלל צריכה לצאת כנגדו. זה היה מביש ומעיד על כך שהממשלה הזו מה שמעניין אותה זה לא דמוקרטיה".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אב לילדה אוטיסטית, מיהר להתנער מהמעשה: "מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח״כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המעשה: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, פרסם אף הוא הודעת גינוי: "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את בתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם.

"אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו - לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת".

ד"ר יריב וינצר, נשיא עמותת "גיבורים קטנים", הפועלת לשילוב ילדים אוטיסטים ומוגבלים שכלית בחברה, התייחס להתנהלות המפגינים היום מול ביתה של ח"כ טלי גוטליב: "בשום פנים ובשום אופן אסור למנוע מילדה עם צרכים מיוחדים להגיע למסגרת החינוכית שבה היא לומדת. גם בהינתן המחלוקת בין המפגינים לחברת הכנסת, יש גבולות שאסור לחצות, והבוקר נחצה גבול כזה. הגעה סדירה למסגרת החינוכית היא מרכיב חיוני והכרחי בחייו של ילד בחינוך המיוחד". 

בהכנת הכתבה השתתף אריאל כהנא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר