ח"כ מהליכוד, אלי דלל, שהיה סגן ראש העיר בנתניה, הגיש היום (ראשון) הצעת חוק לביטול אגרת הגודש, שאושרה במהלך חוק ההסדרים בתקציב המדינה האחרון. אגרת הגודש היא למעשה מס, שמטרתו להטיל תשלום על רכבים פרטיים הנכנסים למרחב גוש דן בשעות העומס.
על פי החוק שעבר, הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף בשנת 2025, ומחלקת למעשה את גוש דן לטבעות, כאשר תל אביב נמצאת בטבעת הפנימית, ועל חצייה של כל טבעת יושת על הנהגים ובעלי הרכבים מס שהוא למעשה אגרת הגודש.
מי שדחף לאישור הרפורמה הזו הוא משרד האוצר ואגף התקציבים בראשות אביגדור ליברמן, ואילו משרד התחבורה בראשות מרב מיכאלי בהתחלה התנגד לרפורמה, אך לאחר מכן הסכים בתמורה לכמה תנאים של יו"ר העבודה שהוכנסו לתוכנית, וביניהם: אפשרות של שר האוצר או התחבורה לדחות את הרפורמה לשנת 2026, וכן עריכת שינויים ושיפורים בתחבורה הציבורית כדי שלא ייווצר מצב שבו בעלי הרכבים יידרשו לשלם מס בעוד אין להם תשתיות של תחבורה ציבורית ראויה כתחליף.
השאלה העולה היא אם שר האוצר המיועד - שייתכן שיהיה בצלאל סמוטריץ', שכיהן בעבר גם כשר תחבורה - יתמוך בהצעת החוק של דלל מהליכוד לביטול אגרת הגודש.
בהצעת החוק שלו מפרט ח"כ אלי דלל כי אגרה זו היא בעצם מס נוסף שיוטל על ציבור שלם שיתקשה לשאת בו - וביניהם עסקים קטנים, מעמד ביניים, עובדים מוחלשים ושכירים. לכל אותן אוכלוסיות אין האופציה של שעות גמישות בעבודה. כמו כן, גם ספקי השירות נזקקים לרכב בעבודתם. אגרה זו מצטרפת לעוד מס שיוטל על בעלי רכבים, שגם כך משלמים מיסוי גבוה על אחזקת רכב.
עוד מוסיף ח"כ דלל מהליכוד כי בהצעת חוק זו הוא דורש לבטל את אגרת הגודש, שתוסיף להעלאת יוקר המחיה וכי אינה פתרון יעיל לשימוש בתחבורה ציבורית. "צריך לגרום לציבור להשתמש בתחבורה ציבורית על ידי פתרונות הולמים, זולים ונגישים, ולא בעוד מיסים", הסביר דלל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו