כעס בליכוד: "מינוי דרמר לתפקיד שר חוץ - חצוף, זלזול במתפקדי המפלגה"

נתניהו סופג אש על כוונתו למנות את שגריר ישראל בארצות הברית למשרד היוקרתי • גורמים במפלגה ל"ישראל היום": "אין פה אילוץ והצדקה של מסירת התיק לשותף קואליציוני - נתניהו מנסה להנחית אותו עלינו מבחוץ"

זעם בליכוד. חברי המפלגה ערב הבחירות, צילום: לירון מולדובן

כעס גדול חוצי מחנות בליכוד על כך שיו"ר המפלגה בנימין נתניהו שוקל למנות את רון דרמר, שגריר ישראל לשעבר בארה"ב לשר החוץ בממשלה המתגבשת.

המינוי עוד לא סופי, אך האפשרות שהעלה נתניהו בעניין הצליחה לעורר זעם גדול אצל חברי הכנסת בליכוד.

מספר בכירים במפלגה אשר שוחחו עם "ישראל היום" אומרים: "אם נתניהו ימנה את דרמר לחוץ זה יהיה מינוי חצוף שמצפצף על מתפקדי הליכוד שבחרו אנשים בפריימריז. זה גם זלזול בחברי הכנסת של הליכוד שהשקיעו בפריימריז. אין פה אילוץ והצדקה של מסירת התיק לשותף קואליציוני - נתניהו מנסה להנחית אותו עלינו מבחוץ".

ראש הממשלה נתניהו שוקל למנות את מקורבו רון דרמר לתפקיד שר החוץ לאחר שהאחרון סרב להצעה של נתניהו למינויו לראש המל"ל.  דרמר, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, נחשב לאדם המקורב ביותר לנתניהו ולמועמד המועדף עליו לתפקיד. עם זאת, לא ברור אם הקונסטלציה הפוליטית תאפשר לנתניהו להוציא לפועל את המינוי, אף שבימים האחרונים נראה כי אפשרות זו התחזקה.

סרב לתפקיד ראש המל"ל מסיבות משפחתיות, רון דרמר, צילום: אפרת אשל

לאחר סירובו של דרמר עלה בסביבתו של ראש הממשלה הרעיון למנותו לשר, אשר פורסם לראשונה ב"ישראל היום". בתחילה דובר בעיקר על תפקיד השר לעניינים אסטרטגיים או לשיתוף פעולה אזורי, או על משרד חדש שייתפר למידותיו של דרמר ויאפשר לו לקחת חלק מרכזי בגיבוש מדיניות החוץ של ישראל. 

עם זאת, בימים האחרונים התגבשה בסביבת נתניהו ההבנה כי לרשותו עומד מספר רב של תיקים לחלק לבכירי הליכוד, וכי ייתכן שבכל זאת יוכל למנות את דרמר לתפקיד. ייתכן גם שנתניהו מעדיף שלא להפקיד תיק בכיר בידי אחד מיריביו הפוטנציאליים בתוך המפלגה. 

גורם דיפלומטי שעבד בעבר עם דרמר תיאר אותו כ"תואם נתניהו" לא רק מבחינת דעותיו וקרבתו לראש הממשלה הנבחר, אלא גם מבחינת סגנון העבודה שלו. "מדובר במכונת עבודה, הוא קובע כמות גדולה מאוד של פגישות וחוזר על אותם מסרים ועל אותן אנקדוטות בכולן, עם משמעת ברזל, ממש כמו נתניהו", סיפר הגורם. 

דרמר "תואם אותו". נתניהו, צילום: אורן בן חקון

מבחינה זו - ובהנחה שנתניהו לא יוכל להחזיק בתיק החוץ בעצמו, בשל המגבלות המשפטיות החלות עליו בגלל ההליך המשפטי שמתנהל נגדו - מינויו של דרמר לתפקיד יהיה הדבר הקרוב ביותר להשארת התיק בידיו של ראש הממשלה. צעד זה יאפשר לנתניהו לדעת בביטחון כי שר החוץ לא מנהל מדיניות עצמאית מקבילה לזו שלו, ולהפקיד בידיו בלב שקט גם את הנושאים הדיפלומטיים הרגישים ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר