שומרים על הנבחרת המוכרת: רשימת יש עתיד לכנסת הבאה נחשפת

מפלגתו של ראש הממשלה לפיד הציגה את מועמדיה לכנסת ה-25 באירוע רב משתתפים שנערך בתל אביב • הרשימה החדשה כוללת שלוש נשים בחמישייה הראשונה • לפיד תקף את הסכמת נתניהו לתקצב מוסדות חינוכיים ללא לימודי ליבה: "הניסיון למכור את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי הוא אובדן עשתונות" • הרשימה המלאה

לפיד הודיע על קיצור תורנויות המתמחים, והם משכו בתגובה את מכתבי ההתפטרות, צילום: גדעון מרקוביץ'

"המסר למדינת ישראל - יש לכם במי לבחור": יומיים לפני מועד הגשת הרשימות הסופי לוועדת הבחירות המרכזית, ראש הממשלה יאיר לפיד השתתף הערב (שלישי) בכנס של מפלגתו, יש עתיד. במהלך הכנס הוצגה רשימת המועמדים לכנסת ה-25. באירוע רב המשתתפים שהתרחש בתל אביב, השתתפו בכירי המפלגה, חברי כנסת, אישים מוניציפליים, ראשי מטות ופעילים מכל רחבי הארץ.

צילום: מתוך פייסבוק

באופן לא מפתיע, לצמרת הרשימה הגיעו שרי המפלגה מהכנסת הנוכחית, וביניהם אורנה ברביבאי, מאיר כהן, קארין אלהרהר ומירב כהן. הדבר עשוי להצביע על הרצון במפלגה לשדר יציבות פוליטית במסגרת קמפיין הבחירות, ולהימנע מדימוי של מפלגת מקורבים.

במהלך דבריו באירוע, לפיד בירך את חברי הרשימה ומנה את האתגרים שאיתם הם יצטרכו להתמודד: "הקבוצה הזו אומרת מכאן למדינת ישראל - יש לכם במי לבחור, יש לכם בחירה. אתם יכולים לחזור אחורה, לשלטון שהושחת והתקלקל וינסה לרסק את הדמוקרטיה שלנו, או להמשיך לצעוד קדימה כדי שהילדים שלנו יקבלו את העתיד שאנחנו רוצים בשבילם.

הרשימה החדשה של יש עתיד מוצגת לראשונה, צילום: גדעון מרקוביץ

"למדנו על עצמנו הרבה בשנה האחרונה. למדנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות, למדנו שאנחנו יודעים להקים ממשלה, למדנו שאנחנו יודעים לנהל מדינה, ואנחנו יודעים לעשות את כל זה בלי לאבד קשר עין עם הערכים שלנו ועם הסיבות שבגללן יצאנו לדרך".

פעילי המפלגה, היום, צילום: גדעון מרקוביץ'

בנוסף, ראש הממשלה בחר להתייחס להבטחותיו של יו"ר האופוזיציה נתניהו להעניק תקצוב שווה גם לבתי ספר שלא ילמדו מקצועות ליבה: "אנחנו צריכים לוודא שכל ילד בישראל לומד מתמטיקה ואנגלית ועברית. לימודי ליבה הם העתיד של המדינה הזו. יש פה הזדמנות היסטורית לשלב את החרדים בשוק העבודה. הניסיון של נתניהו למכור את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי הוא אובדן עשתונות וחוסר אחריות. הוא לא ייקח אותנו אחורה, אנחנו נעצור אותו".

ברשימה 47% הן נשים, שלוש מהן בחמישייה הראשונה. כמו כן, הרשימה מונה שני אלופים בצה"ל, שני ניצבים במשטרה וסגן ראש מוסד. בנוסף, מתוך 36 הראשונים ברשימת יש עתיד לכנסת: שניים היו ספורטאים אולימפיים, תשעה מתגוררים בפריפריה, 14 (כ-40%) מגדירים את עצמם כמסורתיים או דתיים ושלושה משתייכים לקהילת הלהט"ב.

יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת יש עתיד, ח״כ בועז טופורובסקי, שיבח את חברי הרשימה לכנסת ואמר: ״יש לנו נבחרת חזקה ומגוונת עם דרך ועקרונות. הוכחנו בשנה האחרונה שיש על מי לסמוך, שטובת אזרחי ישראל עומד בראש סדרי העדיפויות ושניתן לשנות ולתקן. תראו מה עשינו רק בשנה אחת, דמיינו מה נוכל לעשות כאן בארבע השנים הבאות. רק יש עתיד גדולה תוכל להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה שבראשה ימשיך לעמוד ראש הממשלה יאיר לפיד. באנו לשנות, נמשיך לשנות״.

רשימת יש עתיד המלאה לכנסת ה-25:

1. ראש הממשלה, יאיר לפיד
2. אורנה ברביבאי
3. מאיר כהן
4. קארין אלהרר
5. מירב כהן
6. יואל רזבוזוב
7. אלעזר שטרן
8. מיקי לוי
9. מירב בן ארי
10. רם בן ברק
11. יואב סגלוביץ
12. בועז טופורובסקי
13. מיכל שיר
14. עידן רול
15. יוראי להב הרצנו
16. ולדימיר בליאק
17. רון כץ
18. מטי הרכבי
19. טניה מזרסקי
20. יסמין סאקס פרידמן
21. דבי ביטון
22.  משה (קינלי) טור פז
23. סימון דוידסון
24. נאור שירי
25. שלי טל מירון
26. ירון לוי
27. עו"ד עדי עזוז
28. עו"ד עוז חיים
29. מוחמד אבו אילהיגא ("שוקו")
30. מיכל סלבני כבביה
31. רוני פנטנש מלאכי
32. תומר וינר
33. רונית ארנפרוינד
34. שגית גמליאל
35. חנה גול
36. ד"ר לידיה חטואל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר