עזב או הועזב? אביר קארה לא יהיה חלק מרשימת הרוח הציונית לכנסת

מלחמת גרסאות בין מייסד "השולמנים" לאיילת שקד • יו"ר הרוח הציונית טוענת כי סירבה לדרישתו להיות במקום הרביעי ולכן הוחלט על פרידה • מנגד, קארה טוען שהוא פרש ובקרוב הוא יודיע על המשך דרכו הפוליטית • בשבועות האחרונים לוחצים בסביבתו לרוץ עם ארגון "השולמנים"

, צילום: אורן בן חקון

מלחמה בין שקד לקארה? אביר קארה לא ימשיך ב"רוח הציונית", כך הודיעו היום (שישי) קארה ויו"ר המפלגה איילת שקד, אך הגרסאות של שני הצדדים סותרות זו את זו.

שקד טוענת שקארה דרש את המקום הרביעי וכשסורב הוחלט על הפרדת כוחות. מנגד, קארה טוען שהוא הודיע על פרישה ובקרוב יחשוף את עתידו הפוליטי. כמו כן, בשבוע האחרון החל לחץ על ח"כ קארה לרוץ באופן עצמאי עם השולמנים, האגון איתו הוא מזוהה, אך נראה כי לא מדובר בדבר קונקרטי.

לפי איילת שקד, השרה הודיעה לקארה שהוא לא יהיה חלק מרשימת הרוח הציונית בכנסת ה-25 בעקבות דרישתו להיות מספר 4 ברשימה.

"אביר קארה פעל למען עצמאים ולמען הסרת רגולציה בשנה האחרונה והביא הישגים חשובים". מסרה שקד בהודעה, "הרוח הציונית תמשיך להוביל את דגל השוק החופשי ולהילחם בחסמים וביוקר המחייה. מאחלת לאביר הצלחה בכל אשר ילך".

שרת הפנים איילת שקד באולפן "ישראל היום", צילום: קוקו

בסביבת קארה אומרים שאביר לא עזב בגלל מקום אלא בגלל שאנשי המפלגה לא הסכימו לחתום לו על דברים כלכליים כמו התנגדות להגדלת הפנסיות התקציביות לאנשי קבע.

לפי אביר קארה, הוא זה שהודיע לשקד על רצונו לפרוש מהמפלגה. "לא נולדתי פוליטיקאי. הגעתי לפוליטיקה מהשטח, איתי מאות אלפי ישראלים עובדים ויצרניים - עצמאים ושכירים כאחד, אנשים שרוצים כאן מדינה שאפשר יהיה לחיות בה בכבוד ולקיים בה משק פתוח וחופשי המאפשר שגשוג וצמיחה ליזמים, ולבעלי העסקים, ולכל אזרחי ישראל", הסביר קארה בדף הפייסבוק.

לדבריו, "בפגישה שקיימתי השבוע עם השרה שקד התברר לי כי במבנה החדש של המפלגה, לא יהיה מקום לערכים ולמדיניות הכלכלית שאני מאמין בהם. בשנתיים האחרונות בחרתי בכל יום מחדש להישאר בתנועה בראש ובראשונה מתוך נאמנות לדרך לתפיסת עולמי ולציבור ששלח אותי. דרך שעל בסיסה הובלתי בשנה אחת שבע רפורמות משמעותיות לפתיחת שווקים, להפחתת הרגולציה וצמצום הבירוקרטיה על הציבור הישראלי, ולא פחות חשוב מכך בלמתי מהלכים מזיקים רבים".

"החלטה זו לא הייתה שלי בלבד. בימים האחרונים, רבים מהאנשים שעשו איתי את הדרך, פנו אלי בדרישה ברורה תוך אמירה שאין להם כוונה להמשיך ולתמוך במפלגה שמעדיפה שחקני רכש שאינם אנשי שוק חופשי, תחרותי ויעיל, על פני מי שזחלו בשוחות וייצגו את האזרח הלא מקומבן ולא מוגן. אני פורש מהמפלגה אך לא מהרצון לתרום ולשנות. בימים הקרובים אודיע על המשך דרכי הפוליטית", סיכם קארה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר