אותות הוקרה מהדרום: מיזמים חברתיים יזכו להכרה על עשייתם מאז 7 באוקטובר

בין הזוכים השנה: מוקד החירום החברתי שהוקם באשקלון, “הבית למשפחות שכולות” במועצה האזורית שער הנגב ומיזם לחיזוק הזהות הישראלית בקרב בני נוער מהחברה הבדואית, הפועל לקידום תחושת השייכות, המנהיגות והמעורבות האזרחית

הבית למשפחות שכולות . צילום: מ.א שער הנגב

משרד הרווחה והביטחון החברתי יעניק בשבוע הבא אותות הוקרה לעובדות ולעובדים סוציאליים, גופים ומיזמים חברתיים מאזור הדרום, במסגרת הטקס השנתי לציון יום העובדות והעובדים הסוציאליים. ההוקרה תוענק לאלו שהובילו עשייה חברתית משמעותית למען תושבי הדרום בשגרה ובחירום, תוך חיזוק החוסן הקהילתי ומתן מענה לאוכלוסיות שנפגעו בעקבות המלחמה.

בין הזוכים השנה: מוקד החירום החברתי שהוקם באשקלון והעניק מענה מקצועי ומהיר באמצעות עובדים סוציאליים במילואים, “הבית למשפחות שכולות” במועצה האזורית שער הנגב המספק מעטפת רגשית, חברתית ותעסוקתית למשפחות שאיבדו את יקיריהן, ומיזם לחיזוק הזהות הישראלית בקרב בני נוער מהחברה הבדואית, הפועל לקידום תחושת השייכות, המנהיגות והמעורבות האזרחית.

אות הוקרה יוענק גם ל”בית לחיים” של עמותת גוונים בשדרות, המפעיל מערך דיור קהילתי לאנשים עם מוגבלות ושמר על רציפות טיפולית ותחושת ביטחון לדייריו גם בתקופות של מתיחות ביטחונית.

לצד המיזמים החברתיים, יזכו להוקרה גם אנשי מקצוע מתחום העבודה הסוציאלית בדרום, בהם נעמי זולצברג משדרות, איריס עזרא מהמועצה האזורית אשכול, רויטל קרייתי מאשקלון וענת דנדקר ממחוז באר שבע והדרום, על פעילותן למען התושבים במהלך המלחמה ולאורך תהליכי השיקום וההתאוששות של הקהילות שנפגעו.

הבית למשפחות שכולות, צילום: מ.א שער הנגב

מנכ”ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני, מסר כי מאז 7 באוקטובר היו עובדי הרווחה והמחלקות לשירותים חברתיים “עוגן מרכזי לחוסן הלאומי”, והדגיש כי מערכת הרווחה היא “תשתית אסטרטגית לביטחון המדינה”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר