"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

גם כשאנחנו לחוד - יש לנו מורשת משותפת

למרות הכל נסב אל שולחן הסדר, ונספר את הסיפור - לקרובים שמסובין לצידנו, וגם לאלה שקרובים לא פחות • הנשיא ריבלין בטור מיוחד לכבוד החג

,עודכן
הנשיא ריבלין בירושלים לפני תחילת הסגר // צילום: מארק ניימן/לע"מ

עם ישראל, יקיריי. השנה אנחנו מציינים את ליל הסדרבנסיבות לא פשוטות, בצל "מכת הקורונה", הדבר המודרני, שמשיתה על כולנו גזרות קשות.

פתאום אנחנו נוכחים לראות כמה יקרים הם אותם דברים פשוטים, "פשוטים וחיים", שמרכיבים את חיי היומיום של כולנו.

דברים פשוטים כמו לצאת החוצה ולנשום את ריח האביב, שמלווה בכל שנה את חג הפסח; כמו התכונה הרוחשת, הישראלית כל כך, שמלווה את הסידורים וההכנות לקראת בוא החג; כמו ההתכנסות המשפחתית - האהובה והמוכרת, יחד, סביב שולחן הסדר.

פתאום, כשנכפים עלינו "ריחוק חברתי",סגר ובידוד משפחתי- מתחדדת חשיבותה של מצוות "והגדת לבנך", של מעשה העברת הסיפור מדור לדור - מהסבות והסבים אל הבנים והנכדות, אל הנכדים והנינות. כי זה הסיפור שלנו, זה העוגן שלנו, זה מה שקושר אותנו יחד - גם כשאנחנו נאלצים להיות בנפרד.

ויש גם אפיקומן

אבל למרות הכל, אווירת החג כבר כאן, היא הגיעה ושורה עלינו, והיא ייחודית וסוחפת; למרות הכל נסב אל שולחן הסדר, נברך "שהחיינו", ונספר את הסיפור - לקרובים שמסובין לצידנו, וגם לאלה שקרובים לא פחות - אך נאלצים לחגוג איתנו את החג מרחוק.

בתיאור סבלם של בני ישראל במצרים, בספר שמות, נכתב: "וייאנחו בני ישראל, ויזעקו, ויזכור אלוקים את בריתו, את אברהם, את יצחק, ואת יעקב".

בימים האלה, יקיריי, כולנו מתפללים -בנפרד אבל ביחד- צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, לימים הטובים שבדרך. כולנו מבקשים - "זכור לנו ברית אבות".

ולילדים שבכם: גם אם השנה לא נחגוג את ליל הסדר כבכל שנה, אלא בחוג המשפחה המצומצמת בלבד, אל תוותרו על כל המנהגים והשירים המיוחדים של חג הפסח. חוץ מזה, זכרו שככל שהסדר מצומצם יותר - עולים הסיכויים שלכם למצוא את האפיקומן.

להתראות, ילדיי היקרים, אני מאחל לכם חג חירות שמח, ושנחזור לשגרתנו הברוכה במהרה. וכמובן לא לשכוח להרים טלפון, או לצלצל בזום לסבא ולסבתא, לאחל להם חג שמח, ולשלוח חיבוק גדול גדול - מרחוק.

חג פסח שמח, יקיריי. לשנה הבאה - בירושלים הבנויה. לשנה הבאה -ביחד. עם ישראל חי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר