"דקר שש פעמים בגב והשליך את הסכין"

אסף ברגיג בן ה-18 מואשם ברצח יאשיהו בלום בראשון לציון בחודש שעבר • נגדו ונגד שמונה מחבריו שסייעו בביצוע העבירות הוגשו כתבי אישום חמורים

צילום: דוברות המשטרה, פרטי // הרצח אירע בחניון בראשון לציון בחודש שעבר

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אסף ברגיג בן ה-18 בגין רצח יאשיהו בלום ז"ל בחוף הים בראשון לציון, תקיפה בנסיבות מחמירות של חבריו של המנוח ושיבוש מהלכי משפט, ונגד יובל ברהה (21) בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, שידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ומסייע לאחר מעשה.

צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד חן דסה בן ה-19, ווסאם בדר בן ה-21, מור צרפתי בן ה-25 וקטין בן 17, הכולל את העבירות הבאות (כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום): תקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד רועי לוס ב-8 לאוגוסט, ברגיג וברהה בילו בסמוך לחוף ירושלים בטיילת בתל אביב עם דסה, בדר, צרפתי והקטין וכן עם שלוש בנות, אחת מהן קטינה. בסמוך לשעה 00:30 נהגה הקטינה בלוד ברכב מדגם שברולט קרוז ואספה את ברגיג, ברהה והקטין, לצורך בילוי משותף עם חברים נוספים. ברגיג פנה לקטין בנוכחות אחת הצעירות וברהה ואמר לו כי הביא סכין. באותה עת נשא ברגיג בבגדיו סכין מטבח.

זירת הרצח // צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח // צילום: דוברות המשטרה

בסביבות השעה 02:30 הגיעו הנאשמים והבנות לחוף הים "ארבע על ארבע" בראשון לציון בשני רכבים. הנאשמים והבנות החנו את כלי הרכב בסמיכות זה לזה בחניון הצמוד לחוף ויצאו לבלות. בהמשך חזרו הנאשמים והבנות לחניון, לאחר הבילוי. באותה עת, חנה בסמוך לאחד הרכבים רכב טויוטה, בו ישב בלום ז"ל. בסמוך לו עישנו חבריו של המנוח, ירדן גמליאל, פרץ בן אליהו ואנדריי סחוט.

בסמוך לכך, כאשר דסה כבר ישב ברכב, הוא שאל את גמליאל אם הם מעוניינים לרכוש סמים, ובין השניים התפתחו חילופי דברים שבסופם יצא דסה מהמכונית והיכה את אנדריי בראשו. לאחר מכן הצטרפו לדסה שאר הנאשמים ותקפו את ירדן, פרץ ואנדריי במכות ובעיטות. כעבור שניות ספורות נמלטו ירדן ופרץ מהמקום. בשלב זה, יצא המנוח מהטויוטה. לאחר שניות ספורות נוספות, נמלט אנדריי מהמקום.

"תדקור אותו"

בשלב זה, התקרב ברגיג אל עבר המנוח. באותה עת, עודד ברהה את ברגיג בקריאות: "תדקור אותו, תדקור אותו". ברגיג שלף את הסכין ודקר את בלום ז"ל שש פעמים בגבו. לאחר הדקירות נמלט המנוח על נפשו למרחק של כ-35 מטר ואז קרס והתמוטט. כוחות הצלה אשר הגיעו למקום פינו את המנוח לבית חולים, שם נקבע מותו.

לאחר האירוע, נכנסו הנאשמים לכלי הרכב ונמלטו מהמקום יחד עם הבנות. ברהה רץ אל המחסום האלקטרוני ביציאה מהחניון והרים את המחסום בידיו בכוח ובכך אפשר לכלי רכב, לרבות השברולט והמזדה, להימלט מהחניון בלא כל עיכוב. במהלך הנסיעה מהחוף לביתם, הורה הקטין לברגיג לזרוק את הסכין וברגיג עשה כן.

"ברהה הרים את המחסום בידיו בכוח" // צילום: דוברות המשטרה
"ברהה הרים את המחסום בידיו בכוח" // צילום: דוברות המשטרה

בבקשת המעצר כתב עו"ד לוס: "נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנות יתרה של המשיבים, אשר ששו אלי קרב בעקבות חילופי דברים סתמיים, חלקם בהומור, בין חברו של המנוח ודסה... המשיבים אינם נרתעים משימוש בחפץ חד, וזאת בשלב בו שניים מחבריו של המנוח כבר נמלטו והשלישי שרוע על הרצפה, וכל זאת כאשר המשיבים וחבריהם הם שישה במספר לעומת המנוח".

"חייו נלקחו ממנו בלי סיבה"

בלום ז"ל, תושב עלי בן 23, הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. הוא שירת בהנדסה קרבית כמפקד כיתה והשתחרר לפני כשנה. הוא חזר לאחרונה ארצה לאחר שעבד במשך תקופה בחו"ל, התעניין בלימודי הנדסת בנייה באוניברסיטת אריאל ותכנן לפתוח עסק של שיפוצים עם חבר. "הוא היה בחור בעל לב טוב, אהוב מאוד על כולן, חבר נאמן ומסור", נמסר ממשפחתו. "היו לו כל כך הרבה תוכניות וחלומות שרצה להגשים".

"הוא נלקח ברגע של שטות שלא אמור היה להיות", אמרה אימו מרים. "יאשיהו היה ילד מבריק שכל החיים לפניו - והם נלקחו ממנו בלי סיבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר