תלמידות ותלמידי קריית שמונה - בדומה ליתר יישובי קווי העימות - חוו מאז 7 באוקטובר טלטלה רגשית וסבלו מחוסר יציבות בכל הקשור למערכת החינוך. בעירייה זיהו את הצורך בתמיכה עבור אותם צעירים, בעיקר מאז שחזרו לעיר עם משפחותיהם, ויזמו מהלך רחב היקף של תמיכה פדגוגית ורגשית - מגני הילדים ועד בתי הספר התיכוניים.
ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן: "לא יתקיימו לימודים"
גם במהלך החודשיים האחרונים, כשהעיר סבלה שוב מירי טילים, היו לא מעט ימים שבהם לא התקיימו הלימודים בעיר כסדרם, והסיוע והתמיכה לא פסקו. התלמידים זכו לתגבור משמעותי - החל באלפי שעות לימוד ומרתונים לקראת הבגרויות, דרך סדנאות ייחודיות, ועד ימי הפוגה מחוץ לעיר, טיולים ופעילויות חווייתיות ופנאי. הפעילויות התקיימו משעות הבוקר ועד הערב, בכוונה להשאיר את התלמידים מגובשים יחד במסגרת משותפת, בשונה מהתקופה שבה היו מפונים בכל רחבי המדינה.
"האמנתי, למרות הקושי"
היוזמה התאפשרה בזכות השותפות של עיריית קריית שמונה עם הקרנות הפילנתרופיות: קרן רש"י, קרן ביחד, פדרציית ונקובר, רונסון, עזריאלי, STD, רוזנבלום ו־FSJU ישראל, לצד בית יציב ויחד עם רשתות החינוך אורט וברנקו וייס.
"שנת הלימודים הנוכחית היתה מהמורכבות שידענו", אומרת מיכל סדורי־וידל, מחנכת כיתה י"א בתיכון אורט דנצינגר, "התלמידים התמודדו עם השלכות הפינוי, עם חזרה הדרגתית לשגרה ועם הצורך להשלים פערים לימודיים ורגשיים. הבוטקאמפ (מרתון הלימודים והפעילויות) העניק לתלמידים מעטפת משמעותית של תגבור, ליווי והכוונה לקראת בחינות הבגרות. זה היה מענה מדויק, בזמן הנכון ובצורה שהתאימה לצרכים האמיתיים של התלמידים ברגע משמעותי כל כך במסלול הלימודי שלהם.
"מעבר להיבט הלימודי, הבוטקאמפ תרם לחיזוק תחושת המסוגלות, הביטחון העצמי והאמונה ביכולת להצליח. היה מרגש לראות תלמידים שהגיעו עם חששות וחוסר ודאות מסיימים את התהליך בתחושת מוכנות, ביטחון ומוטיבציה גבוהה יותר. עבור רבים מהם זו היתה הזדמנות אמיתית לסיים שנה מאתגרת בתחושת הצלחה".
לירז טונקל, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר ברנקו וייס מגשימים בעיר, מעידה גם היא כי השנה האחרונה לא היתה פשוטה, "אבל הרגשתי שיש מי שחושב עלינו באמת ודואג לנו. התמיכה של הבוטקאמפ, הפעילויות, הפינוקים והליווי האישי נתנו לנו כוח, העלו את מצב הרוח והראו לנו שאנחנו לא לבד. התמיכה הזו עזרה לי להתמודד עם האתגרים ולהאמין בעצמי".
ישי אייזיק, תלמיד כיתה י"ב באורט דנצינגר, מספר כי מלבד האזעקות הבלתי פוסקות נפגעו ביתו ורכבו משברי יירוטים, אבל הוא בחר שלא להישבר: "היו רגעים של עומס ותסכול שבהם שקלתי לוותר ולרדת ל־4 יחידות במתמטיקה, אך בזכות התמיכה מהמורים והתגבורים עד השעות הקטנות בבית הספר, המשכתי להאמין בעצמי וניגשתי לבגרות ב־5 יחידות".
למען עתיד העיר והאזור
אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה: "השנה האחרונה הוכיחה שוב שהחינוך הוא קו ההגנה האמיתי של העיר. גם במצב המורכב שחווינו לא ויתרנו על אף תלמיד. בזכות שותפות יוצאת דופן עם רשתות החינוך והקרנות הפילנתרופיות הצלחנו להעניק לאלפי התלמידים מעטפת לימודית, רגשית וחברתית שסיפקה להם כלים, תקווה ואמונה בעצמם.
"אני מודה לכל השותפים לדרך שגרמו לזה לקרות. ההשקעה בילדי קריית שמונה חשובה ביותר לעתידה של העיר, ונמשיך לעשות הכל כדי שכל אחד מהם יקבל את ההזדמנות להצליח, בכל תקופה".
מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י: "ההשקעה במתן מענה לצרכים המיידיים - הלימודיים והרגשיים - של ילדי קריית שמונה היא השקעה בראש ובראשונה בחוסנה של הקהילה ובתקווה לעתיד טוב יותר בעיר ובאזור כולו.
"ילדי העיר הגיבורים חוו תקופה ארוכה מדי של חוסר ביטחון ואי־ודאות, שהטביעו חותם עמוק על ההזדמנות שלהם להגיע להישגים, אך בעיקר על הנפש. אני מקווה שהצלחנו להעניק תחושת יציבות וביטחון ולחזק את האמון של הצעירים ביכולתם".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו