"המפכ"ל נעלם": שבתאי פנה ליועמ"שית, בסביבת בן גביר יצאו למתקפה

השר שוחח עם מפקד מג"ב בשל האירועים במירון • המפכ"ל, שאמור לסיים בקרוב את תפקידו, פנה לבהרב-מיארה שעמדתה היא שלבן גביר אסור להתערב באופן ישיר בעבודתו • בסביבת בן גביר אמרו: "המפכ"ל אינו מתפקד, הוא חייב לדבר עם הגורמים הרלוונטיים" • אצל המפכ"ל לא נותרו חייבים: "להזכיר לשר ולמקורביו שניהול המשטרה איננו רק ציוצים" • המפכ״ל מחרים את טקס מינוי נציב שב״ס בנוכחות השר

מאות מתפללים ניסו לפרוץ למתחם ציון הרשב"י במירון, השוטרים הפעילו אלימות

בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקפו הבוקר (שני) בחריפות את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, נוכח העימותים בין המשטרה למפגינים במירון. 

"המפכ"ל נעלם", אמרו בסביבת בן גביר. בן גביר שוחח אמש עם מפקד מג"ב בעקבות כמה מקרים שבהם שוטרי מג"ב נהגו באלימות כלפי חרדים במירון ואף סיכם עימו שהשוטרים שהיו מעורבים באלימות יושעו עד סיום התחקיר.

הבוקר (שני) מח"ש פתחה בחקירת הארועים האלימים שבהם היו מעורבים שוטרים במירון. במשטרה אומרים, כי החלטה בעניין השוטרים המעורבים תתקבל בתום החקירה.

המתיחות בין השר למפכ"ל הגיעה לשיא חדש. שבתאי החליט להחרים את טקס מינוי נציב שב״ס, קובי יעקובי, במשרד לבטחון לאומי בנוכחות השר. מקורביו אמרו כי התקשר ליעקובי וברכו על כניסתו לתפקיד.

עימות לפני סוף הקדנציה. השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

הבוקר, משנודע כי המפכ"ל פנה בעניין ליועצת המשפטית לממשלה בתלונה כי השר פונה ישירות לניצבי המשטרה, החליטו להסיר בסביבת בן גביר את הכפפות. כזכור, העמדה של היועמ"שית היא שלבן גביר אסור להתערב באופן ישיר בעבודת המפכ"ל. 

"בעוד המפכ"ל אינו מתפקד השר חיוב לדבר עם הגורמים הרלוונטיים. הארועים חמורים. גם בהפגנות בקפלן הוא שוחח עם הממ"ז כשפרש הכה אישה באלה. אין לו שום כוונה לא להתערב אם המפכ"ל לא נמצא. מה הוא צריך להסיר אחריות כשהמפכ"ל חסר אחריות?", אמרו בסביבת השר. 

בסביבת שבתאי הגיבו למתקפה: "לצערנו לעיתים קרובות צריך להזכיר לשר ולמקורביו שניהול המשטרה איננו רק ציוצים כותרות וסרטונים. למען הסר ספק,המפכ״ל עודכן כל העת ממפקד המחוז על המבצע בכל שלביו ומדובר שוב ברכילות זולה ותו לא". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר