ח"כ לימור סון הר מלך עם בעלה שולי הר מלך ז"ל שנרצח בפיגוע. צילום: באדיבות המשפחה

ח"כ לימור סון הר מלך בתגובה לחיסול רוצח בעלה: "עוד שלב בסגירת המעגל שלי"

חברת הכנסת הגיבה לחיסולו של המחבל חאלד נג׳אר שרצח את בעלה שולי לפני 20 שנה • "מודה לכוחות הביטחון ולכל מי שהיה מעורב בחיסול המחבל הנתעב"

צה"ל חיסל ברפיח הלילה (בין ראשון לשני) את חאלד נג'אר, ראש חוליית סילוואד, שרצח את בעלה של ח"כ לימור סון הר מלך, שולי ז"ל לפני 20 שנה.

לימור סון הר מלך קמה במהלך הדיון בוועדת חוקה כאשר משפחות חטופים דיברו

"צה"ל חיסל הלילה ברפיח את חאלד נג׳אר ראש חוליית סילוואד שרצחה את בעלי שולי הר מלך הי"ד, שני חיילים, שני בחורים ואמא לשמונה ילדים", כתבה בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר).

תחושות מעורבות

הר מלך שחזרה: "בבית הדין הצבאי קיבלו חברי החוליה שבעה מאסרי עולם. אני זוכרת את חאלד נג׳אר המחבל המתועב, לאחר שנגזרו עליו 7 מאסרי עולם. הוא אמר בבוז: "אתם אומה חלשה! אנחנו אומה חזקה, יש לנו סבלנות, אנחנו נחטוף חיילים עד שאחרון האסירים שלנו ישוחרר. שבעה מאסרי עולם? אני לא מחשיב את המספרים האלה. אני הולך להשתחרר".

"כמה שנים לאחר מכן הוא אכן שוחרר בעסקת שליט ואיתו כל החוליה. לאחר מכן הוא חזר כמובן לטרור והיה שותף לחוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד ז"ל", הוסיפה.

"התחושות מעורבות. מצד אחד הקלה גדולה על כך שהוא חוסל ולא יוכל יותר לפקד על רצח יהודים, אך מצד שני ההבנה שאנחנו מוכרחים ללמוד את השיעור הכואב, כי את הנעשה אין להשיב ושחרורו בעסקת שליט אפשר לו לחזור ולרצוח יהודים נוספים. ההשלכות היו חד משמעיות וברורות, ולוחמנו נאלצו לרדוף את אותם מחבלים, שוב, במרחק של 20 שנה".

"היום הוא עוד שלב בסגירת המעגל שלי ובסגירת המעגל של עם ישראל באויביו," סיכמה. "אני מודה לכוחות הביטחון ולכל מי שהיה מעורב בחיסול המחבל הנתעב".

סון הר מלך ובעלה נורו ממארב באוגוסט 2003, שעה שעשו את הדרך לביתם. דקות קודם לכן השאירו את בנם הפעוט בן 14 החודשים אצל הוריו של שולי ז"ל ביישוב כוכב השחר. סמוך לשעה 11:20 נפתחה אש ממארב סמוך לצומת אלון לעבר בני הזוג, שנסעו מכיוון ההתנחלות כוכב השחר לעבר מעלה אפרים שבבקעת הירדן. היריות פגעו במכונית, שעליה נמצאו קליעים רבים, וכתוצאה מהירי איבד הנהג את השליטה ברכב והתהפך. סון הר מלך נפצעה באורח בינוני, הובהלה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים וילדה בת בניתוח קיסרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו