"הממשלה תחרוץ את גורלם ואנחנו נאבד את בני משפחותינו לנצח": בני משפחות חטופים דורשים לחזור למשא ומתן

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "אנחנו רואים כיצד נתניהו ממשיך לטרפד עסקאות, וכיצד הוא ממשיך להוות מכשול לעסקה" • עינב צנגאוקר: "בזמן שהבן של ראש הממשלה מעודד מרד בצה"ל, הבן שלי חטוף בעזה"

"ממשלה שעסוקה בתירוצים": כאלף תושבים הפגינו בירושלים // צילום: יוני ריקנר

משפחות חטופים נשאו הערב (שבת) הצהרה לתקשורת בשער בגין, לאחר סרטון חטיפת התצפיתניות והמידע על רגעי החטיפה של מתן צנגאוקר. עינב צנגאוקר אמרה: "בזמן שהבן של ראש הממשלה מעודד מרד בצה"ל, הבן שלי חטוף בעזה". בכך היא למעשה מתייחסת לסרטון ההמרדה ששיתף נתניהו הבן.

בני משפחות חטופים, צילום: גדעון מרקוביץ

לדבריהם, התנאים לעסקה לא השתנו, ולכן הדרך היחידה להחזרת החטופים היא הפסקת המלחמה. עוד הוסיפו כי המשך המלחמה יוביל להפסד מוחלט בכל החזיתות. הם הדגישו כי נתניהו מכשיל את העסקה, ופנו לשרי הקבינט ואמרו "אם לא תבלמו את ניסיונות הטרפוד הפושעים של נתניהו - תהיו שותפים לפשע".

עמרי ליפשיץ, בנו של עודד ליפשיץ: "אתמול קיבלנו את הבשורות המרות על החזרת גופותיהם של שלושה חטופים נוספים. ליבנו שוב נשבר לרסיסים יחד עם המשפחות. משפחות החטופים חיות בתוך סיוט מתמשך של רולטה רוסית. בכל כמה ימים, אנחנו קמים עם הודעה על עוד ארון שיוצא מעזה. אי אפשר להמשיך ככה! יש חטופים חיים בעזה, אנחנו רוצים לקבל אותם בחזרה בבית ובחיים!

"כולנו, למעט כמה שרים קרי לב, צפינו בסרטון חטיפת התצפיתניות המזוויע. אף אבא בישראל לא צריך לראות את הבת שלו החיילת נחטפת מבועתת עם דם על הפנים! ואף אמא בישראל לא צריכה לשמוע על פרטי החטיפה של הבן שלה מהתקשורת. ממשלת ישראל הפקירה אותם בשבעה באוקטובר והיא ממשיכה להפקיר אותם גם עכשיו!"

יפעת קלדרון בהצהרת משפחות חטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "צריך להבין אחת ולתמיד: התנאים לעסקה לא השתנו, והם הדרך היחידה להחזרת החטופים: לא תהיה עסקה בלי הפסקת המלחמה! אם הממשלה לא תחתור עכשיו לעסקה, בסוף תיכפה על ישראל הפסקת מלחמה ללא החזרת החטופים, וממשלת ישראל תחרוץ את גורלם ואנחנו נאבד את בני משפחותינו לנצח! הממשלה חייבת עכשיו להוביל יוזמה לעסקה הכוללת את הפסקת המלחמה בתמורה להחזרת כל החטופים! המשך המלחמה עלול להביא את ישראל להפסד מוחלט, בכל החזיתות כולל אי החזרת חטופים! תפסיקו את המלחמה, ותחזירו את החטופים עכשיו!

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "לא רק אנחנו אומרים זאת. ראשי מערכות הביטחון ובפרט הרמטכ"ל אומרים בדיונים סגורים: קודם כל להחזיר את החטופים עכשיו, בחמאס אפשר לטפל אחר כך. ואנחנו אומרים: הקונספציה לפיה אפשר למוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים בו זמנית – קרסה! על ממשלת ישראל לפעול קודם כל להחזרת החטופים כמטרת על עליונה!

עינב צנגאוקר, צילום: גדעון מרקוביץ'

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: "אנחנו רואים כיצד נתניהו ממשיך לטרפד עסקאות, וכיצד הוא ממשיך להוות מכשול לעסקה. אנחנו ממשיכים לקרוא לגנץ, איזנקוט, גלנט ודרעי: 'אל תתנו לנתניהו להפקיר את בני משפחותינו לגורל של עינויים ומוות בידי מרצחי החמאס! בגלל נתניהו אחיותינו ובנותינו נאנסות עכשיו בעזה! בגלל נתניהו הורינו, אחינו ובנינו חשופים לעינויים רעב ומוות!'

"גנץ, איזנקוט, גלנט ודרעי – חובתכם לבלום את ניסיונות הסיכול של נתניהו, חובתכם לדאוג שינתן מנדט מלא לצוות המשא ומתן, ולדרוש לסגור עסקה עכשיו! אם לא תבלמו את ניסיונות הטירפוד הפושעים של נתניהו – אתם תהפכו לשותפים לפשע ההפקרה! דם החטופים שלא יחזרו בחיים יהיה גם על ידיכם!"

הצהרת משפחות חטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

אור גת, אח של כרמל גת: "אנחנו פונים לכל חברי הקואליציה: לפי הסקרים רוב הציבור מסכים להפסקת המלחמה בתמורה להחזרת החטופים! הקשיבו לציבור שבשמו אתם יושבים על כסאותיכם! אזרחי ישראל רוצים בראש ובראשונה לראות את החטופים בבית! ההיסטוריה תשפוט כל אחד ואחת מכם, אל תהיו שותפים לפשע הפקרת אזרחים, ביחרו בהצלת חיים, ותחזירו לנו את אהובינו הביתה עכשיו!"

עצרת למען החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מאחות עם תקווה – לאחות שכולה"

לאחר ההצהרה אלפים הגיעו למקום בו מתקיימת עצרת משפחות חטופים בדרישה: ""יש לשוב למשא ומתן במיידי ולקדם עסקה שתחזיר את כולם!"

במהלך העצרת הוקרן סרטון חטיפת התצפיתניות וסרטון על שלושת החטופים שגופותיהם חולצו ביום חמישי האחרון.

טראמפ בוועידה הרפובליקנית באוהיו, 2016. תהיה לו סיבה לחגוג?, צילום: אי.אף.פי
עצרת משפחות החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

אביבית יבלונקה, אחותו של חנן יבלונקה, קראה לכולם לבוא להלוויתו שתתקיים מחר. "בבת אחת, אני הופכת להיות מאחות עם תקווה – לאחות שכולה. חששתי מהרגע הזה. פחדתי שגם לי זה יכול לקרות – ולצערי, זה אכן קרה. חנן אהב את החיים. חגג אותם וסיים אותם בצורה בה הוא חי אותם- במסיבת הנובה. עשיתי הכל. כל מה שיכולתי כדי להביא אותך חזרה הביתה, אבל לא כך דמיינתי שתחזור. אחי, אני מבטיחה לך שאני אמשיך לזעוק, לתמוך, להילחם ולעשות הכל כדי שכל החטופים יחזרו הביתה בשלום".

מפגינים בירושלים: "ממשלה שעסוקה בתירוצים"

כ-1,000 מפגינים משתתפים הערב בצעדה ועצרת במרכז ירושלים בקריאה לשחרור החטופים. אייל גור, ממובילי "שומרות ושומרים על הבית המשותף", אמר בצעדת עצרת החטופים בירושלים: "השבוע ראינו שוב את הרוע בעיניים. מצד אחד רוצחים ואנסים, ומצד שני לוחמות אמיצות. ראינו גם ממשלה שעסוקה בתירוצים, האשמות ופלגנות בתוכה וכלפי העם במקום לפעול להשיב את החטופות והחטופים הביתה. אנחנו פה ביחד, משמאל ומימין, דתיים וחילונים, נוער ובוגרים כי מגיע לכולנו טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר