מידע על החטוף מתן צנגאוקר פורסם בשוגג, דובר צה"ל: "טעות אנוש, התנצלתי בפני המשפחה"

חקירת מחבל הנמצא במעצר בישראל פורסמה אתמול ובה נחשף בשוגג מידע על החטוף • תת-אלוף דניאל הגרי התנצל באופן אישי בפני עינב וירון, הוריו של מתן • "הטעות קרתה בתום לב, עלינו לדאוג שהמשפחות הן הראשונות שמקבלות מידע על יקיריהן"

ההתנצלות של הגרי // צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר היום (שישי) בהצהרה תקשורת כי אתמול פורסם בשוגג תיעוד מצולם מחקירת מחבלי חמאס, אשר באחת מהן נאמר שמו של החטוף מתן צנגאוקר בן ה-24, עוד לפני שהסרטון הוצג למשפחה.

העדות של המחבל שהחזיק במתן צנגאוקר על חטיפתו // צילום: דובר צה"ל

המחבל סיפר על חטיפת מתן בחקירה: "כשיצאתי ראיתי קיבוצניק שהתחבא בין העצים, אז תפסתי אותו. זה קרה עם ההגעה של חסן ואבא שלי. חסן רצה לתקוף אותו, הוא נתן לו מכה בגב ואני עצרתי את חסן. לקחתי את הקיבוצניק ואמרתי לו שאני צריך לחזור הביתה, הוא אמר 'אוקיי'. הלכתי איתו ועם אחמד אבו חג'אג', והתיישבנו, דיברנו קצת".

עינב צנגאוקר וח"כ מיכל וולדיגר בהפגנה בתל אביב (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

הגרי התקשר לאימו של מתן עינב צנגאוקר ולבעלה ירון והתנצל בפניהם ובפני המשפחה. "הטעות הזו קרתה בתום לב, זו טעות שנולדה כתוצאה מכך שאנחנו במערכה עולמית על מנת לא לאפשר לעולם לשכוח את שבעה באוקטובר, ולצד הדבר הזה החובה שלנו היא להקפיד ולוודא שהמשפחות יודעות שהמידע על יקיריהן נמסר להן קודם ואחר כך לציבור", אמר.

מתן צנגאוקר, צילום: ללא קרדיט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר