"אחרון הטוקבקיסטים": חברי קיבוץ בארי מגיבים לתובע מהאג - ולא חוסכים בביקורת מנתניהו

"אין שום ספק שהחלטתו של התובע מהאג צבועה לחלוטין", אומר דובר קיבוץ בארי לשעבר • התובע הראשי של בית הדין בהאג ביקר בדצמבר האחרון בקיבוץ בארי ולפי חברי הקיבוץ "ראה הכל אבל לא הפנים"

כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבי הקיבוץ

בקשתו של התובע הראשי אתמול (שני)  בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן להוציא צווי מעצר לנתניהו, גלנט וראשי החמאס, קוממה את המערכת המדינית בארץ וזכתה לגינויים רבים ממנהיגי העולם. חאן בעצמו ביקר ביישובי העוטף בדצמבר האחרון וחזה בזוועות שחולל ארגון הטרור בשבעה באוקטובר.

כרים חאן בעת ביקורו בעוטף עזה, צילום: מטה משפחות החטופים

אלון פאוקר, חבר מזכירות בארי והדובר לשעבר של הקיבוץ משיב לחאן: "בין הדין בהאג כמו גם ההפגנות נגד ישראל בקמפוסים בעולם, לא שמו לב לעובדה הפשוטה שיש נפגעים לא מעורבים בעזה, וזה חבל מאוד. אבל יש גורם אחד בלבד שלא רק שלא מצטער על זה שנפגעים אזרחים אלה עושה הכל כדי שהם יפגע, וזה חמאס". 

בית הרוס בבארי אחרי שבעה באוקטובר (ארכיון), צילום: משה שי

"אי אפשר להשוות את מפלצות חמאס, ארגון טרור שמטרתו להרוג להשמיד את מדינת ישראל, והראה בשבעה באוקטובר איך הוא עושה את זה, לבין צבא של מדינה דמוקרטית" מוסיף פאוקר "אין ספק שזה מופע צביעות קשה. בהשוואה לסיטואציות דומות כמו במלחמה מול דעאש ואפגניסטין, הביצועים של צה"ל בהקשר של שמירה על חיי אזרחים הם ביצועים טובים מאוד".

"מופע צביעות קשה"

פאוקר מוסיף ומשווה את חאן למוחים בקמפוסים: "התובע בהאג שם את עצמו כאחרון הטוקבקיסטים חסרי ההבנה בקמפוסים בארה"ב, זה מצער מאוד." 

אבל הטענות של חברי הקיבוץ הם לא רק נגד התובע מהאג: " הצביעות משרתת צביעות. נתניהו, שאמר בחדרי חדרים, ועכשיו אפילו שרים אומרים את זה בגלוי, איננו מנהל את המלחמה ואיננו רוצה שהחטופים יחזרו. נתניהו לא  רוצה שהמלחמה תסתיים בהסדר מדיני כמו שכל מהלך צבאי צריך להיגמר משום שהוא יודע שברגע שיהיה הסדר חטופים הוא יעוף לכל הרוחות כמי שאחרי למחדל", אומר פאוקר

חאן ונתניהו, צילום: EPA-חיים-גולדברג-פלאש-90

על פי פאוקר: "הצביעות של בית הדין בהאג משרתת את הצביעות של נתניהו כי הוא יכול להתעסק בהתקרבנות בהאג במקום להתעסק בהפקרת החטופים ואי ניהול המלחמה לטובת הסדר מדיני שיביא סוף סוף פיתרון. רצונו שהמלחמה תמשך כמה שיותר". פאוקר מוסיף "מעבר לנבזות של התובע, זה ביטוי לכשלון מדיני מחפיר שלכך הגענו אחרי התמיכה שבהתחלת המלחמה. לכן בעינינו, זה חלק מהכשלון המוחלט של הממשלה בשבעה באוקטובר ומאז".

"הפרחחים של נתניהו נהיו שרים בקבינט"

"כמובן גם חוסר האחריות המוחלט של כל מיני פרחחים שרק תחת נתניהו נהיו שרים בקבינט ובמלחמה. אנשים כמו בן גביר וסמוטריץ' שלא שירתו בצבא.האמירות חסרות האחריות שלהם שירתו את אותה ההחלטה להגיש את הצווים האלה. והם ממשיכים להזיק למדינת ישראל לא פחות מאויבנו הגרועים יותר", מוסיף פאוקר.

השרים סמוטריץ' בן גביר, צילום: אורן בן חקון

פאוקר לא סומך על פעולות הממשלה ומסכם: "אני לא מאמין שיש אדם אחד בבארי, ניר עוז או כפר עזה שמאמין שמהלכי הממשלה שהפקירה אותנו מכוונים לטובת העניין. הדבר הגרוע במהלך הצביעות בבית הדין בהאג, שראה הכל אבל לא הפנים, ובא עם דעות קדומות ויצא עם השוואה בלתי נתפסת, זה שהוא משרת את מחרחרי המלחמה משני הצדדים, כי החמאס יחגוג אם ישוו בינו לבין ישראל, נתניהו יתקרבן, והסיכוי לפתור את הבעיה יקטן משום שהוא נתן דלק לשני הצדדים שלא מעוניינים לפתור את הבעיה - נתניהו וסינוואר".

אלון פאוקר,

אלון פאוקר הוא חבר במזכירות בארי ובעבר שימש בתור הדובר של קיבוץ בארי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר