אבות הנופלים לשרים לקראת יום הזיכרון: "פונים מדם ליבנו - שאו נאום אחיד ומאחד"

תא"ל (במיל') דדי שמחי וד"ר יחיאל לייטר, אביהם של גיא שמחי ומשה לייטר שנפלו במלחמה, שיגרו מכתב לנשיא, לרה"מ ולשר הביטחון • בניסיון להימנע מאירועים שיבזו את זכר הנופלים, מבקשים ההורים כי נאומי השרים "ייכתבו על ידי יו"ר הכנסת בהתייעצות עם מרכז הקואליציה ומרכז האופוזיציה"

מסע הלוויה של מיכאל גל ז"ל בבית העלמין בהר הרצל. צילום: אורן בן חקון

תא"ל (במיל') דדי שמחי וד"ר יחיאל לייטר, אביהם של גיא שמחי ומשה לייטר שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל שיגרו היום (רביעי), מכתב לנשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הבטחון, יו"ר הכנסת, יו"ר הקואליציה, מזכיר הממשלה ויו"ר יד לבנים, בניסיון למנוע אירועים שיבזו את זכר הנופלים במסגרת יום הזיכרון. 

"כמידי שנה", הם כותבים, "מתקרב ומתקדש עלינו יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. ישנם רגעים ספורים בלוח השנה העברי שהינם משמעותיים ונשגבים כל כך עד שהם מרוממים אותנו למקום שבו המפריד והמחלק ביננו נעלם. טקסי הזכרון לאלה שמסרו את נפשם למען קיומינו שייכים לרגעים אלה".

סמ"ר גיא שמחי ז"ל. בנו של תא"ל (במיל') דדי שמחי, צילום: ללא
רס"ן משה לייטר ז"ל, בנו של ד"ר יחיאל לייטר, צילום: ללא

"בשנה עמוסת שכול וכאב שכזו, אנו חרדים כי נחזה שוב בתופעות שפוצעות את ליבנו השותת דם ממילא. אנו רואים חשיבות בהשתתפות הדרג הנבחר בטקסים הממלכתיים כמייצגי המדינה ויחד עם זאת אנו מרגישים חובה ואחריות רבה לנסות ולמנוע מחלוקת ופילוג בעם - ואחת כמה וכמה בזמן טקסי יום הזיכרון".

"אי לכך, אנו פונים אליכם בבקשה נחרצת מדם ליבנו כי כל הנואמים יישאו נאום אחיד ומאחד, שייכתב על ידי יו"ר הכנסת בהתייעצות עם מרכז הקואליציה ומרכז האופוזיציה. המלצתינו כי הנאום יעסוק באחדות העם, זיו העלומים וחמדת הגבורה, חובת הזיכרון וביטחון מולדת העם היהודי".

בן גביר יגיע לאשדוד, גלנט בת"א ולוין במגדל העמק

בתוך כך, משרד הביטחון פרסם היום (רביעי), את רשימת השרים וחברי הכנסת שיפקדו את בתי העלמין ברחבי הארץ ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"ד.

בן גביר. הורי הנופלים מבקשים נאום אחיד ומאחד (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

500 משפחות שכולות פרסמו מכתב שקורא לח"כים לוותר על הנאומים שלהם, ולאפשר לבני המשפחות השכולות מ-7 באוקטובר לשאת דברים במקומם. המשפחות מבקשות להימנע מהפיכתם של בתי הקברות הצבאיים לזירות עימות עם הגעתם של פוליטיקאים. "דווקא בימים אלו חייבים לעשות הכל כדי למנוע את חזרתן של תמונות העבר, בהן נציגי ממשלה מגורשים מהטקסים ומשפחות שכולות נמנעות מלהגיע ולקחת חלק בטקסי הזכרון ליקיריהם".

ראש הממשלה נתניהו יהיה נציגה הבכיר של הממשלה בטקס המרכזי בהר הרצל בירושלים, שר הביטחון גלנט ינכח בטקס בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב, השר לביטחון לאומי יגיע לבית העלמין באשדוד, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יהיה בבית העלמין בדימונה ושר המשפטים יהיה נציג הממשלה בבית העלמין במגדל העמק.

ראש הממשלה נתניהו בניחום אבלים בבית משפחת לייטר, בימי השבעה על רס"ן משה לייטר ז"ל, צילום: חיים צח, לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שלאחרונה מתעמת דרך קבע עם מפגינים מטעם משפחות החטופים בפאנלים ואירועים ציבוריים, יפקוד את בית העלמין בכפר סבא. השר יצחק ווסרלוף ינכח בטקס המרכזי בנהריה. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן צפויה להיות בטקס בבית העלמין ברחובות ושרת התחבורה מירי רגב בבית העלמין בחולון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר