"בתקווה שעד צאת החג נזכה לשובם": משפחת סמרנו מציינת מימונה עצובה בכיכר החטופים

משפחתו של יונתן סמרנו ז"ל, שגופתו מוחזקת עדיין בעזה, הזמינה את הציבור לבקר באירוע לכבוד החג בתל אביב • באירוע לא תהיה מוזיקה, או שמחה, אלא "רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג הזכה לשובם של כל החטופים"

מימונה בכיכר החטופים. צילום: ללא

"תרבחו ותזעקו": כמו כל החגים מאז 7 באוקטובר, גם אירועי המימונה השונים שהתקיימו הערב (שני) צוינו בסימן 133 החטופים שעדיין נמצאים בעזה. במטה משפחות החטופים הזמינו את הציבור למימונה בכיכר החטופים: "לא תהיה מוזיקה או שמחה, רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג נזכה לשובם של כל החטופים".

טליה לנקרי מארגנת המימונה בככר החטופים // משה בן שמחון

"לנו ולרבים אחרים אין השנה כל סיבה לחגיגות, אבל אם אתם מחפשים מקום להרגיש בו את רוח החג, תגיעו לכיכר החטופים, תפגשו את המשפחות, תאכלו מופלטות, תרבחו ותזעקו - עד שיחזרו".

כך, בטקסט שיש בו הרבה עצבות וכעס כבוש, הזמינה משפחתו של יונתן סמרנו ז"ל, שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים ושוגפתו מוחזקת עדיין בידי חמאס, את הציבור הרחב לבוא ולקחת חלק באירוע לכבוד חג המימונה.

ההזמנה לאירוע המימונה של משפחת סמרנו, צילום: ללא

המשפחה הדגישה שבאירוע לא תהיה מוזיקה, או שמחה, אלא "רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג הזכה לשובם של כל החטופים". 

בהודעת מטה החטופים נכתב: "במוצאי החג בכיכר החטופים נערוך שולחן עם 133 תמונות החטופים ומידע על כל אחת ואחד. יהיו עמדות מופלטה, עוגיות ותה. בואו להכיר באופן אישי את החטופות והחטופים שלנו. לא תהיה מוזיקה או שמחה, רק תקווה, בקשה ואמונה שעד צאת החג נזכה לשובם של כל החטופים. תרבחו ותזעקו".

מימונה בכיכר החטופים, צילום: ללא

טליה לנקרי, סגנית ראש המל"ל לשעבר, שסייעה בהפקת האירוע, אמרה: "הגענו לציין את המסורת ולהביא לכאן עוד אנשים שיתמכו במשפחות. בלי מסיבה. רק כדי לשאת תפילה להשיב את החטופים, במיוחד עכשיו כשיש מו"מ על הפרק. הלוואי שנתבשר שהעסקה תצא לפועל". 

לפני כעשרה ימים פירסמה איילת סמרנו, אמו של יונתן ז"ל, מאמר מרגש ב"ישראל היום", לקראת חג הפסח, ובו כתבה, בין השאר: "אני אמא לחטוף. חטוף שהוכרז כמי שאינו בין החיים. כשאתם הולכים למיטה בלילה תזכרו שאני הולכת למיטה, אבל אינני יכולה לישון. אני עולה למיטה, אני צורחת את נשמתי, אבל בשקט... כדי לא להעיר אף אחד. אני בוכה ושואלת: למה?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר