אביו של הלוחם שנפל בעזה בתפילה חגיגית לזכרו: "אסור להפסיק את המלחמה - עד הניצחון"

רחמים, אביו של סמ"ר נריה בלטה ז"ל, אמר את הדברים בתפילת חג במצפה שהוקם ליד שבי שומרון • ראש מעצת שומרון, יוסי דגן: "דורשים מהממשלה גם ניצחון אזרחי"

אביו של הלוחם נריה בלטה ז"ל בתפילה חגיגית במצפה לזכרו. צילום: מועצה אזורית שומרון

אביו של הלוחם סמ"ר נריה בלטה ז"ל, לוחם בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, הגיע לתפילת שחרית מיוחדת יחד עם ראש מועצת שמרון יוסי דגן במצפה נריה שהוקם לזכר בנו בישוב שבי שומרון.

תלמידי בית הספר בשבי שומרון מלווים את משפחתו של הלוחם סמ"ר נריה בלטה, בדרכם להלוויה // TPS

בתפילה החגיגית השתתפו תושבים משבי שומרון, קדומים, עינב וישובי האיזור. המצפה החדש לזכרו של נריה ז"ל הוקם ליד הישוב ומשקיף לעבר נחל שכם, קדומים, ומערבה למישור החוף.

"אסור להפסיק את המלחמה"

רחמים בלטה, אביו של נריה ז"ל, סיפר לאחר התפילה כיצד בנו נפל בזמן שהציל את חיי חייליו לצוות בסיירת גדס"ר גבעתי כאשר הסתער על שני מחבלים שהיו במבנה שהצוות שלו נכנס אליו.

סמ"ר נריה בלטה נהרג בקרבות ברצועת עזה, צילום: ללא

"אני מתפלל שהקב"ה ינחם אותנו, נשמיד את האויבים ושנתרחב ונגדיל את הארץ. אסור להפסיק את המלחמה, עד הניצחון, עד שמוחקים את האויבים ולא יהיה זכר לחמאס, שלא יקומו בעתיד וינסו לפגוע בנו שוב. מתפלל שיבוא המשיח ותבוא גאולה לכולנו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "עם ישראל מתחזק, מכוח הגבורה של נריה גיבור ישראל ז"ל, ומכוח הנפש הגדולה של בת שבע ורחמים האהובים והיקרים, ההורים שגידלו אותו ככה".

לוחמי גבעתי בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

"אנחנו, עם ישראל נתחזק, ניתן כוח לצה"ל ולממשלה, וגם דרישה לנצח, גם את הניצחון המוחץ על הברברים, וגם הניצחון האזרחי: אנחנו יוצאים אל המרחבים, אל מחוץ לשטח הבנוי, מחוץ לגדר, קובעים עובדות באדמת ארץ ישראל שלנו, ובאים לכאן מתפללים על אף המצב המתוח, על אף החום".

לסיכום אמר דגן: "עם ישראל מגיע בהמוניו לטייל במרחבים. ביחד עם כוח הגבורה שלכם, כולנו מתחזקים מהגבורה שלכם. אנחנו כאן בשומרון ננצח ועם ישראל ינצח".

נריה ז"ל הוא בנם של רחמים ובת שבע שעלו מאתיופיה לשומרון - והשני מבין שישה אחים. הוא נולד וגדל בשבי שומרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר