רס"ן (במיל') דור זימל שנהרג מפגיעת הכטב"ם הובא למנוחות: "אף אחד לא יבין מה זה לאבד אח תאום"

אלפים ליוו את הקצין שנפצע בערב אל-עראמשה בדרכו האחרונה • אביו ספד: "מבטיח לך שכל העולם ידע מי זה דור זימל" • אימו: "כולם אמרו שזה נס שלא מתת מיד בפגיעה, אבל רצינו נס אחר" • "הודיעו לנו שהצלת שבעה אנשים" • שיר ארוסתו: "תמיד תהיה האיש שלי, הטבעת תמיד תהיה קרובה אליי, תשמור לי עליך"

מסע הלוויתו של דור זימל ז"ל. צילום: ללא קרדיט

"אם הכרתם את דור אז גם אתם זכיתם, זכיתם להכיר אדם של פעם בדור": אלפים הגיעו לבית העלמין באבן יהודה היום (שני), ללוות בדרכו האחרונה את רס"ן במיל' דור זימל, שנפטר אתמול לאחר שנאבק על חייו במשך חמישה ימים. דור נפצע ביום רביעי שעבר מנפילת כטב"ם בערב אל-עראמשה שבצפון. מאות עמדו בצידי הדרך עם דגלי ישראל.

אלפים מלווים את דור זימל בדרכו האחרונה, צילום: ירון דורון.

"אני מצטער שלא שמרתי עליך יותר טוב"

אלון, אביו של דור, ספד לבנו: "דור, נולדת ילד בכור לאחותך התאומה. נולדת בשבוע 31, בער לך לצאת ולטרוף את העולם. אתה מנהיג ופורץ דרך. אתה דמות נערצת וכובשת לבבות. מסמן מטרות ומשיג אותן. חשוב לך הצדק ולסייע לאחרים. בכמויות האנרגיה שלך אתה ממגנט את כל מי שפוגש בך. היה חשוב לך לעשות שירות משמעותי. התקדמת בדרגות והחלטת להישאר בקבע, כי אתה מאמין שעליך לשמור על עם ישראל. הכשרת דורות של חיילים. בשבעה לאוקטובר כבר ב-7 בבוקר היית ארוז בדלת".

הלווייתו של דור זימל ז"ל, צילום: ללא קרדיט

אביו המשיך: "הוספת לעיסוקים שלך להיות סמ"פ ולהוביל חיילים, ולשמור עלינו. תוך פחות מחודש מפריצה המלחמה החלטת להציע נישואים לחברתך שיר, התחברת למשפחת מסיקה היקרה שאיבדה את בנם אדיר בשבעה לאוקטובר. אני מבטיח לך שכל העולם ידע מי זה דור זימל. אני מצטער שלא שמרתי עליך יותר טוב אבל אני מכבד את הדרך שלך. תודה על הזכות שנתת לי להיות אבא שלך".

מסע הלווייתו של דור זימל ז"ל, צילום: ללא קרדיט

"אני מודה על כך שנתת לנו זמן פרידה"

שרון, אימו של דור: "אין מצב שאצליח לסכם אותך, אז אפשר להיפרד ממך? איך אפשר להיפרד מהמתנה שקיבלנו לפני 27 שנים? אנחנו יודעים שאתה רוצה שנמשיך לחיות ולצחוק, ואני מבטיחה לך שנעשה זאת. אבל בינתיים יהיו דמעות. בכל מה שנגעת הצלחת. מצאת את שיר, הבחורה הכי שווה. אני בטוחה שעכשיו למעלה אתה מארגן להם חאפלה. דואג שכולם יהיו שמחים".

אימו של דור הודתה: "רציתי שתדע שאני מודה על כך שנתת לנו זמן פרידה. כולם אמרו שזה נס שלא מתת מיד בפגיעה. רצינו נס אחר, רצינו שתתעורר אבל אתה בחרת את הדרך שלך. ידעת שאחרי הפציעה לא תחזור להיות מה שהיית אז נתת לנו זמן להיפרד. הודיעו לנו שהצלת שבעה אנשים. אני מבטיחה שנישאר משפחה מלוכדת ושאתה תהיה איתנו בכל מקום".

"אעריץ אותך עד סוף ימי"

תום, אחיו הקטן של דור: "לאח הטוב בעולם. כשאני שומע את השם שלך, אני שומע את האח הגדול שלי, החבר הכי טוב שלי. היה לנו קשר מיוחד, לא רק של אחים. אתה הדמות לחיקוי שלי. אעריץ אותך עד סוף ימי. לימדת אותי לצחוק. אני אמשיך לחייך ולצחוק בין התרפקות להתפרקות. אתה חינכת אותי להיות מה שאני היום. כשאני שומע 'אתה דומה לדור' - אני כ"כ גאה. אני אוהב אותך, לנצח אחיך הקטן".

הלווייתו של דור זימל ז"ל,

"להיות התאומה שלך זו גאווה עצומה"

אחותו התאומה ליאור: "אף אחד לא יבין מה זה לאבד אותך כאח תאום. רק אתה ואני יכולנו להבין אחד את השניה רק במבט. אני מכירה אותך כ"כ טוב וכך הכרתי לך את שיר שלך. להיות התאומה שלך זו גאווה עצומה. זכיתי להכיר אותך הכי טוב. אם הכרת את דור - אז גם אתם זכיתם. זכיתם להכיר אדם של פעם בדור. אדם של ערכים, נתינה ואהבת הארץ. אני אתהלך בעולם עם חור בלב, אבל עם גאווה גדולה להיות אחותך התאומה. אוהבת אותך לנצח ונתראה בגלגול הבא".

"חששנו מגשם בחתונה - וירד עלינו גשם אחר"

שיר, ארוסתו של דור, אמרה בכאב: "אני לא יודעת איך כותבים הספד. 'אהבה שלי' קראנו אחד לשניה. אני יודעת שאתה יודע כמה אתה משמעותי עבורי. על כל אדם היית מספרת עליך, על מה אתה בשבילי ומה אתה גורם לי להרגיש שאני איתך. התגאיתי בך. גרמת לי להרגיש מספר אחת. תמיד הרגשנו שמי יכול עלינו. אהבה שלי, אתה אדם כ"כ מאיר עם חיוך שתופס את כולם. אתה השמש שלי. ברביעי בבוקר קמתי בהתרגשות כי ידעתי שאתה חוזר בסופ"ש".

ארוסתו של דור וטבעת האירוסין תלויה על צווארה, צילום: ללא קרדיט

שיר סיפרה בהספדה: "כשתכננו את החתונה רצינו לעשות אותה באפריל, אבל חששנו שירד גשם אז דחינו ליום אחר, ואז ירד עלינו גשם אחר. את פרחי החמניות שרצינו לחתונה אשים על הקבר שלך. אני מבקשת ממך שתבוא אליי בחלומות. אני אוהבת אותך אהבה שלי. תמיד תהיה האיש שלי. הטבעת תמיד תהיה קרובה אליי. תשמור לי עליך".

דור זימל מציע נישואין לחברתו שיר עם הטבעת שקיבל מאלון מסיקה, צילום: רשתות חברתיות

נציג צה"ל סא"ל אלישע גייקובס: "דור, אחי היקר, חברי, פקודי. אני עומד כאן וכואב את נפילתך. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה על קיום מדינת ישראל וערכיה. אויבי ישראל רצו להשמיד את עם ישראל ומצאו מולם עם מאוחד, חזק ונחוש לנצח".

סא"ל ג'ייקובס הוסיף: "דור, אני רוצה לשאוב ממך כוחות, ציונות ואהבת הארץ. אני רוצה להעביר את הערכים שלך ללוחמים בגדוד ולשאר עם ישראל. שכולם ידעו מי היית. היית שלוש שנים, בגדוד אבל זה הרגיש כמו 10 שנים. היית כ"כ משמעותי. מעולם לא קברתי פקוד, אך הפעם לא הצלחתי להחזיר אותך שלם לשיר ולמשפחה".

בזמן המלחמה הציע דור לבת זוג שיר נישואים. השניים היו אמורים להתחתן בקרוב. הוא הותיר אחריו את ארוסתו, הוריו, אחות תאומה ואח קטן הנמצא כעת בטירונות בצוללת בחיל הים.

דור התגייס כבר בתחילת המלחמה ושירת במסייעת הנח"ל. אתמול, לאחר פטירתו, ביקשה משפחתו למלא את צוואתו לתרום את איבריו. ההשתלות שבוצעו: לב בבן 57 בבלינסון, ריאות בבן 24 בשיבא, כבד וכליה בבן 68 בהדסה, אונת כבד בבת שמונה חודשים בשניידר וכליה נוספת בבן 58 בבילינסון.

סרן במיל' דור זימל ז"ל, צילום: מתוך הרשתות החברתיות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר