"איך אתה ישן בלילה": השר סמוטריץ' נאלץ לרדת מהבמה לאחר קריאות רמות מהקהל

השר עזב עוד בטרם החלה שיחתו עם הכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר • "אני מדורות, חברי הקהילה שלי חטופים, כבוד השר תסתכל עליי, אתה בושה", אמרה אחת הנוכחות בקהל • במסגרת הוועידה פגש השר את מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן החטופה בעזה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נוטש את הבמה לאחר שנאומו נקטע

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר (שלישי) ל"וועידת המחר" של "ישראל היום" שנערכת בשעה זו במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון. לאחר קריאות רמות מהקהל - השר נאלץ לעזוב את הבמה עוד בטרם החלה שיחתו עם הכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר. "איך אתה ישן בלילה", קראו אליו מהקהל. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: גדעון מרקוביץ'

"אני מדורות", אמרה לשר אחת הנוכחות בקהל. "חברי הקהילה שלי חטופים, כבוד השר תסתכל עליי, קוראים לי גל פחוביץ'. התכנית הכלכלית שלך אפילו לא קרובה לתקן את מה שקורה פה, אתה בושה, הבן שלך לא מגויס ושלי כן. איך אתה יושב פה עם סיכה של חטופים כשאתה לא רואה את המציאות שבה אנחנו בחיים, לא בקטע הכלכלי לא בביטחוני ולא בהקשר החטופים".

השר נשאל לגבי מצב החטופים והשיב: "אני בשביעי לאוקטובר קיבלתי החלטה לא לחזור בשום צורה שהיא ל-6 באוקטובר ולמריבה צריך שניים. אני לא אהיה יותר הצד השני - אם יש איזה מיעוט קטן וקיצוני שמנסה לגרור את החברה הישראלית לפילוג רוע ושנאה. אין קונים בחברה הישראלית לשנאה שאתם מוכרים כאן". לאחר דבריו אלו, המשיכו הקריאות הרמות מצד הקהל עד לנטישת הבמה על ידי השר. 

סמוטריץ' נטש את הכנס, צילום: גדעון מרקוביץ

גם מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן החטופה בעזה, השתתפה בוועידה. במסדרונות הוועידה פגשה גונן את סמוטריץ'. נזכיר כי השר עורר מספר סערות בחודשים האחרונים, עם אמירות שנויות במחלוקת בנושא החזרת החטופים. 

מירב, אימה של החטופה רומי גונן והשר בצלאל סמוטריץ', צילום: גדעון מרקוביץ'

בחודש ינואר חשפנו כאן לראשונה ב"ישראל היום" הקלטה של השר מפגישה עם משפחות החטופים בחדרה של סיעת הציונות הדתית בכנסת, בהקלטה נשמע סמוטריץ' אומר למשפחות "אני לא יודע להתחייב שאני מחזיר את כל החטופים הביתה בחיים". לפני כחודשיים, בראיון שהעניק השר לכאן רשת ב' התייחס למגעים לעסקת החטופים ואמר: "מה זה חשוב עכשיו? צריך להשמיד את חמאס".  

מירב, אימה של החטופה רומי גונן והשר בצלאל סמוטריץ', צילום: גדעון מרקוביץ'
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר