סמוטריץ': "החזרת החטופים? לא הדבר הכי חשוב, למה לעשות תחרות?"

בראיון לכאן רשת ב', התייחס שר האוצר למגעים לעסקת חטופים • לאחר מכן הבהיר את דבריו: "רק על ידי השמדת חמאס נחזיר את החטופים" • גנץ בתגובה: "החזרת החטופים - הדבר הדחוף ביותר" • לפיד: "המתקפה על משפחות החטופים היא חרפה מוסרית"

שר האוצר סמוטריץ' (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התראיין הערב (שלישי) בכאן רשת ב' והתייחס למגעים לעסקת החטופים. "מה זה חשוב עכשיו? צריך להשמיד את חמאס". 

לדבריו, "זה לא הדבר הכי חשוב. מה זה הכי חשוב? אמירות ב'כל מחיר' הן לא נכונות וחסרות אחריות". 

עוד הוסיף כי הממשלה מחויבת למען שחרור החטופים ופועלת בעניין. "הדרך היחידה לעשות את זה, זה להכניע את חמאס ולהפעיל עוד יותר את הלחץ הצבאי. זה מה שהביא את העסקה הקודמת. עסקה שאפשר לחיות איתה".

בעקבות הסערה הבהיר השר את דבריו ברשת X: "נשאלתי בראיון האם החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב לפני השמדת חמאס. תשובתי ברורה: רק על ידי השמדת החמאס והניצחון במלחמה נחזיר את כל החטופים".

"הדבר הדחוף ביותר"

השר בני גנץ ביקר את אמירתו של שר האוצר ואמר: "החזרת החטופים היא לא רק יעד על שלנו במלחמה, היא ציווי מוסרי שלנו כמדינה וכעם. היא הדבר הדחוף ביותר. לא נחמיץ שום הזדמנות להחזיר אותם הביתה".

 
יו"ר האופוזציה לפיד: "המתקפה של סמוטריץ על משפחות החטופים היא חרפה מוסרית. סמוטריץ', במשמרת שלך ושל נתניהו נרצחו 1,200 ישראלים, במשמרת שלך נחטפו, עונו ונאנסו אזרחים ישראלים שאתה אחראי לגורלם. בלי החזרת החטופים ישראל לא תנצח".

 
השרה יפעת שאשא ביטון: "חשוב למוטט את חמאס אך החזרת החטופים היא הדבר הדחוף ביותר! בלי החזרת החטופים אין ניצחון! בטח לא "ניצחון מוחלט. מי שלא מבין את זה לא יודע מנהיגות מהי".
 
חן אביגדורי שאשתו וביתו נחטפו לעזה וחזרו בעסקת החטופים: "אמרת שהחטופים הם לא הדבר הכי חשוב. אז אולי לא הפנמת ערבות הדדית מהי, או שאתה בעניין של להקריב חטופים, או שפשוט קשה לך לדמיין מה זה להיות משפחת חטופים. אז הנה - ככה זה היה נראה. לא מאחל לך את הסבל שעוברים אחי ואחיותי למשפחת החטופים, מבקש שתפסיק להתעלל בהם". 
 
סמוטריץ' שב וביקש להבהיר: ״אני מזועזע לראות שיש מי שמשתמש בחטופים לעשות סיבוב פוליטי. נשאלתי בראיון 'מה יותר חשוב?' אמרתי שאני לא חושב שצריך לייצר תחרות, אנחנו צריכים לנצח את חמאס ולהחזיר את החטופים והדרך להחזיר את החטופים היא להפעיל עליו לחץ גדול, ואני אומר את זה מהיום הראשון".

 
"אני פונה לבני גנץ ולאחרים, שימו פוליטיקה בצד, עם ישראל מאוחד, נלחם, משלם מחירים כבדים ומחויב לניצחון, לביטחון ולהשבת החטופים וכל השאר פוליטיקה קטנה ולא מעניינת״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר