התחפושות המקוריות והחגיגות המותאמות: כך נראה חג פורים בצל המלחמה | צפו

חג הפורים שחל השנה יצויין בשלל אירועים וחגיגות - לצד תפילות ואירועים למען חזרת החטופים • רון התחפשה - בלי לשכוח את אביה החטוף בעזה • בשדרות חוזרים לאירועי פורים בבתי הספר • מיה ועדן התחפשו לפיראטיות שמשחררות את הים האדום • ריף וארבל התחפשו לאנה ואלזה • מיכאל וישי - הם ינשוף ואסטרונאוט • וגם: זה מזג האוויר שצפוי בחגיגות

עדלאידע בשדה בוקר . צילום: דודו דרינשפן

פורים בסימן המלחמה: אירועי פורים נפתחו רשמית הבוקר (שישי) עם התחפושות בבתי הספר ובגנים. בין השאר, ההורים והילדים לקחו השראה מאירועי החודשים האחרונים, כאשר חלקים מהם התחפשו לחיילים.  

אחת התמונות המרגשות מהבוקר שייכת לרון יהוד בת הארבע, בתו של דולב יהוד בן ה-35 שנחטף מניר עוז בשבעה באוקטובר, כשהוא נשוי לסיגל ואב לארבעה ילדים, שאחת מהן נולדה בתקופה בה הוא נמצא בשבי. רון התחפשה וביקשה להצטלם עם אביה, כשתצלום פרצופו נמצא לצידה.

רון יהוד, בתו של דולב יהוד החטוף בעזה, עם תמונתו, צילום: ללא קרדיט

פורים עצמו יחול השנה במוצאי השבת, אז יגיעו המתפללים לבתי הכנסת לקרוא את מגילת אסתר. גם למחרת בבוקר תיקרא המגילה, ויגיע תורן של שאר מצוות החג - משלוחי מנות, מתנות לאביונים וסעודת פורים.

השנה ינסו ההמונים לערוך את ההתאמות הנדרשות שיאפשרו חגיגות, לצד המלחמה והימצאות  החטופים בעזה. אתמול פורסם כי הושגה הסכמה בין עיריית ירושלים לבין משפחות החטופים בדבר מתכונת אירוע העדלאידע שתוכנן להתקיים בעיר לראשונה מזה 42 שנה. 

ילדה מחופשת לחיילת בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

חזרו הביתה

תושבי שדרות, תלמידות ותלמידי בתי הספר והגנים חגגו היום את החג הפורים על רקע שובם לעיר לאחר כחמישה חודשים. ראש העיר, אלון דוידי, שהתחפש לפרמדיק של מד"א סייר במוסדות החינוך אמר: "כיף לחגוג את פורים בשדרות עם התושבים שלנו, אך עם זאת אנחנו זוכרים שלא כל התושבים חזרו לעיר וכמובן מישל ניסנבאום, תושב העיר שעדיין חטוף בעזה ולכן השמחה היא לא מלאה".

כמיטב המסורת: תלמידי שדרות שבו לחגוג במוסדות החינוך, צילום: עיריית שדרות

תחפושת מוכרת שקיבלה "טוויסט" שייכת למיה ורון בת ה-7 ולעדן גבאי בת ה-10 מבית הספר ניצנים בחדרה, שהתחפשו לפיראטיות שמשחררות את הספינות בים האדום ממתקפות החות'ים. 

משחררות את הים האדום: מיה ורון בת ה-7 ועדן גבאי בת ה 10 מבית ספר ניצנים בחדרה, צילום: ללא קרדיט

יש קלאסיקות שלא משתנות: כך מדגימות ריף וארבל שפרלינג בנות השנתיים והשלוש מכפר סבא שהתחפשו לאנה ואלזה. 

ריף וארבל שפרלינג, צילום: איתי שפרלינג
ינשוף ואסטרונאוט - מיכאל וישי, צילום: עדי

מיכאל וישי מבית "עלה"  - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, התחפשו לינשוף ואסטרונאוט ונראו מתוקים במיוחד. 

דריה ועומר ילון, צילום: באדיבות המשפחה

דריה ילון ממבשרת ציון התחפשה לחצי שמש וחצי ירח, בעקבות רעיון יצירתי של אמה לורה, בעוד אחיה הקטן והחייכן התחפש לגקו מ"כוח פי.ג'יי".

מיקי ילון-דוידוביץ מרמת גן התחפש ללוחם מג״ב, צילום: ללא

מיקי ילון-דוידוביץ מרמת גן התחפש ללוחם מג״ב עם אקדח מזהב ואחותו הקטנה אלי התחפשה לחד-קרן צבעונית ומתוקה. 

שאלון פורים | תב: אסף הדר // צילום: משה בן שמחון // עריכה: לירון עזר

פורים יחול השנה במוצאי השבת, אז יגיעו המתפללים לבתי הכנסת לקרוא את מגילת אסתר. גם למחרת בבוקר תיקרא המגילה, ויגיע תורן של שאר מצוות החג - משלוחי מנות, מתנות לאביונים וסעודת פורים.

מזג האוויר בחג לא יהיה אופטימלי במיוחד לחוגגים. גשם יירד מדי פעם בצפון הארץ ובמרכזה, מלווה בסופות רעמים, ינשבו רוחות חזקות ותחול ירידה בטמפרטורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר