"פורים מאוחדים": לאחר סערת העדלאידע - הושגה הסכמה על מתכונת החגיגות בירושלים

לאחר שתכניות העירייה לאירוע העדלאידע בבירה בקרב משפחות החטופים והחללים עוררו סערה - שני הצדדים הגיעו להסכמות • בין השאר יותאמו התכנים המוזיקליים ועוצמתם ומיצג הקורא להשבת החטופים יוביל את הצעדה שתתקיים במסלולה המתוכנן

קרובי החטופים מחלקים משלוחי מנות סמליים לחברי הכנסת// מטה משפחות החטופים

לאחר המחלוקת: הסכמות הושגו בין ראש עיריית ירושלים משה ליאון, לנציגי משפחות החטופים בדבר המתכונת של צעדת הפורים בירושלים שתתקיים ביום שני הקרוב. 

אירועי פורים (ארכיון), הפגנת משפחות החטופים, צילום: אורן בן חקון

הדברים מגיעים לאחר שבקרב משפחות החטופים והחללים הועברה ביקורת על כוונת העירייה לקדם עדלאידע - לראשונה מזה 42 שנה. במהלך הפגישה שהתקיימה היום (חמישי) בין שני הצדדים עלו בקשות לשנות את שם האירוע לתהלוכת ״פורים מאוחדים״ ולצמצם את עוצמת המוזיקה באירוע ואת התאמתה למצב. ראש העיר נענה לבקשת המשפחות, והצעדה תעבור במסלולה המתוכנן. 

ראש העיר משה ליאון פתח את הפגישה בהיכרות אישית עם כלל המשתתפים, הסביר על התהליך שהביא את עיריית ירושלים ומוסדות התרבות לקיום תהלוכת הפורים, היה קשוב לכל טיעוני המשפחות, והדגיש את הזדהותו הצער, הכאב והתפילה העזה להחזרת כל החטופים הביתה במהרה ולשלום.

לאחר מכן הוסיף, שירושלים משמשת כמגדלור המכווין את האור במאבק להשבת החטופים, ושהוא, כמו כל בית ישראל, מחבק את המשפחות, עומד לצידן, ויעשה הכל כדי לסייע להשבת היקירים והיקירות הביתה, מהר ככל הניתן. בסיום דבריו אמר כי כולו תקווה שכל עם ישראל יגיע לירושלים וישתתף בתהלוכה אותה יוביל מיצג הקורא להשבתם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר