המועמד שפרש מהריצה לראשות עיריית ת"א: "הגיע הזמן שיהיה כאן ראש עיר ערבי"

עם זאת, לדברי עו"ד אמיר בדראן, הסיבה שפרש היא לחזק את סיעתו במועצת העיר הפועלת למען שוויון בין ערבים ליהודים • הוא גם קרא לתומכיו שלא להצביע לרון חולדאי או לאורנה ברביבאי, "אלא רק למי שמקדם את האג'נדה שלנו" • וגם: מהו שיעור ההצבעה הצפוי בסוף היום, מתי יהיו התוצאות הסופיות והאם הצלחנו לשכנע את הסטנדאפיסט רודי סעדה - ללכת להצביע למרות סירובו העיקש • על כך ועוד בפרק המלא של "העיר שלי", הפודקאסט המוניציפאלי של "ישראל היום"

"העיר שלי" - פרק 25 המלא // הוקלט בשידור חי

המועמד הערבי מתל אביב לראשות העיר, שהסיר אתמול (שני) את מועמדותו – פחות מ-24 שעות לפני שנפתחו הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות, עו"ד אמיר בדראן, אמר ב"העיר שלי", הפודקאסט המוניציפאלי של "ישראל היום" כי הגיע הזמן שיעמוד בראשות עיריית תל אביב אדם ערבי. "השאלה אם אנחנו צריכים רק גנרלים כדי שינהלו את העיר הזו? לא הגיעה העת שיהיה מועמד ערבי שיעמוד בראשות העיר הזאת? האם הציבור בתל אביב ובכלל במדינה מוכן לדבר כזה?".

לשאלה מדוע פרש ענה: "השאלה למה התמודדתי חשובה גם. יש פה אמירה לשבור את תקרת הזכוכית. דבר שני החלטנו כשיקול פוליטי להסיר את המועמדות".

חבר מועצת עיריית תל אביב, אמיר בדראן, צילום: גדעון מרקוביץ'

מה השיקול? אתם חוששים שהבוחרים יפצלו קולות – ולא יצביעו לרשימה של המועמד לה הצביעו לראשות העיר, ככה שהסיעה שלך שיש בה ערבים ויהודים עלולה לקבל פחות מנדטים.

"אנחנו עובדים על לחזק את הרשימה שלנו. חשוב שתהיה לנו רשימה חזקה של ארבעה – חמישה מנדטים. אנחנו מאוד מגוונים ברשימה, אנחנו מייצגים את הצעירים, את יפו, את לב העיר והצפון. ומתוך זה חושבים איך להביא ולחזק יותר. יש הרבה קהילות שהעירייה לא רואה. לרון חולדאי יש מדיניות שלמי שאין פה כסף שלא יישאר כאן. זה קפיטליזם חזירי".

לדבריו יש טרנספר של תושבים ערבים בעיר. "כשיש גרעינים תורניים ביפו – זה כן טרנספר וזה כן מכוון. כשהם אומרים באנו להתנחל לכם בלבבות, אז הם מתנחלים בפועל במקום האנשים הקיימים בשכונות האלה. הם באים באופן מובהק לשכונות הכי ערביות".

עוד קרא עו"ד בדראן לציבור שלא להצביע לא לחולדאי ולא לברביבאי. "אנשים שואלים אותנו למי להצביע ואנחנו אומרים לאף אחד מהם כי אנחנו רוצים לתת את הקול למי שיקדם את האג'נדה שלנו".

בפרק גם התארחו פרופ' יצחק כ"ץ ממכון הסקרים "מאגר מוחות" שדיבר על שיעור ההצבעה הנמוך הצפוי ועם מנכ"ל חברת "אלקטרה טרגט", ודים נמירובסקי, שמנהלים את הלוגיסטיקה של הבחירות עבור משרד הפנים.

רודי סעדה, צילום: עמי שומן

לבסוף, ניסינו לשכנע את השחקן והסטנדאפיסט רודי סעדה (קופה ראשית) לצאת להצביע. "אתה ואני כמו שני ילדים שעובדים במפעל בסין שמרווחים דולר לחודש. אתה בא ואומר יש בחירות למנכ"ל המפעל – אתה תראה החיים שלנו השתנו. ואני אומר גם אם הוא יתחלף, מי שמאחורי הקלעים יש רעיון. החמאס הוא רעיון, לא משנה מי יחליף את סינוואר. כשיש רעיון ואתה אומר בוא נשנה את הראש – גם הראש עצמו לא יודע שהרעיון חזק ממנו. אז אני מעדיף לשים את תשומת הלב שלי בין אדם לחברו, בעשייה שלי ובנדיבות שלי". האם בסוף הצלחנו לשכנע אותו? האזינו לפרק המלא.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר