"מבחינתו האירוע לא הסתיים מעולם": הלך לעולמו דוד אדרי, בעלה של רחל מאופקים שהוחזק איתה כבן ערובה

במשך 19 שעות הוחזקו דוד ורחל אדרי כבני ערובה עד שחולצו בשלום מידי חמישה מחבלים חמאס שפרצו לביתם במתקפת הפתע • מצבו של דוד בן ה-68 הדרדר מאז האירועים • ראש עיריית אופקים ספד: "חיבוק גדול לבני המשפחה היקרים"

גיבור וגיבורה. הנשיא ביידן מארה"ב ורחל עוגיות מאופקים. צילום: אי.אף.פי

הלך לעולמו דוד אדרי, בעלה של "רחל עוגיות" מאופקים. בני הזוג אדרי התפרסמו במהלך הימים הראשונים של המלחמה כאשר השניים נלקחו כבני ערובה והוחזקו על ידי מחבלי חמאס שהגיעו עד לעיר אופקים המרוחקת עשרות קילומטרים מרצועת עזה.

שגריר ישראל לאו", גלעד ארדן לרחל מאופקים: "העוגיות שלך הפכו לסמל" (ארכיון)

סיפורם של בני הזוג אדרי חצה יבשות וזכה לתהודה בינלאומית בזכות תושייתה וקור רוחה של רחל שהגישה למחבלים ששהו בביתם למעלה מ-19 שעות ארוחות שכללו קפה, פירות ועוגיות שהיא נוהגת להכין בעצמה. בני הזוג רחל ודוד נישאו בשנת 1982 והתגוררו בעיר אופקים.

"חיבוק גדול לרחל הגיבורה"

על פי סיפורם של בני הזוג, בסביבות השעה 6:45 חדרו מחבלי חמאס לעיר אופקים והחלו מסע הרג ורצח בבוקר שמחת תורה. בחסות ירי הרקטות הבלתי פוסק השתלטו מחבלים על ביתה של משפחת אדרי בעיר והחזיקו את בני הזוג דוד ורחל כבני ערובה במטרה לבצע פיגוע מיקוח.

המחבלים שהסתובבו בבית המשפחה נשאו על גופם נשקים ותחמושת רבה בהם רימונים וטילי לאו. 19 שעות לאחר מכן פרץ כוח ימ"מ אל הבית, חיסל את המחבלים וחילצו את בני הזוג כאשר בנם, אביתר, קצין במשטרת ישראל, ממתין מחוץ לבית המשפחה.

כשרחל מאופקים והשגריר באו"ם פצחו בשירה // דוברות משלחת ישראל באום

ביתם של רחל ודוד הפך למוקד עלייה לרגל של בכירים מכל העולם כדי לראות מקרוב את סיפור הגבורה של בני הזוג בהם שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי. סיפורם של רחל ודוד לא פסח על אוזנו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהגיע לביקור בימים הראשונים של הלחימה – רחל זכתה לפגוש את הנשיא ה-46 ולספר לו מעדות ראשונה את סיפורה.

ראש העיר, איציק דנינו, ספד: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של דוד, מוותיקי אופקים, שהוחזק כבן ערובה יחד עם רחל בביתם, לאחר שהמחבלים פרצו פנימה. האירוע אמנם הסתיים בשלום ובני הזוג חולצו ממנו חיים, אך משפחתו מעידה כי האירוע מבחינתם לא הסתיים מעולם. הם הבחינו בחודשים האחרונים בהידרדרות במצבו, ככל הנראה על רקע האירוע הטראומטי שחווה. אנו שולחים חיבוק גדול לבני המשפחה היקרים, לרחל הגיבורה שלנו, ולילדים אביתר, חנית וטל. העיר אופקים כולה שותפה לכאב ולצער שאתם חווים בשעות אלה. יהי זכרו ברוך."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר