מטורטית לחמין: בניגוד לנהלים - ברגותי קיבל חמין ובשר לתאו בשבת

למרות ההוראה להקשיח את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, והחלטתו של השר בן גביר כי כל המחבלים הכלואים בישראל יקבלו מזון צמחוני בלבד - התגלה כי סוהר שב"ס נתן למחבל מנת בשר • הוא צפוי להשפט ולהיענש בחומרה בשל הפרת הנהלים

היה יד ימינו. מרוואן ברגותי. צילום: ללא

רק לפני ימים ספורים הועבר המחבל מרואן ברגותי מכלא עופר לכלא איילון בשל חשש מודיעיני, כשברקע ההחלטה להקשיח את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. בין היתר, החליט השר בן גביר כי כל המחבלים הכלואים בישראל יקבלו מזון צמחוני בלבד, בדומה למחבלי הנוחבה. אולם, ל"ישראל היום" נודע כי השבת זכה ברגותי לקבל בדומה לשכניו האסירים היהודים, חמין ובשר.

על פי סקר: הפלשתינים מעדיפים את ברגותי על אבו מאזן (ארכיון) // רויטרס

הסיפור מסתעף, כאשר בתשובה לשאלה שהפנינו לשב"ס מתברר כי הסוהר שנתן לברגותי מנת חמין צפוי להשפט ולהיענש בחומרה בשל הפרת הנהלים. משירות בתי הסוהר נמסר כי "מדובר באסיר ביטחוני וחלים עליו כל הכללים הנהוגים לגבי אסירים אלו. כנגד הסוהר החל הליך משמעתי". עוד נודע כי על פי מדיניות ממלא מקום נציב שב"ס, גונדר קובי יעקובי, החל הארגון בנקיטת אפס סובלנות כלפי עבירות משמעת, הפרות נהלים וטוהר מידות וכל שכן כשמדובר באסירים בטחוניים.

הסוהר שנתן לברגותי מנת חמין צפוי להשפט ולהיענש בחומרה, צילום: רויטרס

זו לא הפרשה הקולינרית הראשונה של ברגותי, שנכלא בישראל ב-6 ביוני 2004 ונידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים על רצח ישראלים. ב-2017 הוא נתפס אוכל טורטית בתמונה המפורסמת, בזמן שהנהיג בכלא שביתת רעב של האסירים הביטחוניים.

רק לפני ארבעה ימים עלה החשש שהמחבל הבכיר יתסיס את השטח, ולכן הועבר לבידוד בכלא אחר כשאין לצידו אסירים ביטחוניים נוספים. בתחילת ינואר התלונן המחבל באמצעות עורך דינו על הקשחת תנאי הכליאה שלו וכן טען על מחסור באוכל והתעללות.

לאחרונה הועלה שמו של ברגותי כמועמד לשחרור במסגרת עסקה לשחרור החטופים, במסגרת דרישות חמאס לשחרור אלפי אסירים ביטחוניים מהכלא הישראלי בתמורה להשבת החטופים.

עסקת חטופים (ארכיון), צילום: ללא

בצד הישראלי הבהירו כי יתנגדו למספרים הגבוהים שדרש חמאס, אולם בשום שלב לא הוכחש כי ברגותי נמצא בלב הדרישה לשחרור מחבלים בכירים מהכלא הישראלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר