מחקר: "האו"ם עיוות נתונים על אלימות ביו"ש"

בניגוד לנתוני השטח, מספר התקריות המוצגות באתר האו"ם הוכפל • במועצה האזורית שומרון טוענים כי הנתונים אף הובילו את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואת מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן להצהרות מרחיקות לכת

מטה האו"ם בניו יורק. צילום: רויטרס

על רקע הפרסומים ב"ישראל היום", המועצה האזורית שומרון ביצעה לאחרונה תחקיר עם ארגונים נוספים שבו נחשף כיצד אתר האו"ם מציג אירועי טרור נגד ישראל בתור פשיעה לאומנית. 

למעשה, לפי התחקיר אירועים אלה אף מתוארים בתור "אלימות מתנחלים". עוד נכתב בתחקיר כי דוח על עלייה באלימות מתנחלים שהוצג בתקשורת האמריקנית התברר כמוטעה. הגרף בדוח המדובר מציג נתונים שלפיהם חלה עלייה במספר האירועים - מאירוע אחד ביום ב־6 באוקטובר לשבעה אירועים ביום ב־8 באוקטובר.

עימותים באזור הכפר סאוויה בין מתיישבים לפלשתינים // רשתות ערביות

במועצה טוענים כי הנתונים אף הובילו את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואת מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן להצהרות מרחיקות לכת. כך, למשל, ביידן הודיע על נקיטת צעדים במתן ויזות נגד "מתנחלים קיצוניים". 

על פי נתוני המשטרה, מאז 7 באוקטובר חלה ירידה בשיעור הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון. על פי הנתונים, נרשמה ירידה דרמטית באירועי פשיעה לאומנית בחודש אוקטובר 2023 לעומת חודש אוקטובר בשנה הקודמת. באוקטובר 2022 נרשמו 174 אירועים לעומת 119 אירועים בחודש אוקטובר 2023. מספר אירועים דומה מופיע גם בדוחות פיקוד מרכז. רוב האירועים הם אירועים בדרגת פשיעה נמוכה.

ראש המועצה האזורית יוסי דגן ישלח את הדוח המלא לממשלה ולבית הלבן, ובכוונתו לדרוש הבהרות. לדבריו מדובר ב"קמפיין אנטישמי ושקרי". השר אלי כהן אמר כי ידרוש תשובות מהאו"ם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר