החלל השישי מישיבת ירוחם: רס"מ גדעון אילני נפל בקרבות בעזה

אילני, בן 35 תושב הישוב עשהאל, היה לוחם צנחנים בגדוד 2855, עוצבת "חוד החנית", ובוגר הישיבה השישי שנהרג במלחמת "חרבות ברזל" • אחיו סיפר עליו: "הוא היה בחור פשוט, צנוע, כל הזמן מחייך". • ראש מועצת הר חברון ספד לו: "איש אשכולות, של ערכים וציונות, שנפל בקרב גבורה"

גדעון אילני ז"ל. צילום: פרטי

בוגר נוסף של ישיבת ירוחם, השישי במספר, נפל בקרבות בעזה: רס"מ גדעון אילני, בן 35, תושב הישוב עשהאל, נהרג ביממה האחרונה בקרבות בעזה, כך התיר הבוקר (שני) לפרסום דובר צה"ל. בלכתו הותיר אחריו אישה, אסתר, ושישה ילדים - גפן, מעין, נעם, הלל ,דוד ויעל. בני הזוג אף ציפו לילד שביעי.

מודעת אבל רס"מ גדעון אילני ז"ל, צילום: ללא קרדיט

אילני גדל ביישוב מצפה יריחו, ולמד בישיבה התיכונית נווה שמואל. לאחר מכן, המשיך את לימודיו בישיבת ההסדר בירוחם, שכאמור הוא הבוגר השישי שלה שנהרג במלחמת "חרבות ברזל". לפני אילני היו אלו איתן פיש ז"ל, יקיר ידידיה שינקולבסקי ז"ל, אריאל אליהו ז"ל, ינון פליישמן ז"ל, ואיתן רוזנצוויג ז"ל. לאחר שהתחתן, עבר עם אשתו לישוב עשהאל שבדרום הר חברון.

אחיו של אילני, נדב מספר עליו כי הוא היה אדם חכם, דוקטורנט לפיזיקה שהתראיין לעבודה באחת מהתעשיות הביטחוניות המובילות ביום בו גויס. "הוא לא היה צריך להתגייס כי יש לו שישה ילדים, אבל הוא התנדב למרות הכל. הוא היה בחור מתוק, הצעיר משישה, צנוע, פשוט, כל הזמן מחייך. גדעון היה הכי מסודר במשפחה. תמיד כשראינו אותו, היה עם ילד או שניים שנתלים עליו. הילדים היו מאוד קשורים אליו, היו תמיד סביבו". 

עוד סיפר עליו: "אחי גדעון בנה כל מיני דברים בבית, הוא אהב מאוד עבודת כפיים. הוא גויס בתחילת המלחמה. בשבועיים האחרונים כמעט לא שמענו ממנו. אתמול, בזמן הדלקת נרות משפחתית, קיבלנו את ההודעה. יש לנו עוד אח אחד שמשרת בעזה והיה צריך להשיג אותו, זה היה קצת מורכב."

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, ספד לו: "בית הר חברון משתתף בצערה הכבד של משפחת אילני מהישוב עשהאל, עם מותו של רס״מ גדעון אילני. המשפחה הגיעה אלינו משדרות לפני כשנתיים. גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות ,איש של ערכים וציונות, שהגיע לכאן עם משפחתו, אשתו אסתי שתבדל לחיים, מורה בבית הספר האזורי דביר, וששת ילדיהם, לטעת שורשים ולבנות ישוב".

"גדעון נפל בקרב גבורה כנגד מחבלי חמאס שביקשו לגדוע את ההתיישבות בעוטף וברחבי הארץ. בעזרת ה' אנחנו נמשיך את מפעל ההתיישבות כאן בעשהאל, בהר חברון, ובמרחבי ארצנו כולה. צה"ל והמועצה ימשיכו וילוו את המשפחה ואת קהילת עשהאל".

הלוויתו של רס"מ גדעון אילני ז"ל מהישוב עשהאל תתקיים היום (שני) בשעה 15:30 בבית העלמין בהר הרצל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר