התמונה האחרונה: שני החברים מהישיבה לחמו יחד בעזה - ונפלו בקרב

סרן איתן פיש שמח לקבל אליו לצוות הטנק את סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, חברו מישיבת ההסדר בירוחם • הטנק שלהם ספג פגיעה ישירה והם נהרגו יחד עם לוחם נוסף - תובל יעקב צנעני • עוד לפני שבנה הובא למנוחות, התקשרה הבוקר אמו של איתן להורי חבריו כדי לנחם אותם על מות בניהם

תמונה אחרונה בתוך הטנק בעזה. סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי (מימין) וסרן איתן פיש. צילום: ללא

שלושה לוחמי שריון מגדוד 53 נהרגו אתמול (שני) בקרבות בצפון רצועת עזה: סרן איתן פיש בן 23 מפדואל שבשומרון, סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי בן 21 מהקיבוץ הדתי מגדל עוז שבגוש עציון וסמ"ר תובל יעקב צנעני בן 20 מקרית גת.

איתן פיש ויקיר ידידיה שינקולבסקי למדו בישיבת ההסדר בירוחם. פיש למד כשנתיים מעל שינקולבסקי והשניים הכירו ושמחו כשנפגשו בשירות הצבאי, כאשר שינקולבסקי הפך לטען בצוות הטנק של פיש.

יונה גודמן, דודו של שינקולבסקי, אשר מתגורר בפדואל, בשכנות למשפחת פיש, סיפר בשיחה עם "ישראל היום" כי בבוקר התקשרה אליו חיה, אמא של איתן, וביקשה את הטלפון של אחותו - אמו של יקיר. לאחר מכן התקשרה אליה ואל אמו של החלל השלישי – תובל יעקב צנעני, כדי לנחם אותן. "אמא אבלה, שבנה טרם הובא לקבורה, ומה שמעסיק אותה זה להתקשר ולנחם אמהות אבלות אחרות. זה העם שלנו, עם ישראל חי", אמר גודמן.

לוחמי אוגדה 162 בפעילות במרחב ג'באליה | דובר צה"ל

סרן איתן פיש גדל בישוב פדואל, בן למשפחה שורשית וותיקה, הרביעי מבין שמונה ילדים. הוא אחיינו של עדו זולדן, אשר נרצח בפיגוע ירי לפני 16 שנים. מכריו מספרים כי היה מוזיקאי ונגן פסנתר מוכשר, צייר מחונן, אדם בעל יחסי אנוש נדירים שידע להיות רגיש וקשוב לסביבה שלו וקשוח כשנדרש להילחם למען המדינה שכה אהב. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים.

משפחתו אמרה עליו: "איתן, ילד, אח ודוד עדין ורגיש, חכם וחברותי, אומן מוכשר ונשמה גדולה, קצין ומפקד מקצועי ונחוש. יצא להגן על עמו, ארצו ומדינתו. באחדות ישראל, בבניין הארץ ובניצחון על אויבנו ננוחם. יהי זכרו ברוך". ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "איתן היה פאר הנוער של השומרון, תמיד מתנדב לכל דבר, גיבור וכך נזכור אותו. הדורות הבאים בשומרון יתחנכו לאור דמותו, חייו וגבורתו. לבנו נשבר עם לכתו בגיל כל כך צעיר".

את סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי ראו הוריו לאחרונה ביום רביעי, כאשר יצא להתרעננות קצרה. הם נפגשו בערד ותכננו תוכניות לעתיד, אך לא העלו על דעתם שהם יגדעו באכזריות בתוך רגע אחד. "יקיר כשמו כן הוא. חמוד, יקיר, מתעניין בכל דבר ומבריק, שקדן וחרוץ. בתיכון הוא עשה חמש יחידות פיזיקה סתם על הדרך, כדי שיהיה. סיים את המסלול שלו בצבא בהצטיינות. אנחנו מלאי הכרת תודה לצבא ולישיבה שמאוד ביגרו אותו", סיפר דודו, יונה גודמן.

יקיר היה הבן הרביעי מתוך חמישה ילדים, תמיד עם חיוך מבויש על פניו. "סבא רבה שלי וסבתא שלי נרצחו בפוגרום באוקראינה ואין להם קבר. האחיין שלי נפל כלוחם בצריח של טנק, נגד אויבנו ובמובן מסוים זה נותן משמעות לכאב, נותן פשר למסע המטורף שכולנו חווים ונותן קצת כוחות להתמודד עם הכאב", הוסיף הדוד.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ספד לו: "יקיר ידידיה האהוב נפלת במלחמה על זכותנו לחיות בארץ הזאת ולבנות בה את עתיד האומה. בן קיבוץ, בן למשפחה יקרה מוותיקי מגדל עוז. גוש עציון כולו כואב היום עם משפחת שינקולבסקי. כאבכם הוא גם כאב לאומי של הקהילה כולה. אנו מלווים את משפחת שינקולבסקי בשעה קשה זו". הלווייתו של יקיר תתקיים בשעה 14:00 כפר עציון. טרם נקבע מועד להלווייתו של איתן פיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר