רות פרץ, שאביה נרצח במסיבת "נובה" ונחשבה נעדרת, הוכרזה כנרצחת

גופתה של הילדה בעלת הצרכים המיוחדים נמצאה קבורה יחד עם אביה אריק ז"ל, שנרצח גם הוא בטבח שהתרחש במסיבת הטבע בקיבוץ רעים בתחילת המלחמה • אחותה, ימית: "סליחה על הצער שנגרם לעם ישראל ולעולם כולו"

אריק פרץ ז"ל ובתו רות ז"ל . צילום: באדיבות המשפחה

יותר מחודש לאחר שפרצה מלחמת "חרבות ברזל", אותרה גופתה של רות פרץ ז"ל בת ה-16, הילדה בעלת הצרכים המיוחדים שהגיעה למסיבה לצדו של אביה, אריק פרץ ז"ל, שנרצח גם הוא במסיבה. הלווייתה תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית העלמין בצפת.

כאוס: תיעוד ממסיבת הטבע שבה השתתפו אריק ורות פרץ ז"ל

ימית פרץ, אחותה של רות ובתו של אריק, הודיעה בחשבון הפייסבוק שלה כי אחותה נמצאה קבורה יחד עם אביה, שהובא למנוחות לפני כשבועיים. "אשחרר לכם את שעל ליבי כבר חודש ימים", כתבה ימית בפוסט. "קבורה מחדש תתקיים בקרוב יחד עם פרטים נוספים על המשך האבל ודרכנו להנציחם. סליחה על הצער שנגרם לעם ישראל ולעולם כולו. אני חוזרת למשפט הראשון שפרסמתי ולחצו עליי למחוק בגלל חוסר ודאות והימנעות מהספדה".

המקרה של אריק ורות התפרסם לאחר תחילת המלחמה, שכן האב נהג לקחת עמו את בתו למסיבות טבע שאותן כל כך אהבה. ב-7 באוקטובר הוא הספיק לשוחח עם בני משפחתו, עד שהקשר ביניהם נותק.

רננה טויטו, ששימשה כמנהל של רות בבית הספר "גן אור" של אקים בחיפה, סיפרה עליה: "זכיתי ללמד אותך בכיתתנו במשך שנתיים, ובכלל להכירך ולראות אותך גדלה כ-10 שנים. היא הייתה נערה נבונה שידעה מה היא אוהבת ורוצה, עטופה באהבה אין-סופית של אבא אריק. הגעתי לבקר אותך גם בביתך, והיה ניכר כמה את אהובה".

היא הוסיפה: "אני נזכרת ברצון שלך לקבל חיבוק כשאת חוששת מקול חזק שהיה בכיתה בפתאומיות, וממש אומרת 'בוק בוק'. אני מתארת לעצמי כמה בטח פחדת ברגעי האימה האחרונים ולא היה מי שייתן חיבוק. היה ברור לכולם הקשר המיוחד שיש רק לאבא אריק ולך. אנו מאחלים לימית ולאמא אלינור כוחות וחיזוקים כדי לעבור את התקופה הכל כך קשה הזו. נתגעגע אלייך, רות. יהי זכרך ברוך".

פינת הנצחה לזכר רות ואריק פרץ ז"ל, צילום: אביטל פריד
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר