"אנחנו איתכם": שגרירים של 10 מדינות במכתבים לעם ישראל

פרויקט מיוחד: לבקשת "ישראל היום", שגרירים של עשר מדינות ברחבי העולם כתבו       מכתבים לתמיכה בעם ישראל בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית והיציאה למלחמת 'חרבות ברזל' • שגרירים של רצון טוב

סטפני ל' האלט || הממונה על שגרירות ארה"ב - "עם נחישות כזו, עם ישראל ינצח"

סטפני ל' האלט, הממונה על שגרירות ארה"ב,

ארה"ב עומדת איתן לצד ישראל, בעודה מגנה על עצמה מפני המתקפות המחרידות של חמאס. אנו שותפים לצער העמוק של ידידינו, שאהוביהם נרצחו בברוטאליות על ידי מחבלים. הלב דואב לנוכח המחשבה שחיים של חפים מפשע רבים כל כך נגדעו בצורה מרושעת; גברים ונשים תמימים, תינוקות, ילדים וקשישים.

לישראל יש גיבוי מלא מארה"ב, התמיכה שלנו בלתי מעורערת. כפי שאמר הנשיא ביידן, אנחנו נוודא שישראל מקבלת את כל מה שדרוש לה כדי לדאוג לאנשיה, להגן על עצמה, ולהגיב למתקפה. בעודנו מתאבלים על החיים שאבדו, בין היתר של לפחות 21 אזרחים אמריקנים, ארה"ב ניצבת לצד ישראל. סיוע צבאי נוסף מארה"ב כבר החל להגיע, וקבוצת תקיפה עם נושאת מטוסים נפרשה באזור כדי להרתיע כל מדינה או ארגון שעלולים להרהר באפשרות לנצל את המצב.

האלט בעוטף עזה, צילום: האינסטגרם של שגרירות ארה"ב

לפני חודשיים ביקרתי בשבעה על קצין בקיבוץ רעים שבעוטף עזה. חן אמיר ז"ל נרצח בתל אביב שעה שהגן על תושבי העיר. היום אני שוב מתאבלת עם אנשי רעים, שבה גדל חן, ועם שכניהם; האזור שאנשיו הפגינו אומץ שמעטים מבינינו יכולים להעלות על הדעת. בנחישות איתנה כל כך ועם תקווה נצחית, עם ישראל ינצח. ארה"ב עומדת איתכם.

סיימון וולטרס || שגריר בריטניה - "אני מכיר טרור מקרוב, אין לו כל הצדקה"

סיימון וולטרס, שגריר בריטניה,

ישראליות וישראלים יקרים. קשה להגדיר במילים את מה שאתם ודאי מרגישים בימים אלו. זה אסון נורא. אין אדם שדיברתי איתו בימים האחרונים שלא נפגע באופן ישיר או עקיף מהאירועים המחרידים.

יחידת סיור של צבא אוקראינה ממביעה תמיכה בישראלת במלחמתה בחמאס

לצערי, טרור הוא נושא שאני מכיר מקרוב. אין הצדקה להתנהגות כזאת. אין ולא תהיה הצדקה לטרור.

ברגעים קשים אלו חשוב לומר שהתמיכה של בריטניה בישראל היא ברורה וחד משמעית. בריטניה מגנה בתוקף את התקיפה של חמאס נגד ישראלים ואזרחים בינלאומים. אין שום הצדקה להתקפות ברוטליות ומחליאות כלפי אזרחים. הגנה על חיי אזרחים היא נקודת מפתח בחוק ההומינטרי הבינלאומי.

השגריר וולטרס תורם דם, צילום: מד"א

בימים האחרונים ממשלת בריטניה פועלת כדי להביע את תמיכתה בישראל ובאזרחים הבריטים שנקלעו להתקפות הנוראות. שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי הגיע אתמול לישראל להביע את תמיכתו ואת תמיכת ממשלת בריטניה. ראש הממשלה, רישי סונאק, בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדגיש את תמיכת בריטניה בישראל. סונאק אף הגיע ביום שני לבית כנסת בצפון לונדון ולקח חלק בתפילה למען ישראל.

אני עומד לצידכם, בריטניה עומדת לצדכם. ביחד – ננצח. עושה עושה שלום. עושה שלום במרומיו. הוא יעשה שלום עלינו. ועל כל עם ישראל.

קיריאקוס לוקאקיס || שגריר יוון - "כל מה שנוגע לכם - נוגע לכולנו"

קיריאקוס לוקאקיס, שגריר יוון,

בשעה אפלה זו של ישראל, עלינו להבין שכל מה שקורה במדינה זו נוגע לכולנו.

מלחמה זו נגד הטירוף, הטרור וההרס הברוטאליים מעמידה על כף המאזניים את התקווה לשלום ולשגשוג, מטרה נעלה שבה דוגלות אירופה ויוון כבר עשרות שנים. המדינה שלי תמשיך להניף את דגל ישראל ולתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית.

הפינה הדרומית־מזרחית של אגן הים התיכון, האזור שבו נולדנו ושבו נולדו אבותינו, הוא אזור רגיש וקשה. דווקא בשל כך, המאמץ להשגת שלום ושגשוג בכל צורה הופך ראוי עוד יותר.

דימיטר זאנצ'ב || שגריר האיחוד האירופי - "מעולם לא הזדעזעתי כמו בשבת"

דימיטר זאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי,

מאז הגעתי לראשונה לתל אביב כדיפלומט בולגרי צעיר לפני כמעט 30 שנה, לא רק עקבתי מקרוב אחרי המצב בישראל אלא גם בניתי חברויות קרובות.

במרוצת התפקידים השונים שמילאתי בארץ הייתי עד לאירועים משמחים, אבל למרבה הצער גם לטרגדיות רבות: מלחמות, אינתיפאדות, פיגועים. דבר לא זעזע אותי יותר מהטבח הברברי אשר ביצע חמאס בשבת האחרונה.

גלנט לאחר הקמת ממשלת החירום: "נמחה את חמאס מעל האדמה" // לע"מ

מחבלים רצחו יותר מ־1,000 ישראלים - כולל נשים, ילדים ושורדי שואה - בכל דרך ברוטאלית שאפשר לחשוב עליה. אנו, האירופאים, הזדרזנו לגנות את התקיפות המזוויעות, להתאבל על הקורבנות ולהניף את דגל ישראל מעל מוסדותינו כדי להביע סולידריות עם מדינת ישראל. "לישראל יש זכות להגן על עצמה - היום ובעתיד", אמרה נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין.

אלה ימים קשים. כולנו כאן צריכים לרוץ למקלטים כדי להתגונן מפני ירי הטילים הבלתי מובחן.

מחשבותיי עם כל אלה שאהוביהם נרצחו, נפצעו או נחטפו.

שנדע ימים טובים יותר. עם ישראל חי!

יבהן קורנייצ'וק || שגריר אוקראינה - "מזועזע מהתקיפה, הלב עם הקורבנות"

יבהן קורנייצ'וק, שגריר אוקראינה,

מעשה התוקפנות שחוותה ישראל הוא בלתי נתפס. פשוט בלתי נתפס. אני מזועזע עמוקות, המחשבות והלב שלנו עם הקורבנות התמימים של מתקפת הטרור של חמאס.

כשגריר של מדינה, המתמודדת כבר חודשים רבים עם מתקפה אכזרית של אויב רוסי חסר רחמים, שאינו מהסס לרצוח אוכלוסייה אזרחית תמימה, אני מבין מעומק ליבי את הכאב העצום והקשה של אזרחי ישראל. מאז תחילת המלחמה באוקראינה, הציבור הישראלי עמד לצידנו ותמך בנו ביוזמות הומניטריות מרגשות. כעת אני מרגיש מחויב להביע את תמיכתנו בתקופה קשה זו ואני שולח את תנחומינו הכנים למשפחות ולקהילות שנפגעו.

שגריר אוקראינה בעוטף עזה, צילום: שגרירות אוקראינה

אנו תומכים בתוקף בזכותה של ישראל להגנה עצמית ובמאמציה להגן על אזרחיה מפני האויבים האכזריים הללו שאין להם זכות קיום. השגרירות שלנו, כמו תמיד, ממשיכה להיות מחויבת לקדם שיתוף פעולה דו־צדדי בין אוקראינה לישראל, תוך תמיכה בשלום וביציבות באזור.

ראלף קינג || שגריר אוסטרליה - "לא נוכל להקל את ייסוריכם, אבל אתם בליבנו"

ראלף קינג, שגריר אוסטרליה,

אני כותב את המילים האלה בצל צער עצום. עם ישראל מזועזע, והעולם כולו מביט נחרד, מהחדשות על מתקפת הטרור של חמאס בשבת האחרונה. החדשות עצמן איומות. הצילומים מייסרים את הנפש.

היתה זו פעולה מתואמת ומרושעת. המחבלים רצחו בלי הבחנה צעירים ומבוגרים, ופגעו באופן נורא ברבים נוספים. באכזריות הם חטפו אחרים כדי שישמשו להם מגן אנושי. המטרה העיקרית שלהם היתה יהודים, אבל הם לא חסו על איש.

מתנדבים מכינים ציוד ומזון לחיילי צה"ל ותושבי העוטף, צילום: הרצי שפירא

כעת, שעה שישראל מממשת את זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה, אנו חשים את הכאב, את הזעם ואת הדאגה שלכם. אנו יודעים שרבים מדי מביניכם מתאבלים על אהובים, או לא עוצמים עין בלילות מחשש לגורלם של החברים והקרובים הנעדרים. רבים מכם תיקראו למילואים, או שיש לכם קרובים שכבר גויסו.

לכולכם אני רוצה למסור את שאמר ראש הממשלה שלנו עת דיבר לקהילה היהודית של סנט קילדה במלבורן: אינכם לבד. כל האוסטרלים מחבקים אתכם בזמן הטראומה הזו. איננו יכולים להקל את ייסוריכם, אך אנו מחזיקים אתכם בליבנו, ואנו עומדים לצידכם.

קואיצ'י מיזושימה || שגריר יפן - "נפעמים עמוקות מתמיכתם זה בזה"

קואיצ'י מיזושימה, שגריר יפן,

כשגריר יפן וידיד ישראל, ברצוני להביע את תנחומיי העמוקים והכנים לבני משפחות הקורבנות הרבים, ואת עמידתי לצד העם הישראלי בשעה קשה זו.

בוקר 7 באוקטובר הפך מיום חג, שמחת תורה, לסיוט עקב פעולות טרור, שכללו מתקפת רקטות, הרג אכזרי וחטיפות על ידי חמאס וארגונים חמושים אחרים. פעולות טרור אלו, שנעשו ללא הבחנה כנגד אזרחים חפים מפשע, ובהם ילדים, צעירים, משפחות, תינוקות, קשישים, שורדי שואה וזרים - עומדות כנגד אמות המוסר.

ממשלת יפן מגנה בתוקף פעולות טרור מסוג זה, ומדגישה כי לישראל יש הזכות להגן על עצמה ועל אזרחיה בהתאם לחוק הבינלאומי.

כאוס: תיעוד ממסיבת ה"נובה" סמוך לקיבוץ רעים

אנו נפעמים עמוקות מהאופן שבו עם ישראל תומך זה בזה באופן ספונטני ונמרץ, מקבל תושבים מפונים וקורא לאיסוף ציוד וסיוע, גם בעיצומה של טרגדיה קשה כל כך. יפן עומדת בסולידריות עם ישראל.

גם בזמנים קשים אלו, אנא זכרו שאתם אף פעם לא לבד, וכי יפן עומדת לצידכם. נתגבר על המצב הקשה ונסלול את הדרך למחר טוב יותר.

ראדו יואניד || שגריר רומניה - "אין הצדקה, אין הסבר, ולעולם לא יהיה"

ראדו יואניד, שגריר רומניה,

הזוועות שהיינו עדים להן לאחרונה הן תקיפה פראית על האנושיות. הן עלבון למצפון האנושי. אבל בראש ובראשונה הן פוגרום. היו אלה פעולות מחושבות מתוך התעלמות מוחלטת מחיי אדם, פעולות שנועדו לא רק להרוג אלא גם להפוך את רצח הישראלים לאמירה קרימינלית.

פעם אחר פעם אנו קוראים על מוראות של ימים עברו ומתפלאים כיצד היו מן האפשר. בפועל, אנו שוכחים באופן שיטתי את הכוח ההרסני הבסיסי של האידיאולוגיה הפונדמנטליסטית. כל התפיסות האידיאולוגיות האלה בנויות על דה־הומניזציה מהאחר. מה שקרה ב־7 באוקטובר היה פס ייצור של מכונת הרג.

חיילי צה"ל משיבים אש בעוטף עזה, צילום: אי.פי.אי

לישראל יש זכות חוקית ומוסרית להגן על עצמה. לכולנו יש חובה ללכת בעקבות המצפן המוסרי שלנו ולשלול כל מרחב לשיח, שמנסה להסביר את המעשים המחרידים, להכניס אותם לקונטקסט, וגרוע מכך - להצדיקם. אין הצדקה ואין הסבר. ולעולם לא יהיו.

הניסיונות להצדיק טבח המוני הם עצמם בגדר פשע. על כן, אלה המנסים "לתרגם" את המתקפה המרושעת, שנעשתה בשם פולחן פונדמנטליסטי של מוות אלים, ל"התנגדות" או ל"דה־קולוניזציה" יהיו אשמים כמו הרוצחים עצמם.

הלווית סמל עמיחי ונינו ז"ל, צילום: רויטרס

מארגון הטרור חמאס צריכה להישלל האפשרות למשול בעזה, להלך אימים על העם בישראל ועל עמו שלו. הנושא הפלשתיני יכול להיפתר רק על ידי גורמים פוליטיים, שינתקו עצמם מהטרור על כל צורותיו ויהיו מוכנים לעבוד למען מתווה רציונלי וקונסטרוקטיבי עבור עתיד העם הפלשתיני.

רומניה וישראל חולקות 75 שנה של יחסים דיפלומטיים. ליותר מ־600 אלף ישראלים יש שורשים ברומניה. רומניה עומדת לצד ישראל. ממשלות והנשיאים שלנו עומדים כתף אל כתף. העם הרומני שותף לאבל של האומה הישראלית. עם ישראל חי!

קורנליוס קורניליאו || שגריר קפריסין - "בן תרבות לא יכול להצדיק זוועות כאלה"

קורנליוס קורניליאו, שגריר קפריסין,

הגעתי לישראל רק ביולי, ומייד חשתי את החום של האנשים כאן, הן אישית והן מקצועית.

היחסים בין שתי מדינותינו מעוצבים על ידי הגיאוגרפיה, ההיסטוריה שלנו והעושר האנרגטי. הידידות שלנו חורגת מהים התיכון המאחד אותנו. כיום קפריסין וישראל הן פרטנריות אסטרטגיות, עם ערכים ואינטרסים משותפים. קפריסין, שכנתה הטובה של ישראל, היא גם בית לאלפי ישראלים שעובדים וגרים באי, המרוחק רק 40 דקות מתל אביב.

דלת מרוססת בכפר עזה, צילום: GettyImages

מתקפת הטרור המזעזעת נגד ישראל, שהיכתה אותנו בהלם, זכתה לגינוי נחרץ מצד קפריסין. בן תרבות לא יכול להצדיק זוועות כאלה. זהו רגע אפל שיישאר עימנו.

שטפן זייברט || שגריר גרמניה - "מעולם לא הרגשתי קרוב יותר אליכם ולמדינתכם"

שטפן זייברט, שגריר גרמניה,

ישראלים יקרים, מעולם לא הרגשתי קרוב כל כך אליכם ולמדינתכם כמו בימים אלה אחרי מתקפות הטרור המחרידות ב־7 באוקטובר - והדבר נכון לגבי מיליוני גרמנים. רבים מטובי עמכם, מבוגרים וצעירים, נרצחו ללא רחמים על ידי מחבלי חמאס. כל אחד ואחת מהם ייזכרו לא בשל מותם, אלא בזכות החיים המלאים שהיו להם ובזכות האהבה שהעניקו למשפחותיהם ולחבריהם.

המחשבות על הרבים שנחטפו ונלקחו לעזה קשות מנשוא, ובהם גם כמה אזרחים גרמנים. אני מתפלל שכולם יחזרו הביתה בהקדם האפשרי. על העולם כולו לדרוש את שחרורם המיידי.

גרמניה עומדת לצידכם כאשר אתם מגינים על עצמכם מפני רוע שכזה. אני מקווה שבשעות קשות אלה אתם חשים את החוזק ואת החום של קשרי החברות שאתם, העם בישראל, רקמתם ברחבי העולם כולו.

סרג'יו ברבנטי || שגריר איטליה - "אם יש אור בחשכת השעות האלה, הוא בא מישראל"

סרג'יו ברבנטי, שגריר איטליה,

7 באוקטובר השנה לעולם בנפשי ועל לוח ליבי. תחושת האימה נובעת היישר מליבנו. אנחנו נטולי מילים, מרוסקים.

איטליה הביעה את הסולידריות העמוקה שלה ואת תמיכתה - הנשיא מטרלה לנשיא הרצוג, ראשת הממשלה מלוני לראש הממשלה נתניהו, סגן ראש הממשלה ושר החוץ טאיני לשר כהן. כמו שאמר טאיני בפרלמנט: "מתקפת חמאס היא פעולה ברוטלית, חסרת כל הצדקה ומסוכנת באופן קיצוני שיש לגנותה באופן הנחרץ ביותר. לישראל יש זכות מלאה להתקיים ולהגן על עצמה וכן לחיות בשלום ובביטחון".

לכבוד הוא לי לייצג ולשרת את איטליה בישראל בעת טרגית זו. אני כאן כדי לשתף ולהציע עזרה. בכל פעם שאני רואה את דגל ישראל, הוא מזכיר לי את 7 באוקטובר, אבל הוא לעולם יזכיר לי גם את עוצמת העם היהודי, את תחושת הייעוד שמלווה אותו, את התמדתה של מדינת ישראל בכל מרכיביה, מדינה שהעולם כולו מרוויח מקיומה. אין בכלל שאלה: אם יש אור בחשכת השעות האלה, הוא בא מישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר