היום השישי ללחימה: הותר לפרסום - חייל צה"ל נהרג אתמול מפגיעת נ"ט בצפון; דיווחים בעזה: חוסל מפקד גדודי חללי אל-אקצא; יותר מ-1,300 נרצחים

מספר החיילים שנהרגו עלה ל-245 • אזעקות נשמעו בגליל העליון • הרמטכ"ל בהצהרה ראשונה: "עכשיו זו עת למלחמה - עזה לא תיראה אותו דבר" • אל ערורי לאל ג'זירה: "חמאס לא פוגע באזרחים כחלק מהמדיניות שלנו, ההוראות היו לתקוף את הפיקוד הצבאי בלבד" • דובר צה"ל: "מצאנו על גופות המחבלים חוברות של דאעש" • 2 פצועים קשה במטח שנורה לעבר עוטף עזה • כ-3,300 פצועים מאז תחילת המלחמה

תיעוד מדהים מקסדת לוחמים של השתלטות שייטת 13 על מוצב סופה \ צילום: דובר צה"ל

ישראל במלחמה: היום השישי ללחימה בדרום נמשך. צה"ל ביצע היום (חמישי) תקיפה נרחבת במוקדים רבים של חמאס ברצועת עזה. מטחים כבדים נורו לאשקלון, אשדוד ובאר שבע. אזעקות נשמעו גם בגליל העליון. מספר הנרצחים מאז תחילת המלחמה עומד על יותר מ-1,300 וכ-3,300 פצועים.

דקה אחר דקה:

23:30: משרד הבריאות בעזה: 1,537 הרוגים, 6,612 פצועים בתקיפות ברצועה.

23:21: על פי דיווחים פלשתיניים, חיל האוויר תקף בניין בן ארבע קומות של משפחת אבו חיה. יש הרוגים במקום.

22:25: הותר לפרסום: סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר, בן 22 משדה אילן, לוחם בגדוד 221 של חטיבת כרמלי, הוא הלוחם שנפל אתמול כתוצאה מירי הנ"ט לעבר כוח צה"ל בצפון.

תקיפות צה"ל עזה, צילום: אי.פי.אי

22:15: דיווחים בעזה: במהלך הבוקר חוסל מפקד גדודי חללי אל-אקצא בעזה, סאמי אל-חסני.

21:16: החזית העממית לקחה אחריות על הפיגוע בירושלים.

21:01: כעת בתל אביב: מיצג ובו 1,391 לפידים כמניין הנרצחים הוקם בכיכר דיזינגוף.

מיצג לזכר הנרצחים בכיכר דיזנגוף, צילום: יהושע יוסף

20:48: אזעקות בקריית שמונה: לאחר בירור הובהר כי מדובר בהתרעות שווא.

20:42: הנשיא הרצוג: "זוהי העת לאחדות. אני מברך על הקמת ממשלת חירום לאומית. זהו צעד הכרחי לחוסן הישראלי בעת הזו. רק יחד ננצח את המלחמה הנוראה שאנו מצויים בה. זה צו השעה".

20:37: הצהרת דובר צהל": "עדכנו 245 משפחות של חללי צה"ל, 97 משפחות חטופים עודכנו. אנחנו ממשיכים בשיחות יומיומיות עם האמריקנים. הייתי באזור רעים, תדרכתי שם תקשורת בינלאומית. מצאנו חוברות דאעש על גופות מחבלים. לכדנו שני מחבלים בעין השלושה".

20:33: דיווח פלשתיני: צה"ל תקף את ביתו של אחיו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. ביתו של חמד סינוואר נמצא בשכונת בורג' חמד בחאן יונס. ישנם דיווחים על הרוגים.

דובר צה"ל הגרי: "צה"ל פועל ויפעל בכל המזה"ת, מצאנו חוברת של דאעש על גופת מחבל" / צילום: דובר צה"ל

20:05: לבאר שבע ולפזורה הבדואית. בשלב זה לא נמסר על נפגעים.

19:47: פיגוע בירושלים: שני שוטרים נפצעו קשה וקל מירי, המחבל נוטרל.

19:34: משרד הביטחון וצה"ל מבקשים להבהיר כי רבש"צים וחברי כיתות הכוננות, שלחמו בעזה ונפלו בקרב אל מול האויב, יוכרו כחללי צה"ל. משפחותיהן יילוו על ידי מערך הנפגעים בצה״ל ויטופלו ע"י אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, יקבלו מעטפת תומכת מלאה ויהיו זכאיות לתגמולים ולכלל הזכויות הניתנות בהתאם לחוק.

פיגוע בירושלים: שני שוטרים נפצעו קשה וקל מירי, המחבל נוטרל // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

19:19: מפקד חיל האוויר: "יש לנו רשימה של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים. ואתם מכירים את חיל האוויר - נגיע לכולם".

18:50: יאיר לפיד הודיע כי אינו מתכוון להצטרף לממשלת החירום: "מה שקרה בשבת - כישלון, יהיו שני קבינטים ולא אחד".

הרמטכ"ל בהצהרה: "יחיא סינוואר וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות - עכשיו זו עת למלחמה" // צילום: שמואל בוכריס

18:25: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 25 חללי צה״ל נוספים, בכך עלה מספרם של החיילים שנהרגו באירועים ל-245. בין הנופלים: סמ״ר דור לזימי, בן 21, מכפר תבור, מפקד כיתה בגדוד 13, חטיבת גולני,בן משפחתה של חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה ואחיינו של עמנואל מורנו ז"ל, רס״ל (מיל׳) איתי שלמה מורנו, בן 24, מאדרת, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו. יהי זכרם ברוך.

18:25: שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בקריה, בפגישה דנו השניים בתמונת המצב הביטחונית.

18:20: מפקד אוגדת עזה: "אויב שינסה לחדור לישראל – ייהרג. נילחם גם בשטח האויב בהתקפה כדי לשבור ולרסק את הטרור מעזה, ככל שיידרש. אני גאה בכם ומעריך אתכם על תעצומות הנפש, על האומץ ועל הנחישות שהפגנתם עד כה ויודע שאיתכם נוכל לעמוד גם באתגר וגם במבחן הלאומי ההיסטורי המונח לפתחנו".

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בקריה., צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

17:55: אזעקה נשמעה במטולה, נבדק דיווח על נפילות באזור.

17:49: משרד הבריאות מעדכן על 406 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 105 קשה, 184 בינוני ו-117 קל. עד כה, מיום שבת, פונו לבתי החולים 3,391 פצועים, מהם: 28 אנוש, 382 קשה, 617 בינוני, 1909 קל, 164 חרדה ו-291 בהערכה רפואית.

17:41: חילופי אש בכיסופים, לפחות מחבל אחד חוסל

17:34: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן מדבר לראשונה ומגנה את מתקפת הטרור של החמאס, אך גם את ההתקפות של ישראל בעזה: "נגד הרג אזרחים"

אבו מאזן, צילום: GettyImages

17:30: מטח כבד לכיוון אשדוד ואשקלון

17:20: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "לא נציב שום תנאים להעברת סיוע צבאי לישראל. אני מצפים מהצבא הישראלי המקצועי לעשות את הדבר הנכון"

17:10: אזעקות באזור אצבע הגליל. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

שר הביטחון גלנט לאחר הקמת ממשלת החירום: "נמחה את חמאס מעל האדמה" // צילום: לע"מ

17:05: בכיר חמאס סלאח אל ערורי לאל ג'זירה: "המלחמה הזו היא רק סיבוב אחד והאויב מעולם לא הפסיק לפגוע בבני עמנו. אנו בחמאס לא פוגעים באזרחים כחלק מהמדיניות וההתנהלות שלנו. המתקפה של גדודי אל קאסם הייתה מבצע מאורגן וממושמע וההוראות היו לתקוף את האוגדה הצבאית של ישראל בגבול עזה. ההוראות מהפיקוד הצבאי של הנהגת הזרוע הצבאית היו לפגוע באוגדת עזה של הצבא ולא לפגוע באזרחים".

16:30: אחרי מספר שעות של שקט, אזעקת צבע אדום באשדוד

16:30: סוללת פטריוט הופעלה באזור צפת, לאחר בדיקה התגלה כי מדובר בזיהוי שווא.

שיגור הפטריוט באזור צפת | 27א

16:25: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיים התייעצות עם היועמ"ש גלי בהרב מיארה ונציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי ובסופה הוחלט, בהתאם להצעת השר, לצופף את שטח המחיה של האסירים בבתי הכלא ולהלין מחבלים על מזרונים.

16:15: משרד הבריאות הפלשתיני מעדכן: 1417 פלשתינים נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה מאז יום שבת, 6268 נפצעו

16:00: הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה ראשונה: "עכשיו זו עת למלחמה - עזה לא תיראה אותו דבר"

15:50: צרפת: "אין ראיות שמקשרות את איראן באופן ישיר למתקפה בעוטף עזה"

15:15: דיווחים ברצועת עזה: בתקיפת צה"ל על מבנה תעשייתי ברפיח נהרג יוּסף אבו מרזוק, אחיו של סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק.

13:49: צבע אדום באזור בית שמש ושפלת יהודה: זנוח, זכריה, בית שמש, שדות מיכה ואזור תעשייה ברוש

13:21: משרד הבריאות בעזה מדווח על 1,354 הרוגים ו-6,049 פצועים ברצועה

12:28: אזעקות נשמעו במטבחים, עמיעוז וישע.

12:22: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שהגיע ארצה כחלק מביקור הזדהות ותמיכה של ממשל ארצות הברית, בקריה בתל אביב.

השניים נפגשו יחד עם שר החוץ אלי כהן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שגריר ישראל בארה"ב ועוד. בתום הפגישה, נתניהו ובלינקן ייפגשו לבדם, ולאחר מכן ימסרו הצהרה לתקשורת. בהמשך, תתקיים פגישה מורחבת נוספת, בה ישתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט וח"כ בני גנץ.

רה"מ בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, צילום: חיים צח/לע"מ

11:49: אזעקה נשמעה בנתיב העשרה וביד מרדכי.

11:37: חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לצעירה כבת 20 וגבר כבן 30, אשר נפצעו קשה מפגיעות רסיסים מירי הרקטות האחרון לעבר יישובי עוטף עזה. באירוע נפצעו שני בני אדם נוספים, גבר כבן 33 במצב בינוני שנפצע מרסיס וגבר כבן 37 במצב קל שנפצע בדרך למרחב מוגן. כולם פונו לבית החולים ברזילי.

11:28: אזעקה נשמעה בשדרות, איבים, ניר עם, כיסופים, גיבים ומכללת ספיר.

11:20: דובר צה"ל דניאל הגרי, אמר כי "נגיע לכל מי שביצע את הטבח ומסתתר בעזה. נסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב באירוע הקשה הזה". כמו כן, הוא אישר כי דגלי דעאש נמצאו על גופות מחבלים ביישובי העוטף.

דגל דאעש שאותר על גופות מחבלים בקיבוץ סופה, צילום: 27 א'

11:17: אזעקת צבע אדום נשמעה בניר עוז.

10:53: קנצלר גרמניה אולף שולץ מתח ביקורת קשה על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נוכח העובדה כי הוא לא גינה את מתקפת הטרור של חמאס. "שתיקתו מבישה. חמאס לא היה מצליח לבצע את המתקפה ללא תמיכה איראנית", מסר, והוסיף כי גרמניה תפסיק את הסיוע הכלכלי לפלשתינים".

10:28: אזעקה נשמעה בנחל עוז.

10:23: דיווח: חבר הוועדה הכללית של החזית העממית, עווד א-סולטאן, חוסל הלילה עם כמה מבני משפחתו בתקיפה שבוצעה ברצועת עזה.

10:21: אזעקה נשמעה בנחל עוז.

10:16: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל כחלק מביקור הזדהות ותמיכה של ממשל ארצות הברית.

שר החוץ אלי כהן קיבל את פניו של בלינקן, והודה לו על ביקורו: "עם ישראל לעולם לא ישכח את התמיכה האמריקנית בימים קשים אלו. תודה לך, לנשיא ולעם האמריקני, לעולם לא נשכח זאת". בהמשך היום ייפגש בלינקן גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נחת בישראל // צילום: מיכה בננו - משרד החוץ

10:15: אזעקה נשמעה בנחל עוז.

10:10: משרד הבריאות בעזה מעדכן כי 1,203 בני אדם נהרגו ו-5,673 נוספים נפצעו ברצועה מאז שצה"ל החל לתקוף בה.

09:47: אזעקה נשמעה בכיסופים.

09:35: אזעקה נשמעה בעין השלושה, כיסופים ונירים.

09:34: שר האנרגיה ישראל כ"ץ פרסם ציוץ ב-X (טוויטר לשעבר) שבו התייחס לסיוע הומניטרי לרצועת עזה: "אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא ייפתח ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי, ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר".

08:39: יותר מ-10 שעות מאז הפעם האחרונה שבה חמאס שיגר רקטות לעבר ישראל, אזעקות נשמעו באריאל, אבן יהודה, טייבה, כוכב יאיר-צור יגאל, צור יצחק, צור נתן, סלעית, בני דרור, גאולים, פרדסיה, צור משה, קדימה-צורן, ינוב וכפר יונה.

על פי דיווח, רקטה נפלה בשטח פתוח בין הכפרים הפלשתיניים מרדה וכפר כפל חארס.

חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק מספר זירות שבהם דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

8:20: כחלק מקידום המוכנות של כוחות צה"ל בגזרת פיקוד הצפון, בימים האחרונים נפרסו כוחות מילואים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות ביישובים הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים, וזאת כדי להבטיח את ביטחון התושבים. כמו כן, פיקוד הצפון תוגבר השבוע בכוחות רבים נוספים לטובת חיזוק מענה הפיקוד והשליטה ומוכנותו במרחב.

07:48: מטוסי קרב של ביצעו הלילה גל תקיפות נרחב של מפקדות מבצעיות של פעילים ביחידת הקומנדו של ארגון הטרור חמאס (נח'בה) ברחבי רצועת עזה, וחיסלו בכיר בכוח הימי של ארגון הטרור.

כמו כן, כלי טיס של צה"ל חיסלו את מוחמד אבו-שאמלה, פעיל בכיר מהמערך הימי של חמאס בחטיבת רפיח. ביתו של אבו שאמלה שימש גם לאחסון אמצעי לחימה ימיים שנועדו לממש מבצעי טרור כנגד ישראל.

תיעוד חיסול מוחמד אבושאמלה, בכיר במערך הימי של חמאס // צילום: דובר צה"ל

7:45: דובר צה"ל על חדירת המחבלים לישראל מרצועת עזה: "נכנסו כ-1,000 ואפילו 2,000 מחבלים לשטח ישראל, אספנו יותר מ-1,000 גופות מחבלים עד כה".

7:40: דובר צה"ל: "נבוא חשבון עם כל מחבל שהיה חלק מהזוועות. הגענו אליהם מחקירות שבויים, ואנו עושים הצלבות פנים מתיעודים. נגיע לכולם".

6:20: תיעוד: כוחות צה"ל נערכים בגבול רצועת עזה ללחימה ממושכת בעזה.

תיעוד: כוחות צה"ל נערכים ללחימה ממושכת בעזה \\ צילום: דובר צה"ל

06:01: הותרו לפרסום שמותיהם של 31 חללי צה"ל נוספים.

05:53: צה"ל פועל בג'נין: חילופי אש בין כוחותינו למחבלים במקום. צה"ל עצר מחבל.

04:38: צה"ל תקף בעזה: חיל האוויר מבצע תקיפה נרחבת במוקדים רבים של חמאס ברצועת עזה.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה, צילום: אי.פי.איי.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, נטע בר, עידן אבני, איציק סבן, דנה בן שמעון, שחר קליימן, חנן גרינווד, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, איליה יגורוב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר