שבעה חודשים אחרי החלטת הקבינט: הסדרת הישובים אביגיל, עשהאל ובית חוגלה יצאה לדרך

אלוף פיקוד מרכז חתם על צו המגדיר את תחום השיפוט של היישובים • במסגרת הצו יצורפו לתחומי השיפוט של המועצה האזורית בהם הם מצויים • שר האוצר בירך: ״הממשלה מקדמת מדיניות ימנית, ציונית ולאומית, שרואה בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון נכס למדינת ישראל״

סמוטריץ' (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

הסדרת הישובים יצאה לדרך: מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס חתם היום (רביעי) על צו המגדיר את תחום השיפוט של היישובים אביגיל, עשהאל ובית חוגלה. השר סמוטריץ׳: "ברכות למתיישבים - מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל".

"רוצו לגבעות". בן גביר בביקור במאחז אביתר, הבוקר // רועי חדי

במסגרת הצו יצורפו היישובים לתחומי השיפוט של המועצה האזורית בהם הם מצויים. לפי הודעת מפלגת הציונות הדתית הסדרת תחום השיפוט מאפשרת לקדם באופן מיידי תכנון שיאפשר את פיתוח היישובים.

ההחלטה להסדיר יישובים אלו אושרה בקבינט המדיני ביטחוני בחודש פברואר האחרון, כחלק מהסדרת תשעת יישובים בסך הכל המשתייכים ל״התיישבות הצעירה״ שהובילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳.

״אני מברך על חתימת הצווים של תחומי השיפוט ליישובים אביגיל, עשהאל ובית חוגלה״, אמר סמוטריץ׳ המכהן גם כשר במשרד הביטחון. ״דברים גדולים קורים בהתיישבות והממשלה הלאומית מקדמת מדיניות ימנית, ציונית ולאומית, שרואה בפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון נכס למדינת ישראל. הבטחנו לציבור שינוי מדיניות וברוך השם עקב בצד אגודל מתקדמים. ברכות לתושבי היישובים ולהתיישבות כולה״.

עוד אמר סמוטריץ׳: ״אני מבקש להודות לעובדי המינהל האזרחי על העבודה המאומצת בעניין וכן את עובדי מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון שעובדים קשה על קידום מדיניות התיישבותית חשובה למען מדינת ישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר