הקבינט אישר: תשעה יישובים חדשים יקומו מאפס ביו"ש

לאחר הפיגועים הקשים בירושלים, קיבלה ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי את דרישתו של בן גביר להכשיר את היישובים • בין היישובים: גבעת הראל, גבעת הרא"ה ושדה בועז • סמוטריץ': "הבטחנו ואנחנו מתחילים לקיים" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "לא נסתפק ב-9 ישובים, נדרוש את הסרת מגבלות הבנייה באופן מוחלט"

הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון), צילום: קובי גדעון/לע"מ

מפשירים את ההקפאה: לאחר הפיגועים הקשים בירושלים, היום (ראשון) קיבל הקבינט המדיני-ביטחוני את דרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, והחליט לאשר את הקמתם של תשעה ישובים חדשים בהתיישבות הצעירה ביו"ש.

כמו כן, הוחלט בקבינט כי מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר את בנייתן של יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

יישובים חדשים יתווספו למועצה האזורית בנימין, צילום: צחי מרים

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק הנחוש בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור. רה"מ נתניהו הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

בן גביר דרש בישיבת הממשלה לאחר הפיגוע בנווה יעקב, להכשיר מיידית ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. בעקבות דרישתו, דן היום הקבינט בעניין והחליט על אישור היישובים. בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל, גבעת הרא"ה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

חוגגים בעשהאל, צילום: ללא
יום חג בהתיישבות הצעירה, צילום: ללא

בן גביר: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הבטחנו ואנחנו מתחילים היום לקיים. הממשלה החליטה על הסדרת ההתיישבות הצעירה. קיבלנו החלטה על הסדרת תשעה יישובים כישובים חדשים באופן מיידי ועל התנעת מהלך רחב שיכין את המשך הליכי ההסדרה ביחס ליתר יישובי ההתיישבות הצעירה.
בנוסף, מת"ע תכונס ויאושרו באופן מיידי כעשרת אלפים יחידות דיור לתכנון ולשיווק שיחדשו את תנופת הבנייה ביהודה ושומרון שהוקפאה תקופה ארוכה בממשלה הקודמת".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (ארכיון). "יאושרו עשרת אלפים יחידות דיור", צילום: יונתן זינדל/פלאש90

"יום חג"

היישוב גבעת הראל הוקם לפני 25 שנים והיישוב גבעת הרא"ה לפני 20 שנה. היישובים עלו באישור ממשלות ישראל, אך עד כה לא זכו להכרה רשמית.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ עדכן את התושבים וכתב בהתרגשות כי "אחרי ציפייה ארוכה ועבודות הכנה משמעותיות, בשעה טובה אישרה ממשלת ישראל את המהלך. היישובים יעברו הליכי הסדרה בכל התחומים. מלאכי השלום יצמח מחווה חקלאית ליישוב פורח".

מלאכי שלום. מהיום יישוב מוסדר,
מלאכי שלום. בשורה,

ראש המועצה ציין לתושבים כי יהיו בשורות נוספות בנושא ולדבריו "אנו עובדים מול הממשלה על המשך פעולות ההסדרה למקומות נוספים. זהו יום חג של ממש. תודה למשפחות החלוצות שנאחזו שנים בקרקע וגם כיום בתנאים לא פשוטים. היום ממשלת ישראל מכירה בכם. כעת נפעל יחד עם גורמי הממשלה כדי לזרז את תהליכי ההסדרה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן שמח גם הוא בעקבות ההחלטה ואמר: "אור גדול כנגד חושך, קידוש השם כנגד חילול השם, וכבוד לאומי כנגד ההשפלה הלאומית שאויבינו הברברים מנסים להנחיל לנו. זהו ערב היסטורי לעם ישראל. זהו צעד ראשון בכיוון הנכון, אך איננו מוותרים ולרגע איננו שוכחים את הסדרת ההתיישבות הצעירה כולה. לא נסתפק ב 9 ישובים, נדרוש את הסרת מגבלות הבנייה באופן מוחלט, ולאפשר תנופת בנייה מלאה וגידול טבעי ביו"ש כראוי לכל אזרח במדינת ישראל".

גבעת הראל הבוקר מהאוויר, צילום: דוברות בנימין

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ח"כ יצחק וסרלאוף: "מברך את הקבינט הבטחוני שקיבל את דרישתו של השר בן גביר ואישר את היישובים בהתיישבות הצעירה. למתיישבים מסורי הנפש מגיע לקבל מים, חשמל, ומבני ציבור. עם זאת, לא נסתפק רק בתשעה יישובים, הם רק ההתחלה, בדרך להכשרת יישובים נוספים, בדרך להגשמת החזון הציוני".

מארגון שלום עכשיו נמסר: "תגובת הממשלה לפיגוע הנורא בירושלים היא פיגוע מדיני בשטחים. ממשלת ההתנחלויות יוצאת מגדרה כדי להוכיח למי שעוד לא היה ברור שפניה לסיפוח על סטרואידים וחיסול האפשרות לפתרון מדיני. ההפיכה המשטרית וההפיכה בשטחים, שתיהן סיכון קיומי לישראל. נילחם בהפיכה המשטרית כאילו אין סיפוח ובסיפוח כאילו אין הפיכה משטרית. ואנחנו ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר