סייר עירייה נרצח בפיגוע בת"א, נבדק החשד שהמחבל תכנן להגיע להפגנה בקפלן

שני סיירים של העירייה עצרו את המחבל שעורר את חשדם - אך הוא הספיק לשלוף אקדח ולירות בראשו של אחד מהם • הסייר השני פגע במחבל, תושב ג'נין, וחיסל אותו • נתניהו: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית ת"א על ערנותם וחתירתם למגע"

זירת הפיגוע בנחלת בנימין בת"א. צילום: קוקו

חן אמיר פקח באגף סיירת לביטחון לאומי בעיריית תל אביב (סל"ע), נרצח בפיגוע ירי במרכז תל אביב.  המחבל, בן 22, זוהה כשוהה בלתי חוקי מאזור ג'נין. במכתב שנמצא ברשותו הוא כתב על רצונו להיות "שאהיד". בשב"כ בוחנים האם המחבל התכוון להגיע להפגנה ברחוב קפלן. 

תיעוד חיסול המחבל בנחלת בנימין

המחבל עורר את חשדם של שני המאבטחים, ונעצר לביקורת באזור נחלת בנימין. שני המאבטחים שהיו בתפקיד ביקשו לתשאל את המחבל - ששלף אקדח וירה באמיר. המאבטח השני חיסל את המחבל בירי מאקדחו.

דיווח ראשוני: חשד לפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב, מחבל מנוטרל

על פי מקורות פלשתיניים, המחבל הוא כאמל אבו בכר מהכפר רומאנה שבמערב אזור ג'נין. בסרטון שתיעד את עצמו לפני הפיגוע הכריז בעודו אוחז בנשק קל כי "זוהי הדרך". 

קוקו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לפיגוע בלב תל אביב: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

הנשיא יצחק הרצוג הגיב הערב על הפיגוע: "מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הביטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושיה ונחישות כשאיתרו וניטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות ערנות יתרה בתקופה מאתגרת זו".

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר הערב: "משבח את פעולתם האמיצה של אנשי הביטחון בעיריית תל אביב - בזכות עירנותם ונחישותם נטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע בנחלת בנימין, שם קיבל סקירה מסממ״ז תל אביב, תנ"צ דוד פילו אודות האירוע.

שבתאי שיבח את הפעולה המהירה של צמד הפקחים ואמר: "אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית שלכם הצילה חיים, מרחק מטרים ספורים מאיתנו ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע, זה בזכות העירנות והחתירה למגע".

חנן פרץ, מפקד הסיירת לביטחון עירוני, אמר ל"ישראל היום": "חלק מהתפקיד של אגף סלע, השיטור העירוני, זה לתת תחושת ביטחון, לתת מענה חלילה לאירועי פח"ע. לצערנו הערב נאלצנו לפעול, ולפעול בצורה חדה ומהירה, שאני חושב שמנעה פיגוע הרבה יותר קשה. לצערנו, הסייר שלנו נמצא כרגע בחדר ניתוח במצב אנוש. אנחנו מקווים מאוד שהוא ייצא מזה".

האופנוע של הסיירים, צילום: קוקו

חובש רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

פיגוע ירי בנחלת בנימין,

אלון, תושב האזור, סיפר: "שמעתי צעקות מהרחוב ובהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל אז החלו יריות. לא אחת שתיים, הרבה יותר מזה. יצאתי לחלון וראיתי ברחוב את המחבל על הכביש ועוד אדם שוכב פצוע תוך דקות הגיעו אמבולנסים ומשטרות, והחלו לטפל בו. פחד אלוהים שזה מתחת לבית שלי".

פיגוע בנחלת בנימין,

גדעון מרקוביץ

פיגוע ירי בנחלת בנימין, צילום: קוקו

השתתף בהכנת הכתבה: איציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר